TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mralps garasje – mr2 turbo / celica cs +mye bilder! :)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #367350  av mralp
 
re Andre: Celicans motor holder nok til 650, men for meg er det viktigere med holdbarhet og kjørbarhet (er jo vinterbilen min dette). Med GT3076R turboen topper vi nok lenge før, men vil ha fult trykk tidlig. Vi får de hvordan det blir etter bremsing.

re kvass_st215: Byggekost på celica`n begynner å krype mot 200k, så nå må man bare begynne å roe ned uansett, hehe + bilen var jo ikke gratis heller... :D

Glemte å overføre bilder av gammaldiffen, så her kommer de. Diffen så helt greit ut, og hadde sikkert holdt i 10 år til med normal effekt.
Gammeldiff fra CS`n, så overaskende bra ut!
Gammeldiff fra CS`n, så overaskende bra ut!
dif_overnfra.jpg (494.66 kiB) Vist 5455 ganger
Closeup!
Closeup!
closeup01.jpg (467.74 kiB) Vist 5455 ganger
Litt lys rett på, så ser man bedre :)
Litt lys rett på, så ser man bedre :)
closeup2.jpg (656.65 kiB) Vist 5455 ganger
 #367490  av mralp
 
Re Andre: Alt i alt bør man vel regne ei full helg om man skal bytte clutch og diff og bremser. Men man mangler jo alltid noe (som nye lager ifm diffen...), og da tar det fort 2mnder istedet for 2 dager :lol:
 #367549  av Andrepedersen
 
mralp skrev:Re Andre: Alt i alt bør man vel regne ei full helg om man skal bytte clutch og diff og bremser. Men man mangler jo alltid noe (som nye lager ifm diffen...), og da tar det fort 2mnder istedet for 2 dager :lol:
Ja, når du nevner clutch er det et helvette å skifte på disse bilene ?
 #367560  av mralp
 
Tja, du trenger ikke ut med motor (min stod i), men det kan være like kjapt om man er rutinert celica-mekker. Vanlig pris på clutchbytte på denne modellen er ca 10 lapper, mao regner de vel en dag om du setter det bort til et verksted.
 #367564  av Andrepedersen
 
mralp skrev:Tja, du trenger ikke ut med motor (min stod i), men det kan være like kjapt om man er rutinert celica-mekker. Vanlig pris på clutchbytte på denne modellen er ca 10 lapper, mao regner de vel en dag om du setter det bort til et verksted.
Ok, godt å høre. For regner snart med at det blir tid for clutch-bytte på min om en liten stund! Hvilken clutch har du på din ?
 #368384  av mralp
 
3” bredde skal vel gå akkurat med CS fangern, kjøpte for st185 m/rør fra Nordisk Autoimport. Leverte kjapt og IC så grei ut, så anbefales. Har ikke fått den montert enda, da jeg bruker mest tid på veteran-toyotaen så jeg rekker å få den lakkert før vinteren :D (Bilde av IC på side 4 i tråden btw)

EDIT: Oppdaget til min forskrekkelse at jeg ikke har postet bilder på et par replyes her, stikk i strid med hva tråden lover, så her er ...et bilde av mr2`n, fullstendig uten sammenheng forøvrigt :P
Uteparkering av mr2`n, jaja!
Uteparkering av mr2`n, jaja!
IMG_1879.JPG (622.76 kiB) Vist 5346 ganger
 #368412  av kvass_st215
 
3" bredde går akkurat ikke med cs-fangeren.. kikket litt på det her om dagen, da jeg faktisk har liggende samme ic som deg. det må kappes litt, enten i bjelken til fangeren, eller den horisontale braketten som støtter oljekjøleren og braketten til panserlåsen\horn.
har enda ikke bestemt meg for om jeg skal sette den på. blir nok ikke i første omgang hvertfall.
den skal nok på, men da tror jeg at det skal lages ny, custom horisontal brakett, samt at servokjøleren må flyttes litt inn(ca 5 mm)
 #368418  av Andrepedersen
 
[quote="mralp"]3” bredde skal vel gå akkurat med CS fangern, kjøpte for st185 m/rør fra Nordisk Autoimport. Leverte kjapt og IC så grei ut, så anbefales. Har ikke fått den montert enda, da jeg bruker mest tid på veteran-toyotaen så jeg rekker å få den lakkert før vinteren :D (Bilde av IC på side 4 i tråden btw)

Ok, men har du en link eller noe til dem ? Prøvde å søke litt på google, men fant ingenting! Er ikke så flink me data serru!

André
 #370599  av mralp
 
* Celicaen:
Pause på veteran-prosjektet gjorde at jeg fant veien til Celicaen igjen sist uke; Fikk ryddet litt i el, mulig litt for mye for av en eller annen grunn fungerer ikke kjørelysene etterpå, hurra for meg :lol: ...men ryddigere ble det :wink:

Mekket en plate og fikk flyttet turbotrykksmålern dit jeg ville, så slipper jeg ha noe på dach eller a-stolpe.
Ny plassering av turbotrykkmålern, (oljetrykk og oljetemp under radioen)
Ny plassering av turbotrykkmålern, (oljetrykk og oljetemp under radioen)
celica_turbogauge.jpg (640.76 kiB) Vist 5262 ganger
Byttet også ut 25” jordingen til batteriet med 70” RK, så da håper jeg den fyrer lettere etter hvert.
70” jording (og en 25” i tillegg)
70” jording (og en 25” i tillegg)
ny_jord_celica.jpg (702.11 kiB) Vist 5262 ganger
Ryddet unna gammel clutchen som begynte å slure ved giring. Rart den ga seg "allerede", ihht papers skulle den ha holdt godt, men men!
Eldre Ogura Racing Clutch
Eldre Ogura Racing Clutch
eldre_celica_clutch_00.jpg (601.77 kiB) Vist 5262 ganger
Colseup bilde av plata
Colseup bilde av plata
eldre_celica_clutch_01.jpg (559.69 kiB) Vist 5262 ganger
 #372261  av mralp
 
Da var det bare å ta konsekvensen av at vinteren har kommet:
Vinterdekk på. Det må innrømmes at OZ-felga er litt mer sexy :/
Vinterdekk på. Det må innrømmes at OZ-felga er litt mer sexy :/
finn_en_feil.jpg (590.55 kiB) Vist 5212 ganger
Ok ok! Sommeren er over, men hvor er snøen? Lets Race, damit! :D
Ok ok! Sommeren er over, men hvor er snøen? Lets Race, damit! :D
piggdekk_på.jpg (774.66 kiB) Vist 5212 ganger
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12