TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #453428  av GhostRider88
 
ArildM skrev:En av de mest strøkne SW20ene jeg vet om :)
Second that!
Er så heldig å få tilbringe litt kvalitetstid med denne når jeg skal ha detaling på min mr2 :mrgreen: Blir ikke stort bedre enn det :)
 #453716  av magnesmurf
 
Satt å bladde gjennom gamle bilder på pcen av mr2en min...

Det er ikke mange ting som er gjort med bilen på de 7 årene jeg har eid bilen.
Men du verden for en forskjell de små detaljene som er endret har utgjort. :shock:









 #453717  av GhostRider88
 
Som du sier, kanskje ikke store modifikasjoner rent estetisk, men du verden hvor det har høynet utseende! Er ikke uten grunn at dette er en av mine favoritt mr2'er, både når det kommer til det kosmiske og det man ikke ser ;) Strøkent :D
 #453722  av lasse
 
Er veldig riktige modifikasjoner ja!
Ser utrolig bra ut den bilen nå, hold den ved like og nyt den :)
 #453726  av ArildM
 
Godt å se at det er flere som er "i mål" :wink:
Det er de små tingene, tingene som kanskje bare kjennere vet om som utgjør den store helheten.
En perfekt modifisert bil har så subtile små endringer at du nesten ikke klarer å skille det fra hvordan bilen var originalt, noe som dette er et godt eksempel på 8)
 #453732  av magnesmurf
 
Takk alle sammen :D

Planen de nærmeste årene er kun bruk og vedlikehold. 8)
 #453734  av Zepticon
 
magnesmurf skrev:Takk alle sammen :D
Planen de nærmeste årene er kun bruk og vedlikehold. 8)
Hahahah :D det har jg hørt før, fra mange mange, og sagt selv ;) man klarer ikke holde fingrene unna uansett :mrgreen:
 #453740  av magnesmurf
 
Har ikke noe mer jeg kan gjøre bilen :wink:

Da får jeg heller kjøpe en mr2 til, så jeg har et eksemplar som ikke er like velholdt. Da kan jeg planlegge både turbomotor og TRD widebody bil 8)
Føler at å gjøre noe slikt på min bil vil være å ødelegge den, siden den er såpass velholdt.

Har uansett ikke råd til noe mer enn vedlikehold på en stund...
Huset vi renoverer koster mye penger, og har allerede lagt plenty i garasjen :wink:
 #453741  av GhostRider88
 
magnesmurf skrev:Takk alle sammen :D

Planen de nærmeste årene er kun bruk og vedlikehold. 8)
Det støtter jeg 100%
Etter nye dempere og fjærer (og kanskje nye dekk foran neste år?) er jeg også i "mål".
 #456208  av magnesmurf
 
Da er en litt større service planlagt for våren.
I den forbindelse lurer jeg på hvordan det er å bytte reimer på disse bilene?
Har byttet reg.reim på mange andre biler tidligere, men aldri mr2.
Må motor ut? Er det mulig å bytte reim med motor i bilen? Må motorfeste av for å få på reim?
Byttet alt av reimer, hjul, strammere og pumper for 7 år siden, så trenger kun nye reimer.
 #456209  av ArildM
 
Mulig å bytte regreim på AW11 med motor i i alle fall. Men det er ekstremt trangt. Byttet vannpumpe samtidig, og det var nesten sånn at om jeg hadde hatt bedre plass å holde på (lift) hadde det vært enklere å heise motoren ut :)
Er det grei klaring mellom motorfeste og støtdempertårnet på SW20 så er det vel ikke noe verre enn tilsvarede FWD / FF layout :) Jekk opp motor, løsne motorfeste, smett på ny regreim? I alle fall slik på AW11, spørs hvordan reima ligger på SW20
 #456210  av Makk
 
Det er ikke så grusomt lett og gjøre det på disse men det går, om du ikke tar ut motoren må du bikke den litt opp etter du har løst motorfestet for og greie det.

Grunnen til at mange tar ut motoren er fordi at og få på reima er ganske tricky, det er bra stramt, du klarer det fint om du har en mann oppe og en mann nede, alene er det mye verre.

Du bør ta av hjulstillinga på den sida og så bruker du en kjempetrekker for og ta av reimhjulskruen, så må du ha en ters som passer innpå hjulet for og trekke det av for og få av plastdekselet.

Gjør deg selv en tjeneste og bytt simmerringen på veivakselen når du er der, billig og enkel sak.
 #456211  av magnesmurf
 
Litt for trangt og for mye jobb å ha ut motoren. Da setter jeg heller vekk jobben.
Men hvis jeg kan ordne det selv er det ingen grunn til å betale andre for å gjøre det :wink:
 #456212  av Makk
 
Særdeles få verksted jeg hadde satt til å skru på en mr2, det er litt annet enn dagens pappbiler :D
 #456213  av magnesmurf
 
Ikke hvem som helst som får røre bilen. Men har to mekanikere på hvert sitt verksted som jeg kjenner godt og stoler på, samt at jeg evt kan spørre david på underground garage da han holder til ganske nære.
Den ene mekanikkeren var han som byttet alt rundt reima for 7 år siden. Så vet at han klarer dette.
  • 1
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 97