TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #459147  av ArildM
 
Så bildene på FB, men må bare si; Helt rått! Ser bare fantastisk ut :)
 #459149  av OleST
 
Strøkent! Eneste jeg ville ha endret er "shifter booten" synes det hadde blitt helt perfekt om den var mørkere blå eller svart med blå sømmer.
 #459150  av Makk
 
Ja forandre skifterbooten til svart med blå søm så er det perfekt. Skriker så jævlig blått i midten der blandt det perfekte svarte og "cleane" dashet du har fått deg der!

Om du lakkerer speedorammen blå så kommer jeg og vrir den rundt nakken din :mrgreen:
 #459151  av magnesmurf
 
Har allerede bestilt et par ekstra girskinn. Syntes også at det blå ble litt mye. Og hadde håpet på samme blåfarge som setene. Men det var stor forskjell...
uansett er de nye girskinnene svarte med blå sømmer. Og de bør være her om noen dager.
Et i svart skinn og et i svart alcantara som matcher rattet. FÃ¥r se hva jeg foretrekker B)
 #459154  av OleST
 
Svart alcantara med blå sømmer hadde blitt perfekt
 #459155  av magnesmurf
 
Det ble den i skinn. Den passet best inn med resten 8)
Vedlegg
DSC_0112.JPG
DSC_0112.JPG (3.61 MiB) Vist 5437 ganger
 #459156  av OleST
 
NICE!
 #459454  av magnesmurf
 
Blæ! Har fått en elektrisk gremlin i bilen..
Forsterkeren til stereo kuttet og det ble stille. Etter litt feilsøk fikk jeg lyd ved å lage ny koblinger på signalkabel.
Men nå har jeg fått en rar feil. Hvis jeg tar litt hardt i rattet eller det vibrer eller man dunker på det, så lager subwooferne skurrelyd. Omtrent som om de får et lydsignal.
Men det skjer kun hvis en dør er åpen. Er begge dører åpne eller stengt kommer det ikke noe forstyrrelse i subwoofere.
Er en dør åpen, uavhengig av hvilken dør, så blir det skurrelyd hvis man tar i rattet.
Det skjer uansett om tenning er av eller på, og uansett om forsterker er av eller påslått...
Skjønner igrunn veldig lite :roll:
Må jo feilsøke mer, men føler meg litt oppgitt over slike tullefeil..
 #459457  av ArildM
 
Ouch. Kjedelig. Har du org opplegg til stereo? Kanskje på tide å ta samme runde som jeg gruer for, legge opp nye kabler og få fjernet alt det overkompliserte originale greia som går både i øst og vest :oops:

Om det trekker strøm kan du jo bruke multimeteret for å sjekke hvilke kretser som trekker strøm, og evt isolere det ned til hvilken krets det er feil på.

Håper du finner ut av det! Høres nesten ut som en jordingsfeil noe sted med overslag til resten av strømnettet.
 #459462  av magnesmurf
 
Tror det er jordingsfeil jeg også.
Jeg la ALLE kabler nye når jeg installerte stereo i bilen for 7 år siden.
Så enten må noe ha gnagd hull i isolasjonen til de, eller så er det forsterker som har fått noe innvendig tull, og siden den er koblet til jord og til høytalere lager den støy. Rattet er jo jordet, og det er rent metall midt i det. Så rattet har jo kontakt med jord der hornknappen sitter.
Får feilsøke mer iløpet av de nærmeste dagene. Regner med at jeg enten må ha ny forsterker eller legge nye ledninger til forsterker og alle høytalere.
 #459466  av magnesmurf
 
fant ut at det ikke er forsterkeren.
Koblet fra både strøm til den, og koblet fra høytalerledinger. Har samme lyd selv om høytalerledninger er koblet fra forsterker.
Så selv om høytalere ikke er koblet til noe som helst, så er lyden der.
Virker som en jordingsfeil, men lurer veldig på til hva de får jord. Og hvorfor de får lyd fra rattet av alle plasser.
Får se om jeg gidder å demontere dørtrekk og måle en dag. Er jo bare et problem med en dør åpen.
Har sjekket at det ikke er dørbrytere hvertfall. Fortsatt samme lyd hvis jeg betjener de med døra åpen.
Og synes det er rart at jeg kun får det med en dør åpen, ikke med begge åpene.
 #459497  av ArildM
 
Kan jo være brudd i ledningene til døren. Kan jo prøve å koble av panelet for vindusheiser/låser, er vel stort sett det de orignale ledningene går til i bilen?
Evt sjekke med multimeter hvilken krets i bilen som trekker strøm når dette skjer, og på den måten isloere ned til hva det er feil på?
 #459498  av magnesmurf
 
Skal først sjekke om det virkelig er dørhøytlarene eller om det er subwooferene som lager lyd.
Siden det bare skjer med en dør åpen står det ikke veldig høyt på lista. HAr mye annet som må gjøres, som ikke har noe bilen å gjøre..
 #459500  av ArildM
 
Hehe, kjenner til den :D
Så lenge det ikke er noe annet som tuller så er det jo heller ikke noe som MÅ fikses :)
  • 1
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 97