TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Auduns MR2 MK2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #341978  av hmsilset
 
Espen.R skrev:her snakker vi flott.
mange bilder med litt tekst.
det liker hvertfall jeg veldig godt.

men er duraflex noe å satse på?
syns det sto det på plastikken rundt fangern din.
hørt det er noe oppskrytt jalllashit.?
anyways, lykke til videre.
Blir vell å følge med utover hvordan det går ; )

Stå på!
Duraflex er veldig sterkt og bøyelig, så det er det beste man kan klaske på en bil til en fin pris synes jeg. Å tilpasse derimot er litt av en jobb ofte.
Er ofte helt vannvittige synk i de største flatene :)
 #341980  av Audun F
 
hmsilset skrev:
Espen.R skrev:her snakker vi flott.
mange bilder med litt tekst.
det liker hvertfall jeg veldig godt.

men er duraflex noe å satse på?
syns det sto det på plastikken rundt fangern din.
hørt det er noe oppskrytt jalllashit.?
anyways, lykke til videre.
Blir vell å følge med utover hvordan det går ; )

Stå på!
Duraflex er veldig sterkt og bøyelig, så det er det beste man kan klaske på en bil til en fin pris synes jeg. Å tilpasse derimot er litt av en jobb ofte.
Er ofte helt vannvittige synk i de største flatene :)
Vel, er ikke helt sikker foreløpig... Jeg kjøpte dette i fjor fra statene mens jeg var på jobb i India - så det stod en del måneder før jeg kom meg hjem igjen og fikk kikka. Duraflex som jeg har fått er ikke veldig bøyelig - originalskjermen er jo mye bedre. Fronten har også fått en liten sprekk og må tilpasses. Blir litt jobbing for å få det til å passe, noe jeg garantert trenger innspill på... Jeg tenkte også å lage en hel del av skjørtet og plasten forran innsugene bak dørene, der ser det nemlig ikke mye pent ut. Hvis det blir skikkelig dritt så fant jeg ny front og sideskjørt hos noen (lurer på om det var bsbildeler el.no) til rundt 3000 el.no, som ikke jeg syntes var veldig gæli...

Først er det i alle fall motor som skal ordnes, så fort den er i gang så blir det å begynne på karroseri, må gjøre noe med kanalene grunnet rust. Deretter blir det lakking og endelig kan jeg begynne på interiøret :)
 #341981  av hmsilset
 
Du som skal ha så mye skulle laget en ønsket kjøpt annonse her.Har dessverre solgt unna det meste av deler og styling jeg hadde,men vet
folk her har utrolig mye liggende :)
 #341998  av Audun F
 
Da har man også mottat litt deler :D

Det som kom i første ladning
Ny starter siden den forrige ble knust :)
Ny starter siden den forrige ble knust :)
041.jpg (209.85 kiB) Vist 1613 ganger
Pakningsett.
Pakningsett.
042.jpg (280.73 kiB) Vist 1613 ganger
Vannpumpe.
Vannpumpe.
043.jpg (236.2 kiB) Vist 1613 ganger
Nye stempler (oversize 0,5)
Nye stempler (oversize 0,5)
044.jpg (207.69 kiB) Vist 1613 ganger
Ny oljepumpe...
Ny oljepumpe...
045.jpg (272.92 kiB) Vist 1613 ganger
Etter litt nærmere gjennomgang av toppen så har jeg oppdaget en liten sprekk mellom eksosutgangen og der hvor tennpluggen sitter... og jeg som hadde vaska og pussa den så fint :( Ny topp er bestillt... Det tilsier at jeg har ventilpakninger, ventiler og ventilstyringer for en 5SFE til salgs... Komplett sett, kliss nye deler.
Sist redigert av Audun F den 01 jun 2010 17:28, redigert 1 gang totalt.
 #342008  av 2r-e-rik
 
Klubbzone skrev:
hmsilset skrev:Han luringen har jeg hatt kontakt med.brukte den ganske fint han.
Ja, skulle tro det, men han rømte i alle fall landet etter at jeg kjøpt'n :wink:
har han det? jeg så virkelig tom her om dagen..

har du hatt noe problemer med tg eller?
 #342010  av Audun F
 
2r-e-rik skrev:
Klubbzone skrev:
hmsilset skrev:Han luringen har jeg hatt kontakt med.brukte den ganske fint han.
Ja, skulle tro det, men han rømte i alle fall landet etter at jeg kjøpt'n :wink:
har han det? jeg så virkelig tom her om dagen..

har du hatt noe problemer med tg eller?
Han sa han skulle dra til Spania el.no, men det er jo 2-3 år siden nå da ;) Har ikke hatt noen problemer med han etter at jeg kjøpte bilen etter det jeg kan huske - han anbefalte TSCN og TS-OGN i alle fall :)
Fikk vaska litt på AC anlegget også - så da håper vi bare at den fungerer som den skal...
Fikk vaska litt på AC anlegget også - så da håper vi bare at den fungerer som den skal...
051.jpg (249.25 kiB) Vist 1613 ganger
Sist redigert av Audun F den 01 jun 2010 17:43, redigert 1 gang totalt.
 #342013  av 2r-e-rik
 
