TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #406123  av Daniel HS
 
Hvis du skaffer delenr så holder i grunn det, har ei vennine som jobber på Toyota her utenfor Bergen, og faren driver det. Meeeget praktisk vil jeg si! :P
 #406126  av Mr_Storbrua
 
Delenummer finner du selv på toyodiy vel?
 #406976  av Daniel HS
 
Andrepedersen skrev:Skal dreie ett til deg gratis jeg daniel, om du ikke finner ditt gammle :)
lag ei lita tegning til meg du :)
:D

Siste nytt? Ikke så alt for mye :S

Fikk jo i motoren, med lovnads ord fra danmark at alt var plugg and play. Men neeeida, like greit at ledningsnettet ikke passet og jeg tok ut igjen motoren, for ledningsnettet er crappy stand på, knekte kontakter osv osv og en del morkne slanger. Så tok ut motoren igjen, byttet ledningsnettet, byttet en noen slanger på motoren, la klare noen til vakumhenting. Byttet også bunnpannen i går, til en med oljenivåsensor (dette er ikke på RC motoren, som dette tydligvis er), MEN jeg var så uheldig å ødelegge festet til oljenivåsensoren på bunnpannen, så må jo bytte tilbake, må bare få tid til å skaffe noe pakningsstoff. Så få den andre bunnpannen fikset på sikt.

Går treigt siden jeg omtrent ikke får skrudd, jobber overtid som faen for tiden :S
 #407011  av Andrepedersen
 
Daniel HS skrev:
Andrepedersen skrev:Skal dreie ett til deg gratis jeg daniel, om du ikke finner ditt gammle :)
lag ei lita tegning til meg du :)
:D

Siste nytt? Ikke så alt for mye :S

Fikk jo i motoren, med lovnads ord fra danmark at alt var plugg and play. Men neeeida, like greit at ledningsnettet ikke passet og jeg tok ut igjen motoren, for ledningsnettet er crappy stand på, knekte kontakter osv osv og en del morkne slanger. Så tok ut motoren igjen, byttet ledningsnettet, byttet en noen slanger på motoren, la klare noen til vakumhenting. Byttet også bunnpannen i går, til en med oljenivåsensor (dette er ikke på RC motoren, som dette tydligvis er), MEN jeg var så uheldig å ødelegge festet til oljenivåsensoren på bunnpannen, så må jo bytte tilbake, må bare få tid til å skaffe noe pakningsstoff. Så få den andre bunnpannen fikset på sikt.

Går treigt siden jeg omtrent ikke får skrudd, jobber overtid som faen for tiden :S

Er mye arbeid i det du har gjort allerede :) stå på !
 #407036  av Andrepedersen
 
Hehe, sliter med samme tvangstanken jeg og :D
Men, når jeg ser tilbake på en periode på 14 dager, er faktisk veldig mye gjort :D TING TAR TID!!
 #407186  av Daniel HS
 
Fikk gjort litt i helgen, da....


På fredagen fikk jeg byttet bunnpannen, samt diverse slanger. Fikk hjelp av ei vennine med å få bilen inn i garasjen og panseret av. Så var det opp på støttebukker fremme og få av hjul og løsne fjærbeina nede så jeg fikk litt mer arbeidsplass. Gjorde et forsøk på å få motoren i bilen inn alene, men feilet, mye pga trøtthet og så ikke de beste løsningene på å få den inn :P

Lørdagen gikk jeg på frisk i blikket og med nytt pågangsmot, satt bilen opp i en litt annen vinkel, og slapp bilen ned på motoren og vips, så var den på. Er faktisk ikke noe problem å ta inn og ut motoren i den bilen alene om en bare vet triksene :P Etterpå var det montering av radiator, elnett, fjerning av kullosfilteret osv osv, så det har lørdagen og søndagen gått med på.

Det som gjenstår i hovedsak for å få oppstart er, kjølevæske på motor, på IC, plugge i ledningsnettet i ECUen. Fikse bensinlekkasjen på tur-røret fra tanken, og sikkert noen småting jeg har glemt for øyeblikket.

For å få den på veien/testkjøring, bytte rørene/slangene fra oljekjøler til girkasse, disse får jeg bare laget på jobben en dag jeg har tid. Fikse kulene i ene drivleddet fremme + montere drivaksler fremme (kulene falt ut av possisjon), skjøte kabelen på ABS sensoren (den er røket).

For å få den 100% på veien må jeg bytte bremseskivene hele veien rundt, rense og sette inn interiøret igjen. Sjekke om dysene holder sammen med den turboen jeg har satt på nå, slik at jeg ikke får tenningsbank, igjen.

Bilder har jeg vært utrolig flink på.... å glemme å ta... Hehe...
 #407229  av Andrepedersen
 
Godt å høre, ikke lenge før du får kjøre igjen nå!
Gjør seg godt å få sove på enkelte ting som ofte blir lettere dagen etterpå :)
Men, daniel. BILDER sier mer en 1400 ord :lol:

Hvilke planer har du med gamlemotoren ?
 #407248  av 3rlend
 
Andrepedersen skrev:Godt å høre, ikke lenge før du får kjøre igjen nå!
Gjør seg godt å få sove på enkelte ting som ofte blir lettere dagen etterpå :)
Men, daniel. BILDER sier mer en 1400 ord :lol:

Hvilke planer har du med gamlemotoren ?

1453,7 for å være presis :)
 #407253  av Daniel HS
 
Kan jo bare legge opp noen gamle skrubilder evt da? :P De få som leser denne tråden har sett bilde av motor i motorrommet :P

Planene for den er mange, men får se hva jeg gidder å begynne på enda, tar det på sikt... Vil kjøre nå! hehe....
 #407267  av Daniel HS
 
Motoren startet faktisk! Noe ulyder fra regreim dekselet da, men fikser det. Så er det bare masse putle arbeid igjen før den er på veien :P
 #407270  av Andrepedersen
 
Daniel HS skrev:Motoren startet faktisk! Noe ulyder fra regreim dekselet da, men fikser det. Så er det bare masse putle arbeid igjen før den er på veien :P

Deeili! Vart ute å kjørte en tur idag jeg, i og med at det var tørre veier :)
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40