TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #458667  av magnesmurf
 
Svarte F...redag, også kjent som black friday, hadde noen fine tilbud. :D

SÃ¥ bestilte meg hengsler fra Hux. https://www.huxracing.com/sw20-trunk-support
De har ankommet nå.

Har hatt litt problem med at bagasjelokket ikke holder seg oppe med rev5 vingen, så får se hvordan det blir når jeg har montert dette. Må bare bygge hengslet, så kommer tilbakemelding.
 #458679  av magnesmurf
 
Var litt jobb å modifisere hengselen til bagasjelokket. Det krevdes mye bearbeiding av de gamle delene for å få av det man skal benytte.
Tok ca 1 time med iherdig jobbing med vinkelsliper, baufil og dremel.
Er ikke noe problem å hakke ting i fillebiter, men er et problem å få de delene som skal benyttes av uten å skade de.
Det er hvertfall gjort, og de skal få litt ny lakk før alt monteres sammen og settes i bilen 8)
 #458680  av ArildM
 
Post noen bilder da :D
 #458681  av magnesmurf
 
Da var den montert og på plass.

Ikke alle patenter som var like imponerende på denne hengselen. Må si at jeg nok etterhvert kommer til å bestille meg en ny orginal fjær, beregnet på bagasjelokk med rev5 vinge. Min gamle var uansett ganske slitt, så derfor prøvde jeg dette først.
Den var vanskelig å montere, da det krevdes en del verktøy som ikke alle har hjemme.
Først skulle man ha en del av den gamle mekanismen, som var vanskelig å fjerne hel. Så skulle dette skrus sammen, ved hjelp av låsemuttere som må strammes temmelig nøyaktig før hengsel monteres på plass.
Det kreves verktøy som nesten ikke finnes (umbraco i 4,5 mm ifølge nettsidene til hux), fikk heldigvis løst dette med tommeverktøy.
Og når alt skal på plass er det konflikter mellom noen bolter, da de tar borti hverandre. Har vært borti langt bedre produkter og patenter..
Dessuten får man ikke lenger løftehjelp til bagasjelokket, og med rev5 vinge ble det temmelig tungt å løfte for å få det i øverste stilling slik at den nye hengselen faktisk låser det fast. Samme når det skal ned igjen og man deaktiverer låsing. Da har man armen innunder lokket, og det smeller igjen med hele tyngden...
Heldigvis var ikke dette dyrt. Men jeg kjøper heller ny fjær.
Kanskje hengsel til motorlokk er bedre, da man uansett løfter det manuelt. Men jeg foretrekker de fra two's r us, med gassdempere, da de også hjelper til med å løfte.
I mine øyne fungerte HUX sine hengsler til bagasjelokket ganske dårlig egentlig...
Vedlegg
DSC_0023.JPG
DSC_0023.JPG (3.98 MiB) Vist 3036 ganger
DSC_0024.JPG
DSC_0024.JPG (3.68 MiB) Vist 3036 ganger
 #458722  av ArildM
 
Tanken er vel god, men så ikke enormt bra ut i praksis gitt.
Noen gang funker originalt best :)
 #458727  av magnesmurf
 
Fungerer kanskje greit til motorsport. Men til vanlig bruk er orginalt best i dette tilfellet :roll:
 #458730  av ArildM
 
Ser ikke helt poenget hvis den ikke er dønn enkel bruke?
Skal man spare vekt?
 #458731  av magnesmurf
 
Er vel vektsparing som er eneste fordel med denne. :P
 #458732  av ArildM
 
500gr? Er vel ikke såå tung den originale?
 #458736  av magnesmurf
 
Den veier faktisk en del. Litt usikker på hvor mye, men vil tipper en drøy kilo. Så tipper du sparer kanskje 700 gram :lol:
Den nye veier jo litt den også. Fordelen er vel mest at bagasjelokket ikke stenger før du vil. Men det hjelper ikke når det er er så tungvindt å åpne og lukke det :P
 #458737  av ArildM
 
:)

Trekker du opp dashen selv, eller har du proffer som tar jobben? :)
 #458743  av magnesmurf
 
Den jobben ble overlatt til noen andre. Sett en del reklame fra andrew bil og båt interiør på facebook i "norske veteranbiler" gruppa. Så etter konsultasjon fikk de jobben.
Blir gjort i litauen, så det tar tid.
 #458753  av ArildM
 
Ingenting å utsette på jobben som ble gjort i Latvia for min del i alle fall :) Mye dyktige folk der nede, særlig om du gjør gode undersøkelser først :)
 #458780  av magnesmurf
 
Fikk endelig tak i 1:18 modell av bilen 8)
Vedlegg
DSC_0031.JPG
DSC_0031.JPG (3.72 MiB) Vist 2887 ganger
DSC_0032.JPG
DSC_0032.JPG (3.99 MiB) Vist 2887 ganger
  • 1
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 97