TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • castrol celica

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #314369  av MOTORSPORTHUSET
 
takk for bildene.

ja jeg har sett dette problemet før jeg au.

men har forsket på di motorene i 5år nå så jeg har løsningen på det.

vis du ser på alle di andre studsene så har di hold helt ned til mitt eller grunnen i blokka men
det har ikke den på vannpumpe hjørnet.

det jeg gjør er og freser helt med i mittmassen der og gjenger opp og setter en ikke stekkbolt fra bunnen og opp.
så skjer ikke dette i det svake hjørnet.

halve slinderforingene blir også fylt med motorbetong opp til frostpluggene på min.

det finnes kansje andre måter som 5 blokka men jeg har komt lankt med dette nå så for sent og snu.
men det skal gå!!
når dette er gjort burde blokka være i mine øyne mer skuddsikker en 5 blokka pga di kraftige sylinderveggene.

takker veldi for tips og erfaringer.

hvor my hk har dere hørt om i norge da på 3s/5fe
 #314373  av sleeper
 
MOTORSPORTHUSET skrev:takk for bildene.

ja jeg har sett dette problemet før jeg au.

men har forsket på di motorene i 5år nå så jeg har løsningen på det.

vis du ser på alle di andre studsene så har di hold helt ned til mitt eller grunnen i blokka men
det har ikke den på vannpumpe hjørnet.

det jeg gjør er og freser helt med i mittmassen der og gjenger opp og setter en ikke stekkbolt fra bunnen og opp.
så skjer ikke dette i det svake hjørnet.

halve slinderforingene blir også fylt med motorbetong opp til frostpluggene på min.

det finnes kansje andre måter som 5 blokka men jeg har komt lankt med dette nå så for sent og snu.
men det skal gå!!
når dette er gjort burde blokka være i mine øyne mer skuddsikker en 5 blokka pga di kraftige sylinderveggene.

takker veldi for tips og erfaringer.

hvor my hk har dere hørt om i norge da på 3s/5fe
Hm. skjønte ikke helt hvordan du mente du skulle fixe dette problemet, for det er gjenget opp så langt det går nedover der!? og jeg brukte jo selfølgelig ikke strekkbolter på min heller (brukte vanlige arp studs, men skal du ha noe enda bedre så lager ARP også L19 studs til denne motoren, de er en god del sterkere og koster MYE mer en vanlig studs)
Det er jo forøvrig ikke det at det er for lite gjenger som er problemet der? borrer du lenger ned der så kommer du ut av blokka igjen da hele den delen som setter av er som en vinge ut fra blokka.
Mener du at noe av bolten skal gå i luft ned til bunnen av blokka? Vil VELDIG gjerne ha bilder av det når du får laget det, for jeg har aldri sett eller hørt om noen sånn løsing på en 3s blokk :D


Ang hk så er vel 654hk det meste jeg har hørt\sett noen bremse her i norge. ( i motorbenken til TEF racing) ( og dette var på en småportet topp med 264 graders kammer og vanlig 99oct bensin)
Så med noen 272 high lift, e85\race fuel, større ventiler osv så burde 800 ikke være NOE som helst problem
 #314375  av MOTORSPORTHUSET
 
je den vill komme ut av blokka noen cm.
jeg har jo ingen vannpumpe som kommer i veien.

en an løsning er og ha blokk grid og kjøre fester fra bunnen utforbi blokka og opp i en kraftig
eksosmanifoil flens og dra eks 2 studs mellom dem i hjørnet der.
 #314377  av sleeper
 
MOTORSPORTHUSET skrev:je den vill komme ut av blokka noen cm.
jeg har jo ingen vannpumpe som kommer i veien.

en an løsning er og ha blokk grid og kjøre fester fra bunnen utforbi blokka og opp i en kraftig
eksosmanifoil flens og dra eks 2 studs mellom dem i hjørnet der.

Blir spennende og se om du får det til :D
block girdle er det foresten en kar i usa som lager til disse motorene.. koster 500usd for girdle med arp studs ( må ha lenger studs til veiva)

Har du foresten noen flere bilder av demonteringa sist du bygde den om? hadde vært morsomt å se på de.
har du mulighet til f.eks og pakke bildene du har i en zip fil og sende de til meg på mail?
 #314382  av MOTORSPORTHUSET
 
blir spennende ja.

jeg tok ingen bilder før jeg bygde den om første gang.
har bare noen når jeg kjørte gr.a med den. di på siden.
www.motorsporthuset.no

skal cære litt flinkere med bilder nå.

fins det noe lignende her på forumet.?

jeg skal kjøre div 1 bakkeløp gatebil extreme og rallycrosstreninger og drag var planen.
det blir jo ingen lys på bilen 8)

noen andre mods

el sevo
el vannpume
radiator bak
invendi bremse og clutchpumper
bakluke og vindu blir bare glassfibercopi for vekte. (altå ingen vindu i luka)
eksos 4 toms ut i forskjerm

alstå ingen skillter :twisted:
 #314396  av sleeper
 
Finnes ikke noen prosjekt hvor det har blitt dratt så langt her på forumet, men finnes jo 3-4 600+hk gt4 prosjekter her på forumet ( inkl min egen)
er også en st205 som blir kjørt i rally her inne, men detn er det vel tilnærmet org motor i.. men spessiel girkasse osv.

Hadde vært fint om du tok masse bilder! spessielt fra motorbygget og fjerning av deler.. ( er meget in i en liten guide til hva du fjerner av vekt på bilen da jeg jobber iherdig på og fjerne all vekt på min ( men det skal fortsatt være en bil som ikke ser ut som en racebil.. :lol: )

PS: hvor skaffer du lexan ruter fra? og hva betaler du for det?
 #314402  av MOTORSPORTHUSET
 
det er kun bakluka med vindu som blir støypt til et tett glassfibeflokk som ser ut som ei bakluke.
ellers standard vinduer.
noen tunge deler er jo stålfanere bak plastfangere.
eksos blir jo bare en halv meter.
lykter er vekk.
panser blir carbon.
i bakstillinga kan du bytte ut det tunge staget som holder klokka i fremkant til noe mindre
ingenting bak dasjen. bensintank blir byttet ut.
jeg har jo au kappet noe her og der.
dørtrekk blir carbonplater
pluss masse.

når jeg kjørte rallyet veide den 1260. med reservehjul brannslukninsutstyr osv
 #314409  av Daniel HS
 
Leste akkurat gjennom tråden her! Fett prosjekt som ser ut som det kommer til helverst! Hvis denne blir å se på Gatebiltreffene kunne jeg godt tenkt å sittet på en tur... :D

Dette er regelrett inspirasjon for oss andre! :lol:
 #314418  av Teamany
 
Fett prosjekt Mr :)
Hadde vert bra med litt bilder no av prosessen:)
 #314442  av celica_st185
 
rett til venstre under der man skriver innlegget står det "laste opp vedlegg", trykker på den fanen og så "bla gjennom". Når du har funnet bildet du vil laste opp trykker du ok, så "Last opp fil" :D :D
 #314507  av Supramk3turbo
 
Åpne bilde i Office picture manager, høyre klikk på bildet, edit picture, compress picture, dokument size, lagre. Det er en mulighet...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 90