TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mralps garasje – mr2 turbo / celica cs +mye bilder! :)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #372331  av mralp
 
Det har lenge vært dårlig stemning på mr2`n, siden den har stått parkert ute. Mr2`n har aldri sett eller vært kjørt på snø på 18 år, hvilket er en tradisjon som må holdes i hevd. Med heftige 4 plusgrader var jeg tom for unskyldninger, så da var det ikke annet å gjøre enn å sette igang og ommøblere garasjen. En seiglivet myte er at dobbelgarasje er for 2 biler, men 4 stk hjuldolly og intens rydding åpner for nye muligheter:
Looking better!
Looking better!
rsz_mr2_ke25_01.jpg (739.74 kiB) Vist 5365 ganger
”Myth busted” ;) dobbelgarasjen blir en trippelgarasje!
”Myth busted” ;) dobbelgarasjen blir en trippelgarasje!
no_problem_01.jpg (594.03 kiB) Vist 5365 ganger
Greit med litt stoppere til Celicaen så man ikke smeller inni.
Greit med litt stoppere til Celicaen så man ikke smeller inni.
stoppere.jpg (608.63 kiB) Vist 5365 ganger
God klaring bak! ;)
God klaring bak! ;)
klaring_bak.jpg (514 kiB) Vist 5365 ganger
 #372410  av ArildM
 
Hører dem sier at du bør pusse over rollaen en gang til før du har på lakk for å få bort eventuell mikroskopisk rustdannelse :)
 #372817  av loft
 
mralp skrev:
Ryddet unna gammel clutchen som begynte å slure ved giring. Rart den ga seg "allerede", ihht papers skulle den ha holdt godt, men men!
eldre_celica_clutch_00.jpg
eldre_celica_clutch_01.jpg
Har du noe peiling på om det er nødvendig å forsterke clutchen ved 50-100hk ekstra?
 #372826  av mralp
 
Hehe Drafter; Jeg jobber så mye et jeg ikke en gang greier å holde på ei dame, så om det er verd det vet jeg faktisk ikke. Men det er et fritt liv med god økonomi 8)

Re Loft: Har aldri gått så små steg som 50hp på celicaen, men mr2`ene (hatt 3) har alle måtte byttet clutch på ca 300hp. Vil tro saken ikke er noe bedre for Celica, da dette er en tyngre bil med bedre grep. ORC clutchen var av type ORC409D som skal holde til 400ps, men den slapp tidligere. Mao, tipper original clutch ikke holder spesielt lenge om du skal krype mot 300+ hp.
 #372842  av Andrepedersen
 
loft skrev:
mralp skrev:
Ryddet unna gammel clutchen som begynte å slure ved giring. Rart den ga seg "allerede", ihht papers skulle den ha holdt godt, men men!
eldre_celica_clutch_00.jpg
eldre_celica_clutch_01.jpg
Har du noe peiling på om det er nødvendig å forsterke clutchen ved 50-100hk ekstra?
Sant som mralp her sier. Kan virke som det går greit til å begynne med, men etter en liten stund vill den slure..
 #376655  av loft
 
Hva skjer hva skjer? lenge siden noe action her.

Må si jeg blir imponert.. Drømmer om å få motoren i min CS i like god stand. Men med litt sparing til timessatsen som verkstedene ska ha så går det nok.

Har du noen gode tips? Foreløbig har jeg 250 ish i motoren (aldri hatt den på dyno). Men vil ha den stabilt på 300hk, uten at man må skru og bytte deler konstant.
Det eneste jeg vet som er gjort med motoren for å få 250hk er; boostcontroll, fuelcutdefender, 4"downpipe og 3" eksos og "racing" catalysator, åpent luftfilter.
Noen peiling på hva slaks deler jeg må bytte ut? skal ha den på overhaling, forhåpenligvis hos cylmo her i byn utpå året, og håper de kunne bytte ut delene samtidlig.
 #376725  av mralp
 
Morn du! Celicaen er under bygging, siste del med fmic/turbokit og mapping er i gang, blir vel i orden i løpet av nyåret. Haster ikke på så mye, bikje kaldt og null stress! Derav også 0 bilder, får knipse noen når den er ferdig :D

Når det gjelder ditt eget prosjekt, så blir det vel for deg som for meg; det bremser først i fuel, da fuelrail etc på gen2`n er ganske trang. Men for 300hp (om det er ditt mål), så holder det akkurat. Jeg var oppi 350hp ca før det så ut til å bli tynt med suppe. Du trenger heller ingen smidd innmat etc for dette. Du må helt sikkert bytte clutch, men utover det, neeeeh. Pass bare på at tenningskomponentene er ok, så burde det være ganske så skuddsikkert.

Edit: Glemte å nevne turbo; ct20b holder akkurat til ditt mål, og de får du billig (om du ikke har)
 #376755  av loft
 
Kaldt her i byn? Nei tull:p heh.."bare" 4mnd til vår!

Takk for fint svar, tror ikke jeg har råd Og kunnskap til å få mer utav den. Men blir en basis overhaling slik at alt er i topp stand. Så du mener jeg bare trenger større turbo, skru opp trykket, Og clutch så er jeg good? Hm okey:)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12