TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Auduns MR2 MK2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #456490  av ArildM
 
FÃ¥ den i gang du :)
Når du har fått kjørt litt med den får du heller begynne med turbokonverteringa 8)
 #456504  av Audun F
 
magnesmurf skrev:Skjønner godt at du vil ha liv i bilen. Men dumt å slenge nedi en motor som gjør at du føler at bilen mangler litt krefter?
Nå må du huske at jeg var vant med en dævkjørt 135hk Camry motor, så dette blir jo bedre uansett. Jeg orker rett og slett ikke mer tjafs nå - og siden 2 gen står og venter på meg og jeg har svidd av 10.000 på deler til overhaling så langt på den motoren så blir det den nå - så kan man jo se når jeg har fått ferdig noen andre prosjekter om det er interessant å starte med et motorbytte.

Har alt for mange prosjekter på gang - og må ferdigstille noen av de :wink:
 #456506  av magnesmurf
 
Svi av noen tusen til på ny kammer og porting av toppen :wink:
 #456507  av GhostRider88
 
Blir bra dette her Audun!
Må si jeg også er veldig glad for at min gamle motor får nytt liv i din mr2 som blir godt tatt vare på. Motoren var jo trofast mot meg helt siden jeg kjøpte den tilbake i 2006 og det var i grunn litt skummelt å ikke vite hva "skjebnen" skulle bli for den ... rart det her hvor knyttet man blir til disse bilene.
 #456728  av Audun F
 
En kjapp liten oppdatering igjen... Da har jeg fått ledningsnettet og ECU som Ben sendte + kaliperlakk og toblerone blinklys (!). Vi hadde glemt et par ekstra pakninger som må bestilles hos Toyota, men skal prøve å få det unna kjapt så David kan få ledningsnett, ECU og pakninger snarest.

Utover det så kikker jeg på å sette inn et Yaris ratt, noen som har erfaring med det?

Til slutt, pedalsett. Jeg vil gjerne ha no metall der nede, men usikker på hva som passer bolt on. Jeg ser at Twos har noen sett, men der er gass og dødplata anderledes enn clutch og brems og jeg er usikker på om det ser fjernt ut... Noen erfaringer med slikt? Hva har dere?

Kommer litt bilder når jeg begynner å gjøre rent ledningsnett og slikt tenker jeg... :D
 #456729  av ArildM
 
Høres bra ut :)

Blir ikke ett Yaris ratt for nytt?

Hva med et ratt fra en 1.gen Rav4 ? Kanskje mer tidsriktig? Tror det er noe ala det samme som jeg har i SW20en :)
http://www.finndel.no/delinfo.aspx?dnr= ... o=1&regnr=
http://www.finndel.no/bilinfo.aspx?bnr= ... 11746&no=7
 #456731  av Audun F
 
ArildM skrev:Blir ikke ett Yaris ratt for nytt?

Hva med et ratt fra en 1.gen Rav4 ? Kanskje mer tidsriktig?
No offense Arild, men det rattet der er , eh - ikke akkurat mitt førstevalg :wink:

Siden alt interiøret skal trekkes om så blir det en kliss ny look uansett (trekker også om rattet). Har sett på denne typen: http://www.ebay.com/itm/252728660674?_t ... EBIDX%3AIT

Noe som er litt penere enn det svære Camry rattet jeg har nå :mrgreen:
 #456735  av ArildM
 
Tenkte du mente ett slikt:
Bilde

Tror uansett vi må enes om at vi ikke har samme smak mtp ratt :) :wink:
 #456968  av ArildM
 
Pent :)
 #458177  av Audun F
 
En kjapp liten oppdatering her...
Har fått 3SGE motor tilbake fra David (gamle til Thomas) som er nogenlunde klar til å settes inn igjen. Før jeg kommer så langt så må jeg ha på no hjul, og før det så må kaliperne på plass igjen.

Utfordring, jeg skal overhale kaliperne igjen siden lakken detter av. De er demontert fra bil og nesten helt demontert i seg selv, men jeg lurer på om noen har noen gode forslag til hvordan jeg skal få ut stempelet uten å ødelegge pakningene (som er helt nye)? Må jeg sette de på igjen og sette trykk på bremsesystemet for å poppe de ut?

Takk for svar :)
 #458200  av Audun F
 
Makk skrev:Trykkluft ;)
Takker! I og for seg greit det, men klarer ikke få noe som er tett nok til at trykklufta klarer å dytte ut stemplet. Har du noen formening om hvordan jeg skal få festet på trykkluftslangen på kalipern? :|
 #458202  av Makk
 
Tørkepapir, trykk nedi og rundt, klem godt rundt og trykk nedi, det skal jo gå.
 #458203  av CelicaTurbo
 
Pass på at det er noe mykt som fanger stempelet når det kommer ut som et prosjektil, og da mener jeg ikke fingrene dine. Og ta det rolig med luften til det kommer ut. Jeg trengte forøvrig ikke noe papir eller når jeg gjorde dette sist, men det var litt stress på kalipperen med to stempler fordi det ene kom lett ut, og da fikk jeg ikke trykk på det andre. Måtte holde fast det første stempelet inntil sylinderen sin så godt som jeg kunne og da kom det andre sakte ut.
  • 1
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73