TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #383926  av Andrepedersen
 
magnesmurf skrev:
Andrepedersen skrev:Den var ikke san før lakking? og har det blitt oppvarmet etter lakk?
Den passet mye bedre før lakkering, og ble varmet sammen med fangeren for herding av lakk. Det virker alikevel som om frontleppa har krympet, da fangeren passet perfekt på bilen og leppa er for liten i alle kanter i forhold til fangeren.

Ok, da er det nokk derfor du ikke får tilpassa det sjikkelig :(
 #383939  av magnesmurf
 
Ja. Men selv om det er plast skal du jo ikke uten videre krympe. Herdingen ble gjort på 60 grader, som i utgangspunktet ikke er varmere enn lakken blir i direkte sollys.
Uansett blir det et siste forsøk på tilpassing om noen dager, og kommer da til å ta mest hensyn til tilpassing i bakkant. Så får heller fronten være noen millimeter for langt inn :P
Surt egentlig. Hadde jeg trodd det hjalp å kjøpe ny hadde jeg gjort det. Men det blir sikkert ikke noe bedre..
 #383947  av inzane2012
 
du skulle nesten prøvd å fått lånt deg ei orginal leppe bare for å sjekka hvordan den passa, men det blir kanskje ikke så lett å få tak i ei til låns...
 #383959  av Andrepedersen
 
magnesmurf skrev:Ja. Men selv om det er plast skal du jo ikke uten videre krympe. Herdingen ble gjort på 60 grader, som i utgangspunktet ikke er varmere enn lakken blir i direkte sollys.
Uansett blir det et siste forsøk på tilpassing om noen dager, og kommer da til å ta mest hensyn til tilpassing i bakkant. Så får heller fronten være noen millimeter for langt inn :P
Surt egentlig. Hadde jeg trodd det hjalp å kjøpe ny hadde jeg gjort det. Men det blir sikkert ikke noe bedre..

Ja, er sant det :( kjipt er det ivertfall, men får håpe du får tilpassa den noenlunde :)
 #384027  av magnesmurf
 
Får gjøre et forsøk hvertfall. Blir vel nærmere helgen.

Har bestilt time på verksted til å bytte reg.reim, dynamo, vannpumpe osv nå. Timen er ikke før i mai, men det står hvertfall på planen.
Håper bare alt går som det skal, så bilen kan være med på vårtreffet :D
 #384506  av magnesmurf
 
Da er frontleppa på plass. :D
Den sitter mye bedre nå enn de andre gangene, men passformen er fortsatt ikke perfekt.

Måtte få hjelp til å feste den, og entre alt av muttere først, for så å begynne i et hjørne med å røske, trekke, dra og dytte leppa på plass, kan i kant med fangeren. Mens en person gjorde dette lå jeg under og strammet mutter for mutter hele veien. Så med nok røsk og dytt kom den noenlunde på plass.
Det ser mye bedre ut nå enn det gjorde de forrige gangene. Men vil fortsatt si at det ikke ser helt bra ut. Forskjellen nå er at der det før var 1cm kant er det kanskje 2mm nå. Så er vel ca 90% på plass og ok.

Nå har jeg unasett gjort det jeg kan, og da får det være bra nok.
Tips til andre som skal ta av og feste leppa igjen må være at man er to stk om jobben.. Og begge bør være nevenyttige og sterke nok til å kunne dra ting på plass :P

Må bare få tak i litt olje nå, og få tatt et oljeskift, så skal bilen ned fra bukkene :D Om under en måned kan jeg forhåpentligvis ta den ut på kjøretur :D
 #384739  av magnesmurf
 
Oljeskift ble tatt idag, og bilen tatt ned fra bukkene. Rygget den ut av garasjen da jeg ordnet noen andre ting. Veldig uvant å kjøre mr2 nå. Styring, clutch og gasspådrag var skikkelig uvant :P Og nå gleder jeg meg hvertfall til å ta den ut på veien :D

Tok noen bilder hvor subaruen lurer i bakgrunnen, og hvor den nye lakkeringen av fangeren syns litt. Bare mobilbilder dog.
Vedlegg
Bilde0175komp.jpg
Bilde0175komp.jpg (300.86 kiB) Vist 1186 ganger
Bilde0176komp.jpg
Bilde0176komp.jpg (315.01 kiB) Vist 1186 ganger
Bilde0177komp.jpg
Bilde0177komp.jpg (261.62 kiB) Vist 1186 ganger
Bilde0178komp.jpg
Bilde0178komp.jpg (338.38 kiB) Vist 1186 ganger
 #384767  av ArildM
 
Flott bilpark du har :)
 #384850  av magnesmurf
 
Takk 8)
Hadde mr2en ute fra garsjen igjen idag, for å få ordnet noe mer småplukk i garasjen. Det klødde virkelig i fingerene og gassfoten etter å kjøre ut på veien. Eneste som hindret meg var at jeg virkelig så hvor mye salt og drit som ligger i smeltevannet, siden jeg var ute tidligere idag med bruksbilen :P
 #387450  av magnesmurf
 
Bilen er levert til lakkereren, som skal ta en siste finpuss på fangeren.
Stor fare for at det blir årets jomfrutur når jeg henter bilen :D

Har også planer om å polere og vokse fangeren idag, samt å vaske bilen :D
 #387563  av magnesmurf
 
Grrr :evil:

Årets første tur med bilen og allerede begynner problemene. Er såpass bagatallmessig som at siderefleksen foran datt av en gang under turen, men alikevel surt. Må jo kjøpe ny siderefleks. Og den tar tid før den kommer i posten fra ebay.
 #388836  av magnesmurf
 
DobbeltGRRRRRRR :evil: :evil: :evil: :evil:
Igår forsvant banne meg den andre siderefleksen i blinklyset foran på tur også. Har jo heldigvis bestilt nye allerede, men alikevel fryktelig irriterende at de bare detter av uten noen årsak. Normalt sett pleier jo de refleksene å være et helvete å få av. Men nå detter de plutselig av, av seg selv!
Håper de nye sitter bedre. Lurer på om innfestingen ikke har tålt kulda.
 #388843  av inzane2012
 
kan vere at du ikke har fått di skikkelig på plass når du satte sammen igjen fronten...

skjedde det samme på min mr2 etter jeg hadde bytta pære i blinklysa, hadde heldigvis di orginale oransje refleksene liggendes, så når jeg skulle bytte så oppdaga jeg at den andre refleksen som var igjen var helt løs...
 #388857  av ArildM
 
Bare småkosmetikk det der da 8)
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 97