TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mralps garasje – mr2 turbo / celica cs +mye bilder! :)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #348626  av mralp
 
** Update: Celicaen! **

Da kom det litt varer i posten til Celicaen;

Ang clutch var jeg litt i tenkeboksen. Dagens skal jo holde 500nm+, men begynte å slippe, så da ble det Clutchmasters sin twin disk FX700, hvilket skal holde til 1000nm. Således er det vel den siste clutchen jeg trenger å kjøpe på en stund. Kjøpt fra KO Racing.
Passer perfekt i stua spør du meg!
Passer perfekt i stua spør du meg!
rsz_clutch_på_bord.jpg (728.26 kiB) Vist 1661 ganger
Close up
Close up
rsz_clutc-nærbilde.jpg (812.73 kiB) Vist 1661 ganger
Siden det ble varmt allerede på 350hp, måtte originale IC bort. Litt kjipt, da den føltes som en del av bilen. Uansett, ny FMIC er på plass.
Kjøpt fra Nordisk Autoimport.
Kjøpt fra Nordisk Autoimport.
rsz_celica_ic_01.jpg (765.89 kiB) Vist 1661 ganger
3” bredde holder nok.
3” bredde holder nok.
rsz_celica_ic_tykkelse.jpg (697.09 kiB) Vist 1661 ganger
Om jeg tør montere denne vet jeg ikke, dp fra XS var ihvertfall sveiseprosjekt, men siden den ikke kostet stort så tok jeg den :D
Kjøpt fra Motorsporthuset.
Kjøpt fra Motorsporthuset.
rsz_gren-st185.jpg (867.05 kiB) Vist 1661 ganger
Mer varer på vei, dukker vel opp etterhvert :twisted:

PS
Re: mr292; Kun mot saftig mellomlegg :wink:
 #348631  av ErikG
 
Den XS power manifolden hadde jeg også en gang. Var bare søppel. Masse sveiseperler inni som kunne løsne og var fakisk hull i den ved ene sveisen. Bare søppel spør du meg, og veit ikke om den flower noe mer enn orginale. Eneste er at den ser mer bøllete ut.
 #348685  av Amund
 
Har vert med på å demontere turbo xs manifolden en gang, den originale gav tidligere trykk og meir trykk enn turbo xs sin. Det burde vel sei det meste :roll:
Er vel verdt sin vekt i skrapmetall tenker eg, men det er alt.
Ufjæra twinplateclutch? lykke til med bakdiffen då :wink:
 #348698  av mralp
 
Hehe, ja diffen må nok byttes, rart den har holdt så langt også egentlig :) Diffen ble byttet i 2008, men jeg kjenner ikke til merke og har ikke giddet sjekke opp. Tenker på en Cusco RS, er vel gode erfaringer med den her på forumet også. Er det 1,5 utgaven dere bruker?
 #349248  av mralp
 
** Update: Celicaen! **

Da kom det enda litt mer varer dumpende inn;
rsz_ko_01-img_0045.jpg
rsz_ko_01-img_0045.jpg (538.2 kiB) Vist 1601 ganger
rsz_ko-02-img_0049.jpg
rsz_ko-02-img_0049.jpg (457.36 kiB) Vist 1601 ganger
rsz_ko-03-img_0050.jpg
rsz_ko-03-img_0050.jpg (374.65 kiB) Vist 1601 ganger
Ang turbo så kjøpte jeg etter mitt bruk; rask kjøring i skog og mark. Mao ville jeg ha kjapt trykk heller på bekostning av toppeffekt. GT35`ene så ut til å komme litt for treigt for meg, og gikk godt over effekten jeg sikter etter (enn så lenge). Valget falt da på GT3076R, som burde holde for meg. Kjøpte komplett kit fra KO Racing.

Håper det dukker opp noe ”billige” differ, begynner å bli litt slunkent i pengeboka, og med YEN i skyene blir det 9-10k for diff også fra f.eks greenline :(
 #349534  av Daniel HS
 
Steike, skjedd mye siden sist jeg var innom denne tråden! Bilene er og blir fetere. Fornøyd med clutchen på Mr2en? Ser ut som samme som jeg kjører med på CSen.

Og begynt på monteringen på ICen? Kjøpte samme kittet jeg også, (ser dønn ut som det iallefall), men pga dårlig tiltaklyst på å skru på bil en stund, og trengte penger for å få vekk et billån, ble det solgt. Så ut som en grei jobb for å montere den iallefall. Må sikkert flytte både servokjøler og oljekjøler, samt en god planlegging til rørene :P
 #349620  av mralp
 
re Daniel HS: Takk takk, kjører på når man kan vet du ;) Clutchen på mr2`n er den beste jeg har hatt så langt, bedre enn sinter`n (som jeg også var veldig fornøyd med). Passe kvass uten å være vanskelig, og holder i hvert fall til 360hp. Jeg kjører som en idiot, og verken girkasse eller clutch kneler.

I hovedsak er det slik at Celicaen er vinterbilen og mr2n er sommerbilen, så blir vel ikke skrudd på celicaen før om et par måneder. Må skaffe ny diff også får jeg begynner. Jeg snur turboen ned, og da burde det bli ok å få lurt ned det andre røret. Men regner med det blir litt prakk, så greit å ha god tid på det. Må jo ha ny mapping etterpå også, så det tar vel hele sommeren, hehe :P
 #349624  av Daniel HS
 
mralp skrev:re Daniel HS: Takk takk, kjører på når man kan vet du ;) Clutchen på mr2`n er den beste jeg har hatt så langt, bedre enn sinter`n (som jeg også var veldig fornøyd med). Passe kvass uten å være vanskelig, og holder i hvert fall til 360hp. Jeg kjører som en idiot, og verken girkasse eller clutch kneler.

I hovedsak er det slik at Celicaen er vinterbilen og mr2n er sommerbilen, så blir vel ikke skrudd på celicaen før om et par måneder. Må skaffe ny diff også får jeg begynner. Jeg snur turboen ned, og da burde det bli ok å få lurt ned det andre røret. Men regner med det blir litt prakk, så greit å ha god tid på det. Må jo ha ny mapping etterpå også, så det tar vel hele sommeren, hehe :P
Ja, clutchen er helt genial den! Men kan til tider være litt hard for drivverket :oops: :P Men funker fett til litt småherjing, samt kjøre pent og pyntelig.

Jaja, ingen skal beskylde deg for kjip vinterbil iallefall.. Gleder meg til å følge med videre her... :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12