TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • toyota gt one

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #339908  av hmsilset
 
MOTORSPORTHUSET skrev:tja det er litt fremi tid dette men er forsatt ikke overbevist om noen 8-ere.
karrosserier er jo størst utfordring uten tvil!
Jeg har altid ment at ts-ogn.no skulle hatt ett sånt prosjekt i lag allesammen.Jeg vil påstå at vi lett kunne fått til en hvilken som helst bil om alle aktive hadde fått hver sin jobb å utføre.Det hadde vært sinnsykt tøft :D bare jeg alene kan få laget absolutt alt av dekor, og laget alt av deler i stål så lenge jeg har tegninger.Det er synd jeg ikke har kunnskaper og penger til å bygge en rå bil selv.Har en bekjent på plassen her som har bestilt vipermotor til datsun 240z og 760hk v8 motor på ford eskort.Skjønner ikke at folk klarer sånt jeg..
 #339918  av MOTORSPORTHUSET
 
ja men hvem skulle kjørt den hatt den når og hvor osv? litt vanskelig og ha slik bil på deling.
hvor mange medlemmer er det på forumet egentlig?
 #339925  av hmsilset
 
MOTORSPORTHUSET skrev:ja men hvem skulle kjørt den hatt den når og hvor osv? litt vanskelig og ha slik bil på deling.
hvor mange medlemmer er det på forumet egentlig?
Måtte vært kun på ett verksted,en base.Det er noen tusen medlemmer her, men ett par hundre virkelige entusiaster "bare". Den med beste tid på rudskogen,våler eller helst acr(uansett bil,hk,vekt), siden en sånn bil fortjener en bra bane, skulle kjørt den :D
 #339930  av Morten
 
sikkert lurt å ha motorvekt i bakhodet og om en skal klare vektmål ala orginalen. En 2jz med kasse veier jo nesten like mye som en lettvektsracerbil aleine jo! :lol: Sånn sett er jo en 1uzfe, lexus helalu vri-åtter på 4 liter vel 100kg lettere, og med mer grunnvolum attpåtil. 8) Og som en bonus er den kortere så hjulbasen blir mer riktig?
 #339960  av MOTORSPORTHUSET
 
ja fint med tips.

er det flere som kunne tenkt seg dette med felles ts ogn bil? si vis det var 200 som var int entusiaster og di ga 2000kr hver så har di
underholdnig for penga..

noen flere forslag om dette og løsninger.?


uansett vil jeg gjerne vite hvem som kan hva og mener di har noe og bidra med til hjelp til dette prosjektet? eks det han ene sa mer ruter..lage metall deler reklame osv
og be disse melde seg her..
:D takker
 #339966  av Morten
 
1gzfe hadde jo vært sjefen over alle toyota motor sjefer til bygg som detta.... 5liters v12 og greier 8) De er temmelig skjeldne, men ligger en på yahoo nå som ser komplett ut. hehe
 #339970  av Morten
 
Toyota Century. Sånn presidentbil som kongefamilien i Japan kjører rundt i osv.
pic_toyota_century_8917.jpg
pic_toyota_century_8917.jpg (9.47 kiB) Vist 4798 ganger
ENGINE
Displacement, cc 4996
Engine model 1GZ-FE
Max.power (Net), kw(PS)/rpm 280 ps (205.94 kw) / 5200 rpm
Max.torque(Net), N*m(kg*m)/rpm 49.0 kg*m (480.53 N*m) / 4000 rpm
Power density 7.14
Engine type V type 12 cylinder DOHC
Engine information VVT-i
Fuel system EFI (electronic fuel injection)
Turbocharger No
Fuel type Unleaded premium gasoline
LEV system (Low emission vehicle) No
Compression ratio 10.5
Bore, mm 81
Stroke, mm 80.8
Final gear ratio
Fuel consumption at 10-15 modes, l/100km 13.8
Fuel consumption at 60 km/h, l/100km


EDIT: 280ps er da utifra japanske "gentlemans" regelen, og ikke reelt seff. :lol:
 #339971  av Morten
 
Og slik ser den ut når Top Secret har putta den i en Supra MkIV motorrom, med litt custom deler og twinturbo oppsett... 8)
Top+Secret+V12+Supra+4.jpg
Top+Secret+V12+Supra+4.jpg (30.08 kiB) Vist 4797 ganger
 #341141  av c-west
 
Den supraen er RÃ…! :)

Jeg hadde meg en svipptur bort til tokyo auto saloon og så på bilen da den var bygget i 2007.
Helt utrolig å se hvordan de bygger bil der nede.

Hadde du satt en slik motor oppi hadde det blitt saker :)
Lav effekt pr liter = holdbarhet, pluss EKSTREMT bredt og kjørbart register :D

Fikk også hilse på top secret sjefen Mr Nagata. (populært kalt smokie)

...nå går dama rundt med en top secret topp som er signert av smokie himself :mrgreen:

japse nerd? nei nei, tull og tøys :wink:
 #341153  av hmsilset
 
MOTORSPORTHUSET skrev:ja fint med tips.

er det flere som kunne tenkt seg dette med felles ts ogn bil? si vis det var 200 som var int entusiaster og di ga 2000kr hver så har di
underholdnig for penga..

noen flere forslag om dette og løsninger.?


uansett vil jeg gjerne vite hvem som kan hva og mener di har noe og bidra med til hjelp til dette prosjektet? eks det han ene sa mer ruter..lage metall deler reklame osv
og be disse melde seg her..
:D takker
Er vel det som er problemet,at nesten ingen vil..Men om du setter igang så skal jeg følge med her og si fra når jeg kan bidra :)
 #341251  av TommR
 
Utrolig heftig planer du har her da! HÃ¥per virkelig det blir noe av detta bygget her. Konge!!! :D
 #380472  av MOTORSPORTHUSET
 
jeg tror jeg begynner og helle mot 1uz-fe. twin turbo 4l så det ligner den orginale bilen mest.
tenk ca700 800 hk og enda mer nm. :lol:

va med 2 og 3 uz? mindre deler og få tak i?
noen som har kjenskap til trimming eller deler til slike motorer/hva di tåler uten smidd inmat osv?
 #380481  av hmsilset
 
Jeg ha hørt 650hk med originale stempler :) Så du har ikke gitt opp planen?
 #380485  av MOTORSPORTHUSET
 
og nei jeg gir ikke opp.
har komt i kontakt med glasfiber og carbonstøpere nå
men vil ha mye klart få forhånd som motor og gir felger seter bremser og masse div.
målet må jo være og akkurat kjøre fra krb sin s1. :lol:

det er forsatt en fremtidsplan men en reell plan.

kom hjerne med meninger om hva jeg bør og ikke bør bruke.

har lyst til og bruke audi kasse med dog innmat og pneugirene mine på rattet i den.
kassa er jo egentlig til fwd men det blir jo det samme når den blir satt bak.
den er holdbar og vs motor forhandler drevsatsene.