TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • KE 70 Impulskjøp.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #304737  av ure
 
Henta en Corolla KE 70 83 Mod i går. Ble litt impulskjøp da jeg egenlig for tiden driver å steller med en Opel omega 2.5 V6 stv :oops: (Er litt Opelmann også) Litt om bilen, eid av meget gammel mann fra den var ny til han gikk bort, kjøpt av voksen mann i 2007 og jeg er nå tredje eier. Kjørt kun 102000 km og er i meget god stand teknisk og ser srøken ut innvendig og utvendig. Litt rust er det jo i begge hjulbuer bak og litt bobler i nedkant av dørene,så litt sveising og pussig må til for å få den 100%. Hvis jeg beholder den er egentlig planene å ha den orginal botsett fra en liten senk og slike felger Terjen hadde på sin gule Starlett. Dette blir evt.aktuelt etter vinteren siden det gjenstår endel Opelfiks først, dessuten trenger den jo å modnes litt for å bli veteran så har ingen hast med dette prosjektet :D
 #304741  av ure
 
:D
Vedlegg
KE 70
KE 70
KE 70 003.jpg (1.4 MiB) Vist 1661 ganger
 #304743  av ure
 
Litt flere bilder
KE 70
KE 70
KE 70 002.jpg (1.41 MiB) Vist 1658 ganger
 #304745  av ure
 
:mrgreen:
Vedlegg
KE 70
KE 70
KE 70 005.jpg (1.4 MiB) Vist 1656 ganger
 #304746  av ure
 
:roll:
Vedlegg
KE 70
KE 70
KE 70 006.jpg (1.32 MiB) Vist 1661 ganger
 #304747  av Supramk3turbo
 
Tøft:) Har altid ønsket meg en sånn bil :D Kan bli grom med litt senk å felger denne :)
 #304785  av rx300
 
Wow.. Helt lik førstebilen min det! Todørs i lekker Rose Metallic farge og deilig gusjebrunt interiør :) Morsom bil.
 #304808  av Morten
 
Sjefsbil! Ikke ofte en finner de i 2-dørs lengre gitt.... *misunnelig* :mrgreen:
 #304849  av lexusmann
 
Hmm, lille uvitende meg som trodde de nesten bare kom i 2-dørs versjon da... :lol: har vel ikke sett så mange KE 70, jeg...
 #304850  av rx300
 
lexusmann skrev:Hmm, lille uvitende meg som trodde de nesten bare kom i 2-dørs versjon da... :lol: har vel ikke sett så mange KE 70, jeg...
Hehe.. men det er meget godt mulig at todørs-variantene har mye høyere overlevelses-prosent. Hvem kjøpte todørs? Gamle damer og gubber, som hadde bilen i garasje og ikke likte vinterkjøring. I tillegg er det ett sted der rusten _virkelig_ får tak i de bilene, og det er nettopp dørene... jo færre dører jo mindre rust :D
 #304854  av ure
 
De ruster nok endel disse bilene ja,ikke bare i dørene men i hjulbuer og plateskjøter og. Er nok rusten som har fått disse bilene til å forsvinne fra veiene men denne er slett ikke så galen når det gjeldr rust. Har oppdaget en liten vibrasjon i karosseriet under kjøring,mistenker at det er slakk i krysset på mellomakslingen eller noe slikt,ikke noe hylelyd så tror ikke det er bakakselen. Andre som vet hva sånt kan være :!: Ellers har jeg ikke funnet noe andre feil på bilen utenom litt rust på nevnte steder da. Ennå :mrgreen:
 #304996  av velo
 
Kan nok godt være ett kryss ja. Er jo bare å ta ned mellomakslingen og kjenne på de
 #306780  av ure
 
Har pusset litt på rustboblene som var på bilen i det siste og ser at hjulbuene bak må skiftes, ingen overaskelse det men veng kunne ikke skaffe disse lengre :cry: så lurer nå på om slikt kan skaffes i utlandet, noen som vet om slikt evt.har linker til sider med sånt :?: :?: Takker for innspill.
 #306792  av hmsilset
 
Sinnsykt sterke biler.Stillte meg på tvers på veien med en sånn en og kjørte frem og tilbake i autovernet til den ble ca 1 meter kortere,men bilen gikk like bra den :D Enda den var ihjælrusta