TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Auduns MR2 MK2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #342051  av knut_olestad
 
Den har jeg hatt noen timer bak rattet på mens Herr Silset eide den :)
Morsom bil ja :)
Men du, M3 speil?
Hører aldeles ikke hjemme på annet enn M3, og man får jo endel andre speil som passer langt bedre på en MR2.
 #342052  av hmsilset
 
knut_olestad skrev:Den har jeg hatt noen timer bak rattet på mens Herr Silset eide den :)
Morsom bil ja :)
Men du, M3 speil?
Hører aldeles ikke hjemme på annet enn M3, og man får jo endel andre speil som passer langt bedre på en MR2.
Synes å huske noe av råninga :D m3 speila passer fint, men de absolutt fineste er de originale.
 #342055  av MRPETTER
 
hmsilset skrev:
knut_olestad skrev:Den har jeg hatt noen timer bak rattet på mens Herr Silset eide den :)
Morsom bil ja :)
Men du, M3 speil?
Hører aldeles ikke hjemme på annet enn M3, og man får jo endel andre speil som passer langt bedre på en MR2.
Synes å huske noe av råninga :D m3 speila passer fint, men de absolutt fineste er de originale.

Bomex og Ganador speil :D
Synes også m3 speil er bra:)
Liker ikke de originale så godt gitt :-/
 #342060  av christer
 
Hadde tenkt meg om 2 ganger angående de M3 speilene.
Ellers ett sinn sykt bra prosjekt. Kunne godt tenkt meg å gjort noe av det samme en gang,
plukke en mr2 fullstendig fra hverandre og vite at ALT er 100%.
Men har ikke på langt nær den kunnskapen som skal til.
Hviken bakgrunns kunnskaper/erfaring har du?
kommer til å følge med her...
 #342061  av Audun F
 
Jeg kommer nok til å få lakka opp både de originale jeg har og M3 speila jeg har så kan man se hva som passer best. Hvis jeg kommer over et sett Bomex speil kan det hende jeg går for de - er jo stilige :)

Poenget var egentlig å få lys i speilene slik at jeg slipper å ha blinklys på forskjermen. Har ikke hatt det før, men nå som jeg må bytte forskjermene uansett kan jeg jo revurdere. Syntes de originale stikker litt langt ut liksom...

Kunnskap og erfaring? :mrgreen: :mrgreen:
Ikke helt sikker på om jeg tørr å svare på det der men... Jeg har ingen utdannelse innen bil/skruing eller noe sånt, men jeg er flink med henda mine (;)) og tar alltids en utfordring. Har aldri skrudd fra hverandre en motor før, og langt ifra skrudd noen sammen før. Eneste jeg kan huske jeg har gjort er å pelle fra hverandre et gammelt agregat og sette det sammen igjen etterpå (ja, det starta). Tar dette som en liten utfordring, og tar den tia jeg trenger. En ting er i alle fall sikkert, jeg kan mye mer om dette nå enn da jeg starta for 2 måneder siden, så dette går nok riktige veien ;)

Har også noen kompisser som skrur diverse andre ting (biler/tog) som hjelper til når jeg trenger det.
 #342062  av Audun F
 
Topplokk
Før...
Før...
057.jpg (224.44 kiB) Vist 1835 ganger
... og etter grunning!
... og etter grunning!
059.jpg (234.94 kiB) Vist 1835 ganger
Det var det eneste jeg rakk i dag, tok litt lenger tid enn først antatt... Lurer på om jeg skal lakke den i sølv/alu og ha stripene oppå svarte :?: Da må jeg i så fall først grunne med svart for deretter å maskere opp og lakke med sølv/alu etterpå. Er det sånn de som allerede har gjort dette har gått frem?
Sist redigert av Audun F den 01 jun 2010 17:56, redigert 1 gang totalt.
 #342063  av Mr_Storbrua
 
Klubbzone skrev:Topplokk
.

Det var det eneste jeg rakk i dag, tok litt lenger tid enn først antatt... Lurer på om jeg skal lakke den i sølv/alu og ha stripene oppå svarte :?: Da må jeg i så fall først grunne med svart for deretter å maskere opp og lakke med sølv/alu etterpå. Er det sånn de som allerede har gjort dette har gått frem?
Bare lakk det sort, så lakker du sølv, så sliper du bare oppå stripene igjen, da kommer det sorte frem.. så legger du klarlakk etterpå :)
 #342064  av Audun F
 
Mr_Storbrua skrev:Bare lakk det sort, så lakker du sølv, så sliper du bare oppå stripene igjen, da kommer det sorte frem.. så legger du klarlakk etterpå :)
Genialt! Sliper med 800 el.no da for å få til det? Skulle forresten ikke trenge klarlakk på bengalakken jeg bruker ifølge sjappa jeg handla hos, men det kan jeg jo sjekke opp igjen...
Sist redigert av Audun F den 13 nov 2009 00:50, redigert 1 gang totalt.
 #342130  av Audun F
 
Plukka ut disse av delen som også inneholder termostaten (bestillt ny der også). Noen som vet om dette kan bare vaskes/sandblåses så er det i orden igjen eller må disse sensorene byttes?
Diverse sensorer...
Diverse sensorer...
058.jpg (264.2 kiB) Vist 1835 ganger
Sist redigert av Audun F den 01 jun 2010 17:54, redigert 1 gang totalt.
 #342131  av hmsilset
 
Nye deler vil være best med sånt som følere og sensorere. Er ganske viktig å kjøpe nytt alt som kan ha svakheter.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 73