TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Auduns MR2 MK2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #447031  av Audun F
 
Kjapp oppdatering. David har feilsøkt og funnet en del interessante utfordringer, så det ble en tur på Toyota for å kjøpe inn noen nye deler som kommer rett over nyttår. Nye pluggkabler fra England (Magnatec) måtte også bestilles.

Ellers så har jobben med å få en god plass for bilen kommet litt videre (inntil jeg får egen garasje).
336.jpg
336.jpg (155.15 kiB) Vist 1676 ganger
337.jpg
337.jpg (225.49 kiB) Vist 1676 ganger
338.jpg
338.jpg (138.3 kiB) Vist 1676 ganger
Det blir mye bedre enn det jeg har hatt så langt - her kan jeg til og med skru når det er 20 blå ute! :D
 #447127  av Audun F
 
David skrur og skrur... Har bestilt opp nye deler for rundt 10.000 for at bilen skal bli så bra som mulig. Var innom verkstedet hans en tur i går og fikk fornemmelsen av at bilen kanskje blir helt kjørbar før slutten av januar :D

Har/skal bytte simringer på kassa bak, det ene røret til varmeapparatet, pakninger, tjafs og sensorer... Blir muligens litt mer etter hvert...
 #447129  av Tribalti
 
Var innom David i romjula, den fargen du valgte ser mye bedre ut i virkelighetene enn på bilder :D
 #447174  av Audun F
 
Da har man fått gode nyheter fra David! Etter en del nye deler fra Toyota og feilsøking og jobbing så har han fått bilen til å gå slik den skal :D

Han har også fikset litt forskjellig på bilen, inkludert å sveise i hop det noe spesielle alu luftinntaket. Bilder kommer etter hvert :wink:

Anbefaler folk å ta turen innom https://www.facebook.com/undergroundgarage.no ...
 #447184  av ArildM
 
Ser det dukker opp litt bilder på Facebook innimellom, ser ut som at dette blir knallbra :)
Greit med banjokobling og hull så bensinen kommer gjennom :mrgreen:
 #447189  av Audun F
 
ArildM skrev:Ser det dukker opp litt bilder på Facebook innimellom, ser ut som at dette blir knallbra :)
Greit med banjokobling og hull så bensinen kommer gjennom :mrgreen:
Dessverre får jeg diverse tilbakemeldinger fra David angående uønsket lyd fra motoren under oppstart (høres ut som rådebank) og ventil tikking - så krysser finga for at David finner ut av hva det egentlig er som er feil der. Han hadde den ute og prøvekjørte litt i dag, så den går i alle fall for egen maskin.

Sendte umiddelbart en mail til deletypen hos Toyota for en ny en, så den kommer vel i løpet av et par dager. Den jeg hadde fått tidligere passer til Toyota Van '83-'89 modell :mrgreen:
 #447203  av Audun F
 
Da kom meldingen jeg ikke hadde håpet på akkurat. Mulig rådebank! :(

David tar av bunnpanne og inspiserer for å sjekke om hele veiva må ut - type ut med hele motoren etc...

Note to self: La noen som kan skru motor ta seg av det - ikke gjør sånt sjæl.
 #447212  av Ellingz1
 
Audun F skrev:
Ellingz1 skrev:Artig at david legged ut oppdateringer på facebook etterhvert :)
Ja, det er godt å se litt progresjon innimellom...

Det har skjedd mer med bilen de siste ukene enn det har skjedd de 2 siste åra nå :mrgreen:
Ja begynner at det blir på tide å få norges mest strøkene MR2 på veien :)
 #447473  av Audun F
 
Da er det kroken på døra dessverre. Motoren som vi satte sammen fra grunnen av må total-overhales hvis det skal bli noe ut av den. Jeg orker ikke putte mer penger i en middelmådig motor og kommer derfor til å legge hele bilen ut for salg - slik den står.

JADDA! Særlig! Nei, motoren er det over og ut for, selv om det sikkert er lagt ned tid og penger for 2 Beams i den 5SFE motoren...

Helt seriøst er jeg nå på jakt etter en 5SFE som passer rett nedi i en 1992 MR2 (plug-and-play). Jeg har sjekket ebay uten å finne noe særlig, men jeg skal høre med Egon om han har noe liggende...

Er det noen som vet om noen som har en 5SFE stående som jeg kan få kjøpt er det bare å si ifra.

Hvorfor i all verden vil jeg ha nedi en slik møkkamotor? Vel, bilen min er levert med 5SFE, så da må det nesten sitte i en 5SFE når bil en skal vises for å få igjen skiltene + at det er best å ha en original motor nedi der når man skal vise den for godkjenning av ombygging :D

SÃ¥ nei, skal ikke selges ;)
 #447475  av Zepticon
 
Hva feiler den da? Satte da sammen min egen motor i garasjen uten å ha noe peiling på hva jeg dreiv med, og den går fremdeles 20.000km senere :D og jeg kan umulig ha vært like nøye som deg :D
 #447476  av magnesmurf
 
Audun F skrev:Da er det kroken på døra dessverre. Motoren som vi satte sammen fra grunnen av må total-overhales hvis det skal bli noe ut av den. Jeg orker ikke putte mer penger i en middelmådig motor og kommer derfor til å legge hele bilen ut for salg - slik den står.

JADDA! Særlig! Nei, motoren er det over og ut for, selv om det sikkert er lagt ned tid og penger for 2 Beams i den 5SFE motoren...

Helt seriøst er jeg nå på jakt etter en 5SFE som passer rett nedi i en 1992 MR2 (plug-and-play). Jeg har sjekket ebay uten å finne noe særlig, men jeg skal høre med Egon om han har noe liggende...

Er det noen som vet om noen som har en 5SFE stående som jeg kan få kjøpt er det bare å si ifra.

Hvorfor i all verden vil jeg ha nedi en slik møkkamotor? Vel, bilen min er levert med 5SFE, så da må det nesten sitte i en 5SFE når bil en skal vises for å få igjen skiltene + at det er best å ha en original motor nedi der når man skal vise den for godkjenning av ombygging :D

SÃ¥ nei, skal ikke selges ;)
Hvis det bare er selve innmaten i motoren som er gåen, kan du nok få tak i en billig 5sfe motor.
Det forutsetter at du kan bruke de fleste delene fra motoren du har, og kun trenger komplett blokk med innmat.
Camry ble levert med 5SFE. Å finne en 90-96 modell camry som fortsatt går, evt hente motor fra en opprustet bil på høggern er ikke noe problem. Det finnes flust av slike biler og motorer i norge.
Denne typen: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true
Selv om den var temmelig overpriset. Bør fint la seg gjøre å finne en slik til rundt 5000kr, som er rustet i filler, men motormessig bra.

Vær forresten obs på at biltrangsynet kan krangle når motoren din ikke har samme nummer som den som kom med bilen orginalt, så derfor er det veldig greit hvis blokk fra orginal motor kan brukes.
Hva er det som er feil med motoren?
Ble ikke topp og blokk overhalt hos noen som hadde peiling på hva de gjorde?
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 73