TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #293862  av Daniel HS
 
Har en prosjekt/worklog på forumet til Bergen Gatebilklubb, men er vel på tide å få en her inne også ettersom det forhåpentligvis skal skje litt med bilen fremover :wink: Så det blir litt klipp og lim fra den andre tråden i begynnelsen om hva som har skjedd tidligere.

____________________________________

Her er i hvert fall noen tidligere updates

Juni 02, 2008, 23:03:23
Bilen er en Toyota Celica Carlos Sainz Limited Edition. Nummer 3268/5000.

Litt info og specs:

Motor:
- 2.0 Turbo (2. gen 3S-GTE)
- 208hk
- Vannavkjølt toppmontert IC (egen radiator for de som lurer på det)
- Thorsen Diff bak

Understell:
- Eibach fjærer (usikker på hvor mye de senker, stod på når jeg kjøpte den)

Dekk og felg:
- Koya RS GT, 17"
- Regal 215.45R17

Stereo:
- Original fra fabrikk

Diverse:
Ã…rsmodel er 1993. Men trolig produsert i 1992 da disse bilene ble laget fra og med slutten av 1991, og begynnelsen av 1992. Skal se om jeg finner ut litt mer histore.

Bilen er importert fra Sveits for noen uker siden. Der har den hatt èn eier siden den var ny, samt at den har fullt service hefte. Bilen var gått ca 157500 når jeg hentet den hos Einars Bil & Deler.

Noen bilder slik den så ut når jeg hentet den.
Bilde
Bilde
Bilde

Ligger noen flere bilder på Show & Shine tråden min:
viewtopic.php?f=62&t=28506

Updates kommer... :-)


Juni 02, 2008, 23:12:08
Er ikke gjort så mye enda, men noe er det. På vei over fjellet til Bergen røk desverre eksosen. Dette ble fikset sånn delvis natt til søndag, slik at bilen kunne være klar til en Cruisetur med BGK søndags morgen!

Neste dag fant jeg et annet problem. Kom dunkelyder fra ene bakhjulet, og hjulet ble glovarmt. Dette viste seg at var håndbrekket som hadde hengt seg opp. Nye bremsebånd bak ble bestilt, og montert noen få dager etterpå.

Dagen etter jeg fikk bilen ble det satt på noen andre felger. Typen OZ Nova, dekkene som er satt på er av typen Maxxis MA-Z1 og i dimmen 215.45.R17

Slik ble det seende ut:
Bilde
Bilde
Bilde

(Mobilbilder)

Juni 08, 2008, 17:15:08
En aldri så liten update:

FÃ¥tt noen ekstra lys i baklampene:

Før:
Bilde

Etter:
Bilde

Ser det ikke så godt på bildene her, men ser litt bredere ut når det er 4 lamper som lyser istedenfor bare 2.

Har også planer om å få tak i nytt og mindre skilt bak.

Juni 09, 2008, 22:30:21
Noen som ser en bitteliten ny detalj her?

Bilde

Juni 15, 2008, 00:34:03
Var ute hos en kompis i går, skulle teste om felgene han hadde liggende tilsalgs hadde boltsirkelen 5x100, i tillegg til den han hadde kjørt på, som var 114,5.

Det endte jo selvfølgelig med at jeg ble noen tusen fattigere. :| :-P

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Skal ha på spacere for å få de litt lenger ut i hjulbuene, men venter med det til jeg har vært på BT og fått godkjent nytt skilt og felgene i vognkortet :-)

De gamle 17" OZ felgene jeg hadde på bilen blir nok brukt som banefelger fremmover :-)


Juni 16, 2008, 22:49:30
Litt bilder fra en kompis og meg sin arbeidsøkt på eksosen...

Den gamle delen som var gjennomrustet, ihjelkjørt og egentlig bareboss
Bilde

Ny del klar til å tilpasses:
Bilde

Må kutte litt for å få det lettere ned
Bilde
Bilde

Dekser er for pingler, men nå er jeg halvt pingle, så fjerna bare litt.
Bilde
Bilde

Ja, du ser riktig, jeg jobber :-D Måtte skjære vekk litt av det gamle røret.
Bilde

Viktor som kan sveise, sveiser selvfølgelig.
Bilde

Montering:
Bilde
Bilde

Bilen ser i grunn ikke så gale ut under heller
Bilde

Juni 21, 2008, 20:34:05
En liten update igjen:

Var på tide å få vekk de "gule" parkeringslysene, var innom Vest Bilutstyr i dag og kjøpte samtidig "Cool Blue" pærer.

Før:
Bilde
Etter:
Bilde
Skal prøve å få tatt noen helhetsbilder.

Var innom Autodeler i dag også, her kjøpte jeg noen Samco slanger, så nå har jeg med hjelp av Madness innpå forumet her, fått montert dumpventilen jeg har fått låne av en kompis inntil videre:
Bilde
Bilde
Bilde

Og til dere som lurer, nei, slangen ligger ikke i klem :wink:

Er ikke så lett å se her, men har lakkert grillen i luftinntaket, plasten rundt var begynt å falle av, og der var begynt å ruste rundt rammen.
Bilde



Har redigert litt for å prøve å få litt mer sammenheng her, enn hvis jeg kun hadde "Copy/paste" alt sammen :)
 #293926  av Daniel HS
 
