TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #456218  av GhostRider88
 
magnesmurf skrev:Ikke hvem som helst som får røre bilen. Men har to mekanikere på hvert sitt verksted som jeg kjenner godt og stoler på, samt at jeg evt kan spørre david på underground garage da han holder til ganske nære.
Den ene mekanikkeren var han som byttet alt rundt reima for 7 år siden. Så vet at han klarer dette.
Fornuftig :)
Selv hadde/har jeg ikke turt å bytte reg-reim selv, men så er jo du myye mer bilmekanisk anlagt enn meg og hadde helt sikkert klart det. Men prisen man må betale for hodebry, tid og frustrasjon er en annen sak... ;)
Blir bra å møte en ny sesong med en god service. En tilfredsstillende følelse når go'bilen får stell som merkes :)
 #456550  av mr298
 
Jeg byttet på min i bilen, trangt og knotete, men det gikk. Må vel jekke motor litt opp og ned underveis. Mener å huske at du måtte ta av motorfeste/brakett for å få av reimdekselet. Tror nesten det var det som var mest kronglete på hele jobben, når alt er av så gikk selve reimbyttet forholdsvis uproblematisk.
 #456554  av magnesmurf
 
Tror jeg setter vekk jobben uansett. Hadde vært greiere med 2 søyler.
 #456558  av lasse
 
Regreim er egentlig ganske grei skuring på disse, sist jeg skiftet på en 3s som sto i en MR2 var det jeg brukte mest tid på å få av reimhjulet på veiva...
Det går finfint med garasjebukker, kjør på!!
 #456559  av Makk
 
lasse skrev:Regreim er egentlig ganske grei skuring på disse, sist jeg skiftet på en 3s som sto i en MR2 var det jeg brukte mest tid på å få av reimhjulet på veiva...
Det går finfint med garasjebukker, kjør på!!
3/4 mutter trekker av høy kvalitet og en bulldozer av en kompressor :mrgreen:
 #456563  av magnesmurf
 
Har planty av verktøy. Men har ikke elefant og det står en sakseløfter der som ikke kan flyttes, så skruing må foregå på denne. Og løftebanene på denne blokkerer litt tilgang til motor, spesielt på siden.
Som sagt, hadde jeg kunne gjøre jobben med to søylers løftebukk og en elefant, så hadde jeg nok prøvd.
Nå føler jeg det er lettere å pådra seg litt overtid på jobb og bruke tiden på det, så får jeg heller betale noen andre for å gjøre jobben.
 #456564  av Makk
 
Om du vurderer og ta ut motor så trenger du ikke elefant, har du feste i taket kan du bruke talje og bare heise chassiset opp for motoren taes jo ut nedover, jeg gjorde det sånn og det var en lek.

Bare for og jekke den litt opp for og skifte regreim kan du jo bruke en standardjekk med treklosse under

Har også tatt ut motor med jekketralle, det kan jo kansje gå om du setter bilen så langt frem på saksen som tilrådelig, hviler motor på den og bare heiser bilen opp :D
 #456571  av ArildM
 
Bytta motor i AW11en med kjettingtalje, biltemajekk og et par støttebukker jeg i en 18kvm stor garasje, ingenting som er umulig :)
 #456577  av magnesmurf
 
Selvfølgelig lar det seg gjøre, men å måtte stå (ligge?) i dårlige arbedisstillinger med utstyr som får til jobben med mye knot frister lite. Som sagt skulle jeg gjerne hatt tosøyler for å gjøre jobben.
Frister litt mer å benytte noen som har gjort slikt noen ganger før, gir garanti på jobben osv, mens jeg heller setter meg godt tilbake de timene det ville tatt meg, og gjør en liten innsats på egen arbeidsplass med god kompenasjon for det :wink:
 #456578  av ArildM
 
Helt enig, man må se verdien på å jobbe vs å gjøre jobben selv :)
 #456738  av magnesmurf
 
Da er service i full gang. Siden jeg koser meg med jobben, fremfor å stresse, så blir det brukt to dager :)
Unnagjort oljeskift, pluggbytte, luftfilter rens (kn-filter renses og oljes)
Gjenstår å olje luftfilteret, samt bytte bremsevæske.

David får bytte reg.reim.

Og litt senere i sesongen skal jeg gå over bilen med lakkstift og en poleringsmaskin. :D
 #456740  av GhostRider88
 
magnesmurf skrev:Da er service i full gang. Siden jeg koser meg med jobben, fremfor å stresse, så blir det brukt to dager :)
Unnagjort oljeskift, pluggbytte, luftfilter rens (kn-filter renses og oljes)
Gjenstår å olje luftfilteret, samt bytte bremsevæske.

David får bytte reg.reim.

Og litt senere i sesongen skal jeg gå over bilen med lakkstift og en poleringsmaskin. :D
Good times! Lite som slår kvalitetstid sammen med mr2'en.
Blir stas å ta turen denne sommeren og vise forskjellen fra i fjor, og muligheten for en liten lakk-oppfriskning, klar for sesongen ;)
 #456742  av ArildM
 
Så noen bilder på facebook, så hærlig å bare ha all tid i verden med å dalle med gobilen da :D
Det slår i alle fall å ha penger på høyrentekonto :lol:
Gleder meg til jeg kan ha mine i egen garasje :)
 #456750  av magnesmurf
 
Da var resten av servicen unnagjort. Stort sett bare kos. Litt knot med et kn filter som ikke ville holde seg på plass, grunnet litt for mye olje når det ble smørt inn :roll:
Håper å ta årets første kjøretur snart :mrgreen:
 #456758  av GhostRider88
 
magnesmurf skrev:Da var resten av servicen unnagjort. Stort sett bare kos. Litt knot med et kn filter som ikke ville holde seg på plass, grunnet litt for mye olje når det ble smørt inn :roll:
Håper å ta årets første kjøretur snart :mrgreen:
Nydelig!
Heldig som kan få til årets første luftetur snart.
Nå som våren virkelig er i anmarsj, er det ikke så lett å måtte vente. Men som ordtaket sier; "den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.."

Tenker det blir godt når reg.reim er byttet også :)
  • 1
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 97