Klubbzone skrev:Han sa han skulle dra til Spania el.no, men det er jo 2-3 år siden nå da ;) Har ikke hatt noen problemer med han etter at jeg kjøpte bilen etter det jeg kan huske - han anbefalte TSCN og TS-OGN i alle fall :)
aha.. skjønner.. han inporterte bilen jeg har, men selv om jeg kjøpte den av en annen så var tg mer seriøs og behjelpelig med spørsmål enn han jeg kjøpte bilen av..

men han bor et par hundre meter nedi gata så om det var derfor han var grei eller om han er det hele tida, kan ikke jeg uttale meg om..
 #342026  av Audun F
 
Neste stopp, sandblåsing :)
Ikke så god plass, men det duger så langt...
Ikke så god plass, men det duger så langt...
046.jpg (211.33 kiB) Vist 1613 ganger
Før sandblåsing
Før sandblåsing
047.jpg (222.66 kiB) Vist 1613 ganger
Knall farge på veggene her også ser jeg, noen år siden den bua her har vært i bruk gitt...
Knall farge på veggene her også ser jeg, noen år siden den bua her har vært i bruk gitt...
048.jpg (202.46 kiB) Vist 1613 ganger
Etter sandblåsinga...
Etter sandblåsinga...
049.jpg (201.99 kiB) Vist 1613 ganger
Det elektriske trengs nok en liten gjennomgang, noen som vet hvor jeg kan få tak i disse slangene som kablene våre går i? Eventuelt noe annet jeg kan bruke ?
Det elektriske trengs nok en liten gjennomgang, noen som vet hvor jeg kan få tak i disse slangene som kablene våre går i? Eventuelt noe annet jeg kan bruke ?
050.jpg (212.96 kiB) Vist 1613 ganger
Sist redigert av Audun F den 01 jun 2010 17:47, redigert 1 gang totalt.
 #342029  av hmsilset
 
Om du kenner noen som driver med kjøling og varmepumper så har de sikkert sånne små rør til å ha ledninger igjennom.Elektrikere tror jeg har det
også,siden det finnes lignende rør i hus.
 #342030  av Audun F
 
hmsilset skrev:Om du kenner noen som driver med kjøling og varmepumper så har de sikkert sånne små rør til å ha ledninger igjennom.Elektrikere tror jeg har det
også,siden det finnes lignende rør i hus.
Vel, de som er i hus skal jeg ikke bruke. Har et par kompisser som er elektrikere og de frarådet det grunnet stivheten og det faktum at de ikke er bygd for å tåle varmen fra en motor :wink:

Varmepumper ja, kanskje det kanskje...
 #342033  av Audun F
 
Da er det klart for litt forsiktig lakking :D
Rommet med det rare i...
Rommet med det rare i...
052.jpg (239.38 kiB) Vist 1613 ganger
Bunnpanna først ut. Håper Bengalakk er greit nok for dette. Det var i alle fall det jeg ble anbefalt...
Bunnpanna først ut. Håper Bengalakk er greit nok for dette. Det var i alle fall det jeg ble anbefalt...
053.jpg (213.67 kiB) Vist 1613 ganger
Fuelrail neste, god bruk av sov-i-ro  :D
Fuelrail neste, god bruk av sov-i-ro :D
054.jpg (202.81 kiB) Vist 1613 ganger
Høyt henger de...
Høyt henger de...
055.jpg (228.48 kiB) Vist 1613 ganger
Her har vi f.eks. en løftekrok etter et par runder med lakken...
Her har vi f.eks. en løftekrok etter et par runder med lakken...
056.jpg (203.38 kiB) Vist 1613 ganger

Så, nå skal jeg ut igjen - sandblåse topplokket og begynne lakkjobben på den og noen rør jeg tok forrige gang. Det jeg har lakket med foreløpig er matt lakk - på de siste lagene så blir det blank svart og aluminiumfarge :)
Sist redigert av Audun F den 01 jun 2010 17:51, redigert 1 gang totalt.
 #342048  av Johnnyboy
 
Artig med sånne prosjekter, nesten som man har lyst til å heve seg i garasjen og begynne å demonetere hele kjerra hehe :mrgreen:

Kommer til å følge med her :wink:

Foresten hvordan drar 5sfe iforhold til 3sge?
 #342049  av hmsilset
 
Johnnyboy skrev:Artig med sånne prosjekter, nesten som man har lyst til å heve seg i garasjen og begynne å demonetere hele kjerra hehe :mrgreen:

Kommer til å følge med her :wink:

Foresten hvordan drar 5sfe iforhold til 3sge?
Mere bunndrag på 5sfe, og birer omtrent på 4-4500rpm for bra akselerasjon synes jeg å huske.Går omtrent som en 150hk calibra.Bunndraget gjør den raskre i svinger enn 156 og 175 hk mr2 er jeg så og si sikker på.Ihvertfall i svinger under 140.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 73