TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #448533  av GhostRider88
 
magnesmurf skrev:Er blitt så glad i bilen, at den aldri blir solgt.

Var fristet til å selge for noen år siden, når jeg hadde min gamle subaru STi.
Men hadde ikke hjerte til å selge. Så det ble subaruen som fikk reise isteden.
Liker :!: Mr2 er en "keeper" :) Sier litt når man regner det man bruker på bilen for en "invistering". Blir en ganske stor invistering for min del om ikke lenge ;) Håper å kunne se bilen din i real life i år også :) Er et smykke av en bil.
 #448536  av ArildM
 
Bra dere beholder glisene :)
SW20 er sjelden bil i god stand etterhvert :oops:
 #448540  av magnesmurf
 
GhostRider88 skrev:
magnesmurf skrev:Er blitt så glad i bilen, at den aldri blir solgt.

Var fristet til å selge for noen år siden, når jeg hadde min gamle subaru STi.
Men hadde ikke hjerte til å selge. Så det ble subaruen som fikk reise isteden.
Liker :!: Mr2 er en "keeper" :) Sier litt når man regner det man bruker på bilen for en "invistering". Blir en ganske stor invistering for min del om ikke lenge ;) Håper å kunne se bilen din i real life i år også :) Er et smykke av en bil.
Du får sende meg en melding når du er klar for å få polert bilen din.
Kan garantere at du får sett bilen min da :wink:
 #448553  av GhostRider88
 
magnesmurf skrev:
GhostRider88 skrev:
magnesmurf skrev:Er blitt så glad i bilen, at den aldri blir solgt.

Var fristet til å selge for noen år siden, når jeg hadde min gamle subaru STi.
Men hadde ikke hjerte til å selge. Så det ble subaruen som fikk reise isteden.
Liker :!: Mr2 er en "keeper" :) Sier litt når man regner det man bruker på bilen for en "invistering". Blir en ganske stor invistering for min del om ikke lenge ;) Håper å kunne se bilen din i real life i år også :) Er et smykke av en bil.
Du får sende meg en melding når du er klar for å få polert bilen din.
Kan garantere at du får sett bilen min da :wink:
Jupp :) Men det er mulig bedre å vente til etter jeg har gjort (etter alt og dømme) motorbyttet. Ser ut til at det blir til høsten/vinteren. Så må nesten se det litt an :)

Er jo ganske ofte i drammens traktene med mr2'en om sommeren, så kan jo sende en melding en dag jeg tenker å ta en tur ;)
 #448560  av magnesmurf
 
Hvis du alikevel skal vente et år med motorbytte, ser jeg ingen grunn til å vente med å polere bilen.
Er jo ikke verre enn at du kan polere deler av bilen på nytt, hvis det trengs etter motorbyttet. Og du bør jo uansett få lagt ny voks på bilen til neste år, da voks gjerne holder rundt et års tid.
 #448579  av GhostRider88
 
magnesmurf skrev:Hvis du alikevel skal vente et år med motorbytte, ser jeg ingen grunn til å vente med å polere bilen.
Er jo ikke verre enn at du kan polere deler av bilen på nytt, hvis det trengs etter motorbyttet. Og du bør jo uansett få lagt ny voks på bilen til neste år, da voks gjerne holder rundt et års tid.
Sant. Realistisk er det å regne med motorbytte til høsten/vinteren igjen, da motoren ikke er kjøpt enda. Så denne sesongen blir det å kjøre og kose seg. Kommer uansett til å polere bilen i år, og deler av bilen etter jeg har foretatt motorbyttet :) Jeg får se hvordan ting utvikler seg :)
 #448647  av magnesmurf
 
Vasket og klargjort for eu kontroll. Metallicen popper fortsatt bra i solskinn, men den får nok en liten omgang polering denne våren alikevel.


 #448654  av ArildM
 
SIkkert sagt det før, men denne er helt nydelig :D
 #448655  av Inz4ne
 
Nydelig blåfarge på denne :)
 #448691  av magnesmurf
 
Takker!

Idag ble bilen eu godkjent for to nye år. Ingen feil funnet under kontrollen 8)
I og med at fjærene strengt tatt ikke senker noe, så kicket de ikke på det.
 #449568  av magnesmurf
 
En liten sommershine denne uken.
En lett polering, med skikkelig voks på toppen.
Plastfornyer på all plast.
Polering, rens og forsegling av vinduer.
Behandling av skinnsetene.
Lufting av clutch.
Og polering av eksosen (!)

Tok ikke noe særlig bilder, da jeg var opptatt med gjøremålene. Men bilen ble bra, og eksosen fikk seg et skikkelig løft.
De bildene som ble tatt er her.





 #449600  av ArildM
 
Autosol og mye pussing du brukte på eksosen? :)
Ser strøkent ut både bil og eksos 8)
 #449601  av magnesmurf
 
Brukte både autosol, og et par-tre andre midler.
Gikk i tillegg på med både roterende poleringsmaskin med grove pads, samt slipemaskin på trykkluft og poleringspad på denne, samt grovere pad som man egentlig renser motordeler for pakningsrester med. Gikk med andre ord ganske hardt til verks.

Det tok litt tid, og mye arbeid. Men ble bra til slutt 8)
 #449819  av magnesmurf
 
Ryddet og organiserte litt i boden denne uka. Og gjett hva som dukket opp... De gamle speedometer skivene som ble tatt av bilen for fem år siden. Selvfølgelig etter at jeg har montert sammen speedometer mitt med deler kjøpt fra andre biler, noe som ikke akkurat var gratis :roll:
  • 1
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 97