TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mralps garasje – mr2 turbo / celica cs +mye bilder! :)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #376812  av mralp
 
re Arild: Slik, bare med snø, vil jeg tro. Håper selvsagt lakkern er godt igang, men har ikke hørt noe fra han siden jeg leverte den :|
71 Corolla KE25 kamuflert hos lakker`n
71 Corolla KE25 kamuflert hos lakker`n
IMG_2154.JPG (922.89 kiB) Vist 5026 ganger
 #384291  av mralp
 
Ops, ikke så flink til å sjekke mine egne tråder jeg ;)

Re Andre: Står TEIN SuperStreet coilovers m/ TEIN EDFC på den.
Re john_e: Godt mulig, er ikke så mange av de (som også går ok).
Re Arild: KE25`Corollan er til lakkern enda, zzz ^^

Delene til Celicaen på foregående sider er nå alle montert:
-> Nye bremser framme (Black Diamond, borret og slisset + Ferodo klosser)
-> Ny clutch (Clutchmaster FX700 twindisk m/compressed ceramic bronze plater)
-> Ny bakdiff (CUSCO LSD Type RS 1,5)
-> Turbokitt (GT3076R m/tilhørende)
-> 3” FMIC.
Kommer bilder når alt er ferdig fikset! Blir vel ferdig til 1.mai :P

Originale Carlos Sainz deler vokser ikke lengere på trær, så samtlige originale deler er selvsagt tatt vare på.
Div og demonterte originaldeler.
Div og demonterte originaldeler.
div_deler_demontert.JPG (612.16 kiB) Vist 4878 ganger
Alt lagt i esker og merket.
Alt lagt i esker og merket.
eldre_deler_sortert01.JPG (667.15 kiB) Vist 4878 ganger
 #389809  av mralp
 
Sommerbilde av mr2`n ja:
Ikke pollert på 6mnder, men holder seg ok i garasje!
Ikke pollert på 6mnder, men holder seg ok i garasje!
IMG_2650.JPG (730.39 kiB) Vist 4786 ganger
Lets race!
Lets race!
IMG_2651.JPG (829.65 kiB) Vist 4786 ganger
Venter fremdeles på mine Riverside-felger som jeg leverte inn til renovering på Wheelie for straks et halvt år siden, vært innom 3 ganger, hver gang lå de i hylla skrud fra hverandre, så etter det ga jeg faen. Slipper å tenke på kantstein med reservefelgene ihvertfall^^

Kom litt sent våren for mr2`n da den etter første tur mistet trykket. Var 0 trykk uansett. Jeg tenkte at det som vanlig var en slange som hadde hoppet av, men neeei. Sjekket alle, no leaks, alle klemmer var tight, alt så ok ut. Ble litt frustrert og lot den derfor stå i garasjen til motivasjonen økte. Motivasjonen kom tilbake lørdag, så da tok jeg en storsjekk, og sannelig fant jeg synderen. Var nesten så lite at jeg ikke trodde det kunne være ”hele” feilen, men joda, en tur på øde skogsveier etterpå viste at bilen igjen var i storform 8)
Synderen; Kommer kun til syne når jeg bøyer på slangen :F
Synderen; Kommer kun til syne når jeg bøyer på slangen :F
IMG_2658.JPG (232.78 kiB) Vist 4786 ganger
(Forøvrig venter Celican på bremsing, så updates og masse bilder er ikke så lenge unna!)
 #392411  av kvass_st215
 
Nå må du snart hive deg rundt med celicaen :wink:
Vedlegg
IMAG0368.jpg
IMAG0368.jpg (490.19 kiB) Vist 4709 ganger
 #392424  av mralp
 
Hehe, bra noen minner meg på mine egne tråder! Er da gjort endel på Celica`n, bare litt sløv med oppdateringene. Alt er nå montert, men ikke pusset og ryddet 100%, så estetikere er herved advart ;) Både IC og turbokitt er komplette kit tilpasset min bil, men noe mekanisk arbeid tilkom. La oss starte med FMIC`en:

For de som lurer er det knallgod plass til 3” IC. Leste mye rart og så mange rare løsninger på nettet, men det er faktisk svært god plass. Litt flytting av kjølere etc, og det er uproblematisk:
”Ferdig” men ikke pusset og rengjort så mye enda.
”Ferdig” men ikke pusset og rengjort så mye enda.
st185sc_motor_vår2011.JPG (850.02 kiB) Vist 4697 ganger
Innfesting FMIC topp, god plass (faktisk)
Innfesting FMIC topp, god plass (faktisk)
st185_fmic_01.JPG (608.42 kiB) Vist 4697 ganger
Innfesting bunn, rørføringer under, kjøler
Innfesting bunn, rørføringer under, kjøler
st185_fmic_03.jpg (515.8 kiB) Vist 4697 ganger
Motsatt side
Motsatt side
st185_fmic_04.jpg (457.04 kiB) Vist 4697 ganger
God klaring under
God klaring under
st185_FMIC_klaring_under_02.jpg (537.26 kiB) Vist 4697 ganger
 #392425  av mralp
 
(fort. update Celica)
Med denne FMIC-løsningen har man god lufting mellom radiator og intercooler. Sett en del bilder av folk som kliner FMIC og radiator sammen, men det kan umulig være spesielt gunstig. Eldre vifte på baksiden måtte bort pga turbo, ble erstattet av 2 stk vifter i front:
En på hver side i front på radiator
En på hver side i front på radiator
st185_fmic_02.jpg (516.22 kiB) Vist 4697 ganger
Temperatur var problematisk allerede på 300-350hp, videre opp på stigen ville nok dette gi store problemer, så her var det greit å gjøre det beste ut av det. Ikke bare loggverdier viste det var varmt, også koblinger og slanger merket varmen:
Småvarmt for slange under original IC
Småvarmt for slange under original IC
slage_under_ic.JPG (413.83 kiB) Vist 4697 ganger
Vanntemp ligger nå på 80C, nesten ingen forskjell uansett (selv i rulla). Samme med olje, null problem (har gauge i dachen) :
Oljetemp, Oljetrykk, Turbotrykk, greit å holde et øye med ;)
Oljetemp, Oljetrykk, Turbotrykk, greit å holde et øye med ;)
st185_gauges.JPG (540.76 kiB) Vist 4697 ganger
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12