GhostRider88 skrev:Det må jeg si. Du ligger ikke på latsiden :P

Blir utrolig nice og likte det Toyota merket i grillen ;)
Tja, dette her er jo bare småting egentlig da, putling for å få tiden til å gå. Håper på å få gjort litt større ting over sommeren. Toyota merket må taes på nytt, det er limt med limpistol, så limen har rent litt utover, men har et nytt merke liggende, med pinner bakpå, så det blir nok bedre. Skal blant annet få tonet blinkerne bak røde, og hvite fremme og på siden. Så få vi se, skal ikke gjøre noe særlig mye mer med utseende, tenkte å satse litt mer på understell og motor etterhvert. Men ting koster...
 #293958  av GhostRider88
 
Daniel HS skrev:
GhostRider88 skrev:Det må jeg si. Du ligger ikke på latsiden :P

Blir utrolig nice og likte det Toyota merket i grillen ;)
Tja, dette her er jo bare småting egentlig da, putling for å få tiden til å gå. Håper på å få gjort litt større ting over sommeren. Toyota merket må taes på nytt, det er limt med limpistol, så limen har rent litt utover, men har et nytt merke liggende, med pinner bakpå, så det blir nok bedre. Skal blant annet få tonet blinkerne bak røde, og hvite fremme og på siden. Så få vi se, skal ikke gjøre noe særlig mye mer med utseende, tenkte å satse litt mer på understell og motor etterhvert. Men ting koster...

Enig dette med at du skal holde utseende så originalt som mulig og heller satse på det du skriver. Liker den originale looken, og den holder seg bedre i verdi :)
 #293963  av Daniel HS
 
GhostRider88 skrev:
Enig dette med at du skal holde utseende så originalt som mulig og heller satse på det du skriver. Liker den originale looken, og den holder seg bedre i verdi :)
Jepp, men frister veeeldig med en liten leppe fremme :P Og har lyst på en litt større vinge, men vi får se om det blir så veldig aktuelt i grunn... :P
 #293980  av GhostRider88
 
Daniel HS skrev:
GhostRider88 skrev:
Enig dette med at du skal holde utseende så originalt som mulig og heller satse på det du skriver. Liker den originale looken, og den holder seg bedre i verdi :)
Jepp, men frister veeeldig med en liten leppe fremme :P Og har lyst på en litt større vinge, men vi får se om det blir så veldig aktuelt i grunn... :P
selv har jeg også veldig lyst på 92 leppe på min også. Det er jo igrunn greit det da, siden det er originale deler. Men selv kunne jeg ikke ha tenkt meg styling-kitt.

denne CS'en er etter min mening passe stylet:

Bilde
diskre frontleppe

Bilde
større bakspoyler.
 #294017  av Daniel HS
 
GhostRider88 skrev: selv har jeg også veldig lyst på 92 leppe på min også. Det er jo igrunn greit det da, siden det er originale deler. Men selv kunne jeg ikke ha tenkt meg styling-kitt.

denne CS'en er etter min mening passe stylet:

Bilde
diskre frontleppe

Bilde
større bakspoyler.
Har den frontleppen som er på den røde CSen liggende, men har bestemt meg for å selge den. Blir det noe styling blir det som på den hvite nederst. Uten Cat-killeren da. Helt diskre sideskjørt og en litt lavere front. Har også veldig lyst på stor vinge, men vet ikke om jeg vil begynne å sparkle og sveise på karroseriet. Front og sideskjørt kan lett taes av om jeg skulle ombestemme meg. Men får se hva jeg bestemmer meg for til slutt... En del av meg vil ha litt plastikk på for å få den lavere og litt mer særegen, mens en annen del av meg vil ha den original... Men blir som sagt ikke med det første, så har i grunn god tid på å bestemme meg :P

Forresten, noen som vet om det finnes noe original styling til disse bilene?
 #294093  av Daniel HS
 
Hvite blinkere kommer med tiden og pengene... Grøftelys står og på ønske listen :) Her kan jeg bruke dem fra vanlige GTi'en og GT-4en? Noen andre Toyota-grøftelys jeg kan bruke? og ca pris?
 #294095  av Daniel HS
 
Har forresten lyst på Compomotive felger, men det koster flesk.

Og angående skvettlapper, hadde først tenkt å ha det. Men jeg har ikke originale hull i hjulbuene, og vil ikke borre nye, ruster bare da :(
 #294114  av Daniel HS
 
Litt rally preg 8-)

Bilde
Bilde
Bilde

Er ikke helt fornøyd, skal ha nye merker. Må få de litt mer i flukt med nederste vinduskanten, nå står de helt vinkelrett...
 #294270  av a man in the nude
 
Hallo. Pen bil du har der. Skulle ønske min var så strøken under :D . Lurte på om dumpen din er koblet til et eget vakum uttak bak på innsuget, og i så fall hvilken dimensjon ( bredde ) du har på slangen som går fra dumpen til vakum uttaket?
 #294310  av Daniel HS
 
a man in the nude skrev:Hallo. Pen bil du har der. Skulle ønske min var så strøken under :D . Lurte på om dumpen din er koblet til et eget vakum uttak bak på innsuget, og i så fall hvilken dimensjon ( bredde ) du har på slangen som går fra dumpen til vakum uttaket?
Takk takk, får se hvor lenge den er strøken under når vi er forbi vinteren :( Må vel få den inn på tectyl snart ...

Vet ikke helt nøyaktig hvor den er koblet der bak, var Madness på forumet som gjorde det. Men er uansett 6mm Samco slange... :)
 #294409  av Thomas S
 
Ville hatt hvite Volk felger eller Enkei :twisted:
Og ble bra med "rally merker" 8)
 #294445  av Daniel HS
 
Thomas S skrev:Ville hatt hvite Volk felger eller Enkei :twisted:
Og ble bra med "rally merker" 8)
Hehe, joda, men hadde nok ikke fått de til samme pris, ikke i nærheten engang :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 40