TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Auduns MR2 MK2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #454460  av Audun F
 
lasse skrev:Host, hark: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=79271858
Har kikka på de som konverterer til v6 ja - og det er helt sjuk lyd i de der, men det er par ting her som jeg ikke er helt sikker på :mrgreen:
1. Godkjenning.
2. Automat!?

Men for en bilsom jeg ikke skulle hatt i lang tid fremover (og jeg hadde hatt mett med tid ekstra) så kunne det vært et artig prosjekt!
 #454461  av Makk
 
Godkjenning får du fordi du produserer litt mindre hester enn en turbo så du trenger bremsene derfra, bra med bilder for og dokumentere at det holder og manuellkassa di passer på med en enkel utfiling på en stykk plass.

Google "woodsport mr2 v6"

Der får du fulle detaljer !
 #454463  av lasse
 
Manuellkassa di passer rett på, bortsett fra ett bolthull som må bores opp bittelitt om jeg ikke husker feil.
Har sendt søknad til BT jeg, fikk etterhvert ett halvlunkent svar om at det ikke var umulig og hva som trengtes av dokumentasjon.
Jeg svarte dem tilbake og venter nå på svar, hittil har dem brukt 2,5år. Også lurer dem på hvorfor folk bygger om før de får svar???
jeg brukte vel ca tre kvelder på å bygge om til 3vz en gang i tiden på en vinterbil jeg hadde, lyden er digg ja, momentet også ;)
 #454464  av Audun F
 
Makk skrev:Google "woodsport mr2 v6"
Det er Paul sine prosjekter jeg har sett på tidligere. HVIS - og bare HVIS dette skulle være et tema så skal jeg ikke gjøre det selv - jeg har allerede rota det til med den motoren som satt i, og prøvd meg fram og brukt alt for mye penger på noe som ikke går.

Så, Paul skal ha 4400 pund for en slik konvertering - noe jeg ikke kan rettferdiggjøre med dagens situasjon. Men hørte jeg noen si kronerulling? :mrgreen:
 #455174  av CelicaTurbo
 
Beams-prosjekt på gang? :D
 #455175  av Audun F
 
Ble enig med David om å ikke bruke mer tid på Camry motoren (har stått til maskinering i snart 2 år uten progresjon) og heller få inn noe mer oppdatert inn i bakdelen på bilen. Har jo oppgradert bremser og slikt fra før av, så er på utkikk etter en Red Top som kan brukes.

Er jo et par ting som må gjøres ekstra, typisk å søke om ombygging og få med Toyota på laget for å signere og stemple delepapirene som sier at det er ok.

Har funnet en motor i Canada, men har ikke fått alle detaljer enda...
 #455177  av GhostRider88
 
Høres bra ut dette! Blir spennende å følge med videre her, samtidig som min beams bygges opp i vinter.
 #455178  av CelicaTurbo
 
Det er kult at det er flere som satser på Beams, og jeg håper godkjenning lar seg ordne :)
 #455180  av ArildM
 
Digg!
Beams må vel strengt tatt ikke godkjennes? Sjangs i dødehavet for at en EU kontrollør skal kunne se forskjellen på en 5sfe og en Beams motor? Meh.
Ellers utrolig rett vurdering, 5sfe er et døllt valg i SW20. Når bilen ellers er så strøken blir en Beams motor prikken over i!
 #455185  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Digg!
Beams må vel strengt tatt ikke godkjennes? Sjangs i dødehavet for at en EU kontrollør skal kunne se forskjellen på en 5sfe og en Beams motor? Meh.
Ellers utrolig rett vurdering, 5sfe er et døllt valg i SW20. Når bilen ellers er så strøken blir en Beams motor prikken over i!
Enig. Jeg har ikke tatt meg bryet med godkjenning, da i mitt tilfelle har sitti en 3sge motor fra før, som nå har fått oppgraderinger og litt frisk rød lakk ;) Å det samme gjelder egentlig for en 5sfe også, selv om det ikke er en 3sge. Det skal en kjenner til som er ute etter å ta en som vil utgjøre en potensiell trussel vil jeg tro.
Men om du får godkjent er jo det sikrest.
Morsomt at det blir flere beams mr2 på Østlandet :)
 #455187  av magnesmurf
 
5sfe motoriserte mr2 har vel mindre bremser enn både 3sge og 3sgte? Mener det står slik i specs i US brosjyrene.
Blandt annet uventilerte bremseskiver bak, samt mindre diameter på skivene osv.
Så tipper det kan være en ide å hente inn litt deler fra en vanlig Gti delebil? fra etter 91, siden den fikk større bremser da.
 #455188  av Audun F
 
Selv om jeg skulle ha den originale 5SFE motoren så var tanken å oppgradere understellet til 93+ uansett. Så... Det sitter allerede større bremser på kjerra :)

Jeg må ta en gjennomgang og se hva annet jeg må bytte for å få dette i orden. Jeg håper å få litt info om donorbilen slik at jeg enklere kan verifisere delenummer fra begge bilene.
 #455202  av magnesmurf
 
Da skal det ikke være noe problem å få beams nedi og fortsatt kjøre en bil som er bygget for slike krefter.
Godkjenning kan bli litt mer jobb, men ikke umulig. En god regel er å søke på forhånd og ikke i ettertid.
 #455211  av ArildM
 
Takler chassiet en 3sgte som er lett frisert uten noe problem er ikke Beams noe som helst problem.
Skjønner at man vil ha turbomotor godkjent, det er en vesentlig ombygging av originalt.
Beams er jo bare en litt nyere versjon av originalmotoren med litt mer effekt over hele registeret :)
  • 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 73