TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #330674  av magnesmurf
 
Da har jeg akkurat klart å få kloa i en bil jeg lenge har ønsket meg. En mr2 facelift i fargen Tropical blue :D

Da jeg ikke er noen fan av styling kommer bilen til å bli holdt forholdsvis orginal. Noe småplukk skal gjøres med bilen, men ikke noe mer enn å bytte felger, sette inn et bedre anlegg enn det orginale, nytt ratt og muligens trekke om setene etterhvert. Selvfølgelig er hvite blinkere og litt småsnacks allerede bestilt, men har ikke fått det ennå. Felgene på bildet skal som sagt byttes ut, og nye er allerede bestilt.

Foreløbig har jeg ikke fått tatt noen bra bilder, men regner med å få tatt en del hvis været tillater det nå i helgen. Desverre klarer ikke noe kamera å gjengi fargen på bilen korrekt...
min mr2.jpg
min mr2.jpg (87.93 kiB) Vist 10553 ganger
mr2.blåtg1.jpg
mr2.blåtg1.jpg (37.9 kiB) Vist 10553 ganger
mr2.blåtg9.jpg
mr2.blåtg9.jpg (49.54 kiB) Vist 10553 ganger
Sist redigert av magnesmurf den 06 aug 2009 06:01, redigert 1 gang totalt.
 #330680  av hmsilset
 
Gratulerer med ny bil i nydelig farge!
 #330681  av inzane2012
 
såg veldig fin ut den der ja, likte godt farge :) godt å se at folk velger andre farger enn den kjedelig røde og sorte ;) hehe
Kjøpte du den hos det er mr2 import firmaet nede ved drammens området som jeg aldri klarer å huske navnet på??


enig at du bør bytte felgene ja, ser ut som sånne felger som dem liker å bruke borte i UK, har sett mye på forumene der, og dem er veldig glad i bruke felger som ikke passer i det hele tatt på mkII'en :)
jeg syns den trenger felger med litt mer sportslig/streetracing look, tynne eiker o.l :)

hva eksteriøret angår så syns jeg personlig du kanskje kunne gått får gready leppe og sideskjørt siden dem er veldig mye i stil med orginalt bare att sideskjørtene gjør den litt mer aggresiv ut med at du får ett stort luftinntak på sidene og ikke det todelte, og rev6 baksplittere, disse her http://www.revision6.com/forms/Product.aspx?ID=307
her er sideskjørtene om du skulle vere usikker på hvordan dem ser ut, http://www.revision6.com/forms/Product.aspx?ID=316

syns den kombinasjonen kunne blitt bra om du ikke er så veldig fan av stylig da den er veldig diskrè og ikke gjør stort uttav seg ;)

er vertfall min mening, om den skulle telle noe ;) hehe
 #330686  av lasse
 
Så utrolig pen ut den der, skulle jeg hatt en annen farge på min, så tror jeg jaggu det hadde blitt den der...
Få på no feitere felger, hvite blinkers og litt senk så bilen din helt perfekt spør du meg :wink:
 #330704  av Vision
 
Pen bil og pen farge, skulle jeg hatt en mk2 måtte det vært en slik :-)..

Ligner noe veldig på en som sto til salgs fra T.G bil for ikke så lenge siden..
 #330708  av inzane2012
 
Vision skrev:Pen bil og pen farge, skulle jeg hatt en mk2 måtte det vært en slik :-)..

Ligner noe veldig på en som sto til salgs fra T.G bil for ikke så lenge siden..
TG Bil var navnet jeg lette etter, er om det ikke er den er den vertfall prikk lik ;)
dem hadde og en rød 96 mod til salgs
 #330725  av magnesmurf
 
Kjøpte den av Tg bil ja. Er samme bilen som har ligget ute på finn. Samme karen som solgte en rød 96 modell ja. Og den røde 96 modellen ligger ute for salg på www.autodb.no igjen..

Var og kikket på den i påsken, men hadde ikke råd da. Så ble den egentlig solgt, men det salget gikk ikke i boks av en eller annen grunn, så da fikk jeg sjansen til å kjøpe den igjen nå når jeg hadde fått råd.

Bilen har gått i sveits. Den har bare hatt en eier, en 50 år gammel dame. Full dokumentasjon medfulgte. Ved inkjøp hadde den gått 147000 km. Desverre hadde denne gamle damen røyket som en skorstein i bilen, så har brukt noen timer på å vaske den innvendig. Har sikkert fjernet 5 liter med aske fra alle mulige steder. Har stort sett demontert alt av interiør for å komme til. I tillegg har det vært noen runder med renseklut overalt. Ikke helt umulig at jeg må gå på med tepperenser for å få ut all asken av teppet i bilen...

