TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Auduns MR2 MK2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #459058  av ArildM
 
Jupp, kall meg teit, men ser gjerne at bilen min er skrudd sammen i Japan.
Ble meget kurert for CHR, som er en megakul bil, når jeg så den var skrudd sammen i Tyrkia.

Har lest mye om Toyotas måte å produsere biler på, og konseptet er kopiert av veldig mange andre bilfabrikanter, men jeg tror rett og slett ikke æren og kvaliteten en Japansk arbeider legger i en bil kan dupliseres, uansett om det er i England, Afrika, Tyrkia eller noe annet land. Æren og stoltheten av en Japansk produsert bil gir bilen sjel, karakter og ikke minst pålitelighet.

Men så er jeg også utrolig gammeldags i tankegangen, kanskje like sneversynt som en AmCar entusiast som fremdeles kjører 60-70talls bil daglig og sier at: "De lager jaggu ikke biler som dette lengre" :lol:
 #459059  av magnesmurf
 
Tror uansett det ligger noe i det. Hvis en bil som er skrudd sammen i japan får fabrikasjonfeil er det en stor skam for den som er årsak til feilen. Han og familien er vanæret for resten av livet.
Hvis det blir fabrikasjonsfeil på en bil som er skrudd sammen i england, tyrkia eller afrika blir det et skuldertrekk fra arbeideren som får skjenn fra lederen sin :lol:
I frankrike kommer det vel ann på om det er før eller etter lunsj :roll:
 #459064  av ArildM
 
Trist men sant :) HÃ¥per det ordner seg med bruksbilen Audun. Hvis ikke finnes det en del fine brukte Lexus RX biler til en kurrant penge 8)
 #459137  av Audun F
 
Da har David fått ordna litt på kaliperne så da må jeg få ut fingern og fikse dekk så bilen kan trille på egen hånd.

Har et sett med vinterhjul som er bestilt opp gummi til, ikke så avanserte greiene egentlig. Ble 205/45R16 87W Toyo PROXT1R på noen 16" Mega felger jeg fikk kjøpt billig.

MEN, på Work felgene så må jeg ha no gummi også. Dim på felg er nå dobbeltsjekket, men det var litt vanskelig å lese av på felg siden Østfold Felgteknikk hadde lakket over der det stod bredde og innpress :lol:

Dim på Work felgene er 17x7, (ET30) og 17x8 (ET38). Jeg har søkt rundt for å finne et fint oppsett, men er jo en milliard forskjellige meninger om dette.... Jeg vil ikke ha strekk, men et straight oppsett. Har sett etter 205/40 og 235/40 som et alternativ, men vet ikke om dette er optimalt. Det ser også ut til at dekket jeg vil ha ikke kommer i 205/40 heller :? (Yokohama Advan Neova AD08R). 215 er kun tilgjengelig i 215/45 ser det også ut til... AHHH, blir smårar av alle disse tallene.......
 #459139  av magnesmurf
 
Er ikke yokohama dekket et banedekk? dårlig grep i de så lenge de er kalde.. og du kjører ikke hardt nok på vei til at de blir varme. Har toyo banedekk til min, som er til banebruk, de er skumle å kjøre på vei. Bruker michelin pilot sport dekk på gatehjulene mine.
Jeg kjører 205/45 r17 foran og 235\40 r17 bak.
Bak er vel greit. 235/40 17 er passe og subber ikke. 245\40-17 subber litt i skjermbuer med ET38 innpress.
Foran er dekkhøyden omtrent lik 235\40 hvis du bruker 205/45. Hvis du kjører 215\40 eller 205\40 blir dekkprofilen eller høyden på dekket lavere foran og bilen vil få en litt høyere rumpe. Ser ut som om den er senket litt mer foran enn bak.
Ville holdt meg til normale gatedekk hvertfall. Ikke kjørt banedekk på vei.
 #459141  av ArildM
 
215/40/17 på 17x8 ET38 foran, og 245/40/17 på 17x9 ET38 bak her. Funker glimmers foran, går ned til 235/40/17 neste gang tror jeg da det subber litt bak :)
 #459143  av Makk
 
Kjøp Star Performer UHP, China dekk med høy ytelse, 400 per dekk, ja du må gjerne le, men dekk til 10 tusen er det nok de færreste som får utnyttet :D

Iallefall ikke om en skal kjøre her bare her i Norge, perfekte dagligdagsdekk!

Jeg brukte dem på nurburgring og det gikk faktisk særs bra, dem er ikke for myke heller så dem holder lenge, bra seiping så gode på vått også.

Var 215 foran og 245 bak på min turbo2, perfekt dimensjon om man har felg det går med.

Dekkonline.com
  • 1
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73