TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #402549  av Ã˜rjanN
 
Konge Daniel! høres ut som du får bilen på veien før brodern :) stå på! blir vel kanon å kjøre igjen tenker jeg!
 #402551  av Daniel HS
 
ØrjanN skrev:Konge Daniel! høres ut som du får bilen på veien før brodern :) stå på! blir vel kanon å kjøre igjen tenker jeg!
Ja, målet er å komme på veien før han! :P Hehe... Gleder meg som en uuuuunge!! :D
 #403131  av Daniel HS
 
I dag kom motoren på dør... ehh... garasjeporten, fikk sett såvidt over den. Alt ser bra ut, dog motoren ser ikke ny ut da! Hehe...

Bare synd det blir jææævlig lite tid til skruing de 2-3-4 neste ukene :/
 #403152  av Andrepedersen
 
Daniel HS skrev:I dag kom motoren på dør... ehh... garasjeporten, fikk sett såvidt over den. Alt ser bra ut, dog motoren ser ikke ny ut da! Hehe...

Bare synd det blir jææævlig lite tid til skruing de 2-3-4 neste ukene :/

Hehe, bare å hive seg ut i det :) Du monterer motoren igjen på kort tid iom at du har gjort det et par ganger nå :D
 #403790  av Daniel HS
 
Fikk tatt noen timer i verkstedet i dag, mesteparten gikk med på å rydde! Men har fått byttet svinghjul, byttet til den nye turboen, fått på 3" DownPipe. Ser at motoren kunne vært litt bedre, er noen kontakter som er knekt, og en del morkne slanger som må byttes. Får gå over alle slanger i morgen eller noe.

Ellers har jeg glemt å si at jeg har bestilt Black Diamond borrede og slissa skiver hele veien rundt, regner med de kommer ila uken! :)

Forresten, så så jeg at denne motoren ikke er lik som min, og lurer litt på hva motor dette egentlig er? Det er ikke EGR system på den, er et annet type innsug og topp uten dette i det heletatt. Og det er bare 1 leder på lambda sonden. Har ikke fått sett så mye mer nøye på den. Er dette JDM utgaven eller noe?
 #403836  av Daniel HS
 
Skal bort å jobbe litt mer etterpå, så kan få tatt noen bilder da. En annen ting jeg kom på, var at det ikke er nivåsensor på oljen på bunnbannen.
 #405932  av Daniel HS
 
Har jo nesten glemt at jeg har en prosjekttråd her. Går saaaaakte hos meg, pga mye jobb osv.

Skal se om jeg får kastet noen biler inn på nett etterhvert, har ikke vært så flink å ta.

Men motoren har iallefall montert sammen med girkasse og det hele, og kommet inn på to motorfester i motorrommet, så nå er neste prosjekt å få montert alt under sammen før jeg kjører på oppi motorrommet.

Fikk også i hus Black Diamond skivene for en stund siden. Blir bra detta! På sikt vel og merke :P
 #406016  av Daniel HS
 
Bilde
Bilde

Black Diamond:

Bilde

Noen som har de foringene og den "platen" de de skal ligge i her? Lurer på om mine har stukket et annet sted :|

Bilde
 #406020  av Daniel HS
 
Andrepedersen skrev:Godt å se bilder her igjen :) Er ikke det bare noen distanseskiver uten foringer?
Nei, er skiver med gummiforinger, de skal ligge nedi hullet, og sørge for at traversen ligger der den skal...
 #406034  av Mr_Storbrua
 
Manler selv den ene på det bakre opphenget.. tror det er den som lager en utrolig irriterende lyd i bilen min.. har ikke sjekka pris på jobb, men kan sikkert sjekke på de fremre i samme slenge, å få pris med mine rabatter :) Så kan jeg eventuelt kjøpe de for deg :)
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40