Når det gjelder felger har jeg bestilt de allerede. Ville ha 7" foran og 8" bak, noe som begrenset antall produsenter noe, men de nye felgene er hvertfall i dette designet, men de er sølv og ikke hvite:
compomotiver CXR1770-CXR1780.jpg
compomotiver CXR1770-CXR1780.jpg (98.28 kiB) Vist 10491 ganger
Styling og senking blir det ikke. Personlig synes jeg disse bilene er såpass fine orginalt at jeg ikke ser behovet for noe stylingkit, selv om man får noen som er gaske pene. De er også lave nok orginalt. Omådet jeg bor i har en del fartshumper, og jeg vil ikke ødelegge bilen. Hadde man bodd i et land med bedre veier hadde senking vært et alternativ. Hvite blinkere og litt annet småsnacks er på vei i posten. Over en uke siden jeg bestilte alt, så venter bare på at postverket skal somle seg til å levere...
Skal bygge stereo i bilen, men vil beholde plassen til targaen, så det blir ikke noe overdrevent stort. Får holde med to 6,5" subber på orginal plass og oppgraderte høytalere rundt om.

Skal også få tectylert bilen, den skal ikke vinterkjøres, men vil ha litt beskyttelse under den uansett. Må bare finne et proft firma som kan legge på et tynt fint lag med tectyl uten å sause inn hele bilen.

Skal også trekke om interiøret. http://www.leatherseats.com lager skreddesydde interiør til mr2, og de har fått mye skryt på internationale mr2 forum. Tenkte meg svart lær med blått semsket skinn i midten.

Bortsett fra det skal jeg for det meste bare nyte bilen :D
 #330756  av magnesmurf
 
Da har jeg fått att noen bilder hvertfall.
Vedlegg
minmr2.web1.jpg
minmr2.web1.jpg (119.6 kiB) Vist 10466 ganger
minmr2.web2.jpg
minmr2.web2.jpg (94.69 kiB) Vist 10466 ganger
minmr2.web3.jpg
minmr2.web3.jpg (114.4 kiB) Vist 10466 ganger
minmr2.web4.jpg
minmr2.web4.jpg (119.77 kiB) Vist 10466 ganger
minmr2.web5.jpg
minmr2.web5.jpg (164.01 kiB) Vist 10466 ganger
 #330758  av magnesmurf
 
fler bilder
Vedlegg
minmr2.web6.jpg
minmr2.web6.jpg (138.06 kiB) Vist 10466 ganger
minmr2.web7.jpg
minmr2.web7.jpg (154.09 kiB) Vist 10466 ganger
minmr2.web8.jpg
minmr2.web8.jpg (151.05 kiB) Vist 10466 ganger
minmr2.web9.jpg
minmr2.web9.jpg (134.4 kiB) Vist 10466 ganger
minmr2.web10.jpg
minmr2.web10.jpg (661.81 kiB) Vist 10466 ganger
 #330760  av magnesmurf
 
Venter som sagt fortsatt på hvite blinkere, felger og litt annet. Alt er bestilt.
Vedlegg
minmr2.web11.jpg
minmr2.web11.jpg (550.89 kiB) Vist 10463 ganger
minmr2.web12.jpg
minmr2.web12.jpg (563.45 kiB) Vist 10463 ganger
minmr2.web13.jpg
minmr2.web13.jpg (156.69 kiB) Vist 10463 ganger
minmr2.web14.jpg
minmr2.web14.jpg (139.21 kiB) Vist 10463 ganger
 #330775  av tojo
 
Utrolig flott bil og farge :D ,er motorrommet like strøkent? :P
 #330777  av Morten
 
Gratulerer med flott bil! Er helt enig med deg i at utseende er bra som det er og ikke trenger å tukles med. samtidig er jeg DYPT uenig i at de er lave nok orginalt! :lol: :mrgreen: Senking gjør underverker på enhver bil, og mr2'en er ikke så lav under som den kan virke ved første blikk, så etter min mening bekymrer du deg unødvendig for subbing. :wink:
 #330781  av inzane2012
 
Morten skrev:Gratulerer med flott bil! Er helt enig med deg i at utseende er bra som det er og ikke trenger å tukles med. samtidig er jeg DYPT uenig i at de er lave nok orginalt! :lol: :mrgreen: Senking gjør underverker på enhver bil, og mr2'en er ikke så lav under som den kan virke ved første blikk, så etter min mening bekymrer du deg unødvendig for subbing. :wink:
er må jeg si meg uenig med deg igjen morten ;) jeg syns min mr2 egentlig er lav nok, jeg bruker jo min om vinteren og, og det tror jeg kunne blitt litt verre vist den var senket, i tillegg er det ganske mye fartshumper i området her jeg bor og med borderfronten som allerede er skadet pga humper så tørr jeg ikke tenke på hvordan den hadde blitt MED senk ;)

så er enig med magne om å ikke senke, vertfall vist han ikke skal gjøre noe annet med utseende enn hvite blinkers :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 97