TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #450809  av magnesmurf
 
Kommer nok til å montere og demontere mye selv. Føler meg litt utrygg på vinduene når det gjelder å få demontert de hele.
Kommer litt ann på fargevalg og hvor mye som må demonteres, samt hvor bilen blir lakkert.

Har ikke bestemt meg for hvem som skal få lakkere den enda. Kjenner et par veldig dyktige lakkerere, men det er folk som tar seg betalt deretter, og de kan velge og vrake blandt oppdrag, så de gir ikke gode rabatter.
Ellers har jeg blitt tipset om noen som gjør jobben til en god pris, men må se jobber de har gjort før jeg evt tør å overlate bilen til de.
Handler om å finne kombinasjonen av riktig pris og dyktighetsnivå. Er jo en på Vestlandet som har lakkert noen mr2er, ink et par på forumet. Og han gjør det billig. Men det er jo helt borte på vestlandet.
 #450831  av magnesmurf
 
Ordnet seg med dekk :) Dekkonline fikk inn et lite parti med 225\50-15 Toyo R1R, så da ble det bestilt et par :)

Har også bestilt noen modellbiler av mr2 for å prøve spraylakken. Og har bestilt time for godkjenning av fjærene.
 #450935  av magnesmurf
 
Bilen godkjent senket hos vegvesenet idag :D

Fikk litt påpakk på støyende eksos, og at jeg ikke hadde papirer på mongoose anlegget, men de lot det passere :!:
 #450937  av lasse
 
Grattis!
Alltid greit å få unnagjort sånt :)
 #450947  av mr292
 
Glemte helt å si det, Sjekka toyo R1R dekka, de var ikke på lager hos Nordisk Dekk Import :P
så ikke ut til at de var forventet på lager heller, men bra det ordna seg.

Bilen din er jo råflott i blå fargen. originalfarge er jo også ett stort pluss. det du har nå er ett kjempefint eksemplar av en mr2 med relativt originalt utseende, så tenk deg godt om før du lakkern.

Nå skal det sies at smaken er som baken, og jeg har selv lyst på mr2med "dyp blå" farge som f.eks dodge viper:
Bilde
Tror kanskje alternativ 2 Lexus ultrasonic blue blir kjempebra.
 #450948  av magnesmurf
 
Har planer om å få lakkert modellbilene så fort jeg mottar de. Skal legge ut bilder i forskjellige lyssettinger av fargene etterhvert, og se hva både jeg og andre synes. Men med tanke på pris blir det nok orginal farge, med mindre jeg virkelig faller for en av de andre fargene på modellbilene.
Skal uansett prøve med en coating for å gi fargen på bilen et litt dypere utseende, samt så på nyanser av samme farge, som ikke ser så blasse ut som orginalfargen gjør.
 #450953  av lasse
 
Pass bare på at du ikke bruker silikonbaserte produkter på lakken din en god stund før du skal lakkere bilen, det er lakkerenes mareritt!
Veldig vanskelig å få bort, og lakken reagerer på det, lakken trekker seg unna, og det blir det min lakkerer kaller "fiskeøyne"
Haddeett panser en gang som var polert med noe silikonbasert, han slipte ned og lakkerte det tre ganger, og allikevel var han ikke helt fornøyd med resultatet, jeg ga f, det var ikke til noe annet enn en bruksbil...
 #450956  av magnesmurf
 
Er klar over at silikon lager helvete. Men trodde at lakkerere uansett brukte silikonfjerner før lakkering?

Uansett ikke verre enn å polere skikkelig først og drite i voks etterpå, så kan bilen være fri for silikon ved nedpussing.
 #450957  av lasse
 
Joda, de gjør det, men det klarer som regel ikke å ta alt dessverre...
 #450958  av magnesmurf
 
Coatingene skal hvertfall ikke legges før overflaten er rengjort med silikonfjerner, så tviler på at de inneholder silikon.
Men som sagt er det jo ikke verre enn å vaske skikkelig, polere grundig og gå over selv med silikonfjerner, før lakkerer får bilen og kan gå over bilen en gang til på egenhånd.
 #451191  av magnesmurf
 
Fungerte ikke spesielt godt med vanlig lakk og grunning på modellbiler av plast :? . Men finner nok en løsning. I værste fall blir det noe annet som blir lakkert for å få studert fargene
 #451230  av magnesmurf
 
Bilen ble satt i dvale for vinteren igår.
Fortsatt ikke fått R1R dekkene fra dekkonline. første gang jeg opplever problemer med bestilling hos de.
 #451260  av GhostRider88
 
magnesmurf skrev:Bilen ble satt i dvale for vinteren igår.
Fortsatt ikke fått R1R dekkene fra dekkonline. første gang jeg opplever problemer med bestilling hos de.
Litt vemodig å sette de inn for vinter, men desto mer å glede seg til våren igjen! Blir nok å sette min inn til dvale ganske fort etter jeg får den. Men hadde virkelig håpet på å få testet den før saltet. Men, men. Kjedelig med dekkene.
 #453422  av magnesmurf
 
Første skikkelig tur i år :D

Hadde bare med mobilen som kamera desverre. Så bildene er litt så som så.






 #453424  av ArildM
 
En av de mest strøkne SW20ene jeg vet om :)
  • 1
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 97