TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt MR2 MK2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #328908  av MRPETTER

Hei 8)

Vil bare fortelle litt om prosjektet jeg skal starte med nå, og få litt meninger på det, før det tar helt av på landsbygda her;)
Bilen som skal bygges om er en 1991 MR2 N/A

Skal bestille første delene til uka, som blir Work Meister S1 felger(17x7 eller 8 foran og 18x10 bak)
utifra disse felgene har jeg to "planer"på hvordan jeg skal bygge bilen.
-
Den første er: Hvis jeg klarer å valse de orginale hjulbuene nok til å få plass til såpass store Work felger bak, så kommer jeg til å sette på border body-kit som utgangspunkt, og modifisere det deretter.
Hvis det ikke går med valsing, da blir det trd2000gt kit.
-
Er det noen her som har peiling på om det vil gå og valse såpass mye?
Og hvilket av kittene tror dere blir penest?

Motor skal bygges senere, samme med interiør, og bilder kommer etterhvert som bilen bygges :D

Satser høyt med dette prosjektet, og resultatet SKAL bli noe sånn:

Bilde
Bilde
 #328915  av johnnie_W75

Ønsker deg masse lykke til 8)
Detta blir lekkert når det blir ferdig :mrgreen:
 #328919  av erling

Trenger ikke nødvenigvis valse så mye for å få på 10", kommer an på hva dekk du skal ha. Jeg kjører med 8,5x17 foran og 10x17 bak, og 205/235 toyo R888. Tilsvarer 215-225 og 245/255 i "vanlige" gatedekk. Jeg har kun valsa innerkanten bak, ytterskjermkanten bygger ikke lenger ut enn orginalt. Hvis du skal ha WB-kit bør du helst ha 10 foran og 12 bak :wink:

Kommer vel an på om du liker dekkstrekk eller ikke hvor mye du må valse. Ellers var den vanvittig tøff den på det øverste bildet, bortsett fra fargen da. :D
 #328932  av MRPETTER

Nei, er mulig jeg ikke må valse så mye:)
Bilen på det øverste bildet har akkurat samme felger og dimensjoner som det blir på min:) Synes det ser veldig bredt ut for vanlig valsede hjulbuer jeg:/
vet han kjører på 265/40-18 bak

Et annet problem jeg har tenkt på med valsing er listene? tror kansje de sitter litt dumt til:(
Men legger inn bilder da felgene kommer:)
 #328937  av christer

MRPETTER skrev: Et annet problem jeg har tenkt på med valsing er listene? tror kansje de sitter litt dumt til:(
Men legger inn bilder da felgene kommer:)
trenger du listene da?
den øverset bilen har vel fjerna dem, utenatt de som sitter i frontfangeren...
 #328950  av pkgrette

vis du kan valse kan du valse ut mye og ha sikkert 11" felger med bare vals jeg har bare valsa bitte litt og har 9,5 18 bak (foresten fult border kit på min også.)
 #328955  av Sven

Jeg har 17x9,5" med 235 bak. ET 33. Det subber ikke, heller ikke med 37mm senk.
Det subbet noen ganger med ET30, men kun en sjelden gang. Var da ikke senket.
 #328972  av pkgrette

legg ut noen bilder av bilen nå da?
 #329127  av MRPETTER

Skal fikse bilder idag;)
men er ikke noe spesielt med den enda:P bare en helt vanlig mr2 mk2, med bøttestoler:P

Ettersom hva mange sier her så har dere valset ut ganske bra, men jeg vil ikke ha dekkstrekk på bilen min:/ og har enda ikke sett noen som har 18x10 her, men får se åssen de passer da de kommer:) takk for alle svar!
 #329252  av pkgrette

da må du ha 265 dekk om trent vis du ikke vill ha strekk good luck til det.

og dekkstrekk er fett ossen skal du lage hjulbuene dine da vis du ikke skal ha det subbe og det ikke skal . felgen langt på innersiden av cassi er stykt. eller høy bil er også stykt så man må lage strekk vis man vill ha felga helt ut og pent senka bil. vis noen andre har noen glup ide om ossen man skal greie å få pent senket bil med store felger helt ut til cassi uten strekk. skrik ut :P kan jo sekk kjøre stolper ikke demper da går det. så det ikke fjærer noe annet enn dekka

13" med strekk er tysker stuk ikke 18-20 med strekk.
 #329284  av MRPETTER

som sagt så lurer jeg litt på åssen jeg skal få det til, men om det ikke går med valsing så bredder jeg bakskjermene med et trd kit, og kapper vekk orginale hjulbuer :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10