TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 1JZ-GTE i mk3 supraen

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #296940  av KK-ma70
 
Topaz skrev:
KK-ma70 skrev:Tror kansje jeg kommer nedover til Hamar jeg og da :) En liten dagstur.. :mrgreen: Kommer hjem fra syden den 21... Har da vært en uke uten supran, så en roadtripp passer bra :D Så dere har med å møte opp :twisted: 8)
Det sa du mht mk3 treffet i vår også,...men dukket du opp??? Neida neida :wink:
Pffftt... Bare spring å skru du nå istede for å sitte hær å taste, så kansje du blir færdig :P :mrgreen:
 #297067  av Topaz
 
KK-ma70 skrev:Pffftt... Bare spring å skru du nå istede for å sitte hær å taste, så kansje du blir færdig :P :mrgreen:
He he, ja,...også kan du hjelpe meg å instalere boost controller når jeg blir ferdig!!! :mrgreen:

men nå er da motoren på plass i det minste. Har kjøpt "industrielle" motor fester...håper de holder litt bedre enn de orginale.
Vedlegg
DSC00410.JPG
DSC00410.JPG (1.31 MiB) Vist 2533 ganger
100X55 M16.JPG
100X55 M16.JPG (1.46 MiB) Vist 2517 ganger
 #297095  av Supramk3turbo
 
Jøss, det gikk jo fort :D Ser meget bra ut :D
 #297113  av tojo
 
Ojoj her går det unna,må vist sette inn 5giret her i Nord :D Keep up the good work Topaz. :D
 #297196  av TommR
 
RÅtt. Du har virkelig fått gjort mye allerede! Blir morro å se denna i live og. Begynner å bli noen JZ'er her nå. :D
 #297325  av Topaz
 
tojo skrev:må vist sette inn 5giret her i Nord :D
Hadde ikke du motoren i allerede da?....MÃ¥ du jo ta ut kassa igjen da :lol:
 #297326  av tojo
 
:lol: Joda alt er boltet fast(venter på ICrør til Innsuget) mente at jeg måtte sette inn "5gir" så jeg jobbet kjappere i Nord.

Hvordan går det med motorfestene(brakettene på motoren)? Eksos klar? begynt med det elektriske?
 #297341  av Topaz
 
5. giret var bare en tørr spøk fra min side :lol: vet jo at du har motoren inne, følger med på tråden din8)

Motor brakettene må tilpasses mht vinkel før jeg sveiser de sammen da de nye motor festene er over 2cm lavere enn orginale. Eksosen ligger halv klar i div 3" komponenter. Også må jeg flense to servo rør ender.....og no mere småtteri, og alt dette skal jeg kose meg med,....mens en viss annen herremann....kremt..eehh...tar seg av det elektriske.
Litt usikker på om det strekker til med cooler rør også. Også dukker det sikkert opp ting til siste dag.....
 #298137  av Supramk3turbo
 
Ja nå er vi spente Tom, hvordan ligger du ann til Helgen??
 #298140  av Topaz
 
Supramk3turbo skrev:Ja nå er vi spente Tom, hvordan ligger du ann til Helgen??
Tja,...he he...har vel gått på et par amatør tabber :lol: , om enn av ikke alvårlig art. Samt at det er mye småtteri som tar tid. Helgen kommer vel i hovedsak til å bestå av et motor rom rundt hue og mygge stikk i nakke og ræv sprekk.
 #298142  av Supramk3turbo
 
Okei, så det du sier er at bilen mest sannsynlig ikke kommer på Japsetreffet?? :(
 #298199  av Lørnings
 
Topaz skrev:Helgen kommer vel i hovedsak til å bestå av et motor rom rundt hue og mygge stikk i nakke og ræv sprekk.
Sånn som det regner rundt her for tiden, så er vel myggestikk det siste du behøver å bekymre deg for! :P

Keep up the good work! :wink:
 #298213  av Topaz
 
rekker garantert ikke rudskogen nei :(
Krysser fingra for street meeten i hamar, men vi får se åssen det går.

Når det gjelder myggen, så er det en liten dam i nærheten som ble spillolje behandlet en tid tilbake, og kombinert med 2-4 mygg spiraler og mygg spray så blir det vel regnet som er hinderet ja.
 #301593  av Supramk3turbo
 
Ja, nå er vi spente Tom. Har det blitt noe progress i det sisste. Hadde vært veldig gøy om du også ble med oppover til valdres. Med bilen også så klart :D
 #301604  av Topaz
 
Ligger på sykehus om dagen....får ikke gjort stort med noenting