2 gen celica 3sgte blokk som har standard 4,5 mm støypegodsvegger.
nede i bunnen av blokka er det jo kun 3.5mm inn til den langsgående oljekanalen
foringene er designa etter egne ønske.
i toppen har di en 11mm hvilekant/hylle så blir di 8mm i 101mm nedover i blokka
og så går di inn til 2.5mm di siste 45mm nedover i blokka.
der vor di er tykke øverst og på mitten er blokke frest helt vekk. altså ingen sylindervegg lengre.
foringen blir altså liggende vått i vått.
det er det nederste partiet på 45mm som foringen blir limt til og en oring i tilleg
der den orginale sylinderveggen forsatt er i bruk bare borret opp til 90.5mm fra 86mm.
imellom sylinderen blir jo veggene frest mot hverandre og blir 4 mm i gods i hver foring
mellon syl 1 og 2 og 3 og 4.
mellom 3 og 2 blir det 6mm i hver.
det var grunnleggende i blokka.
toppen.
det går ikke ann og ha 12mm løft i en vanlig 3sgte topp.
maks er 9.3mm. for kammen går i toppen.
derfor er grunnsirkelen på kammen min 6mm mindre altå 26.5mm.
og løften kan da bli 12mm. og ventilen må da være 3mm lengre for og ikke ha 3mm shims.
i tilleg blir løfterene 31 mm flate istedenfor 29 med di som har overliggende shims.
sjønner at det blir noen dokterspørsmål her.
som sakt så tror jeg det må være den første i norge og kansje verden noe sånn blir gjort med.
av 3sgte vel og merke.