TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Auduns MR2 MK2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #342133  av hmsilset
 
Beklager.Jeg har lite eller ingen peiling på motor, selv om jeg med min motor burde ha litt peiling :D Men jeg jobber med maskiner og
har fornuft langt der inne i hjernebarken ett sted, så jeg vil anbefale å skifta alt som kan skiftes om det er penger til det og det er sannsynelig at delen ikke er som ny.
 #342152  av Master
 
Klubbzone skrev:Bilde

Plukka ut disse av delen som også inneholder termostaten (bestillt ny der også). Noen som vet om dette kan bare vaskes/sandblåses så er det i orden igjen eller må disse sensorene byttes?
Bra prosjekt dette! :D

Den grønne er vanntemp for ECU. Den lille er sender til måler inne i bilen. Den blå med to vakuumkoblinger er tempsender til kullbeholderen og den svarte er kaldstartsswitchen.

Disse er ganske dyre sensorer, så hvorfor ikke bare vaske dem ? :D

Du sjekker jo bare med BGB'en og et multimeter for å se om dem er i orden
 #342187  av Audun F
 
Da har jeg begynt med blank bengalakk for å en litt blank finish på en del av delene, bl.a. motorlokket...
059.jpg
059.jpg (234.94 kiB) Vist 1807 ganger
Så da får vi bare håpe at det ikke blir for varmt da :) Skal ta et strøk til på de fleste delene før de pakkes ned for påmontering. Jeg burde vel snart begynne på luftinntaket også, er en del som må gjøres der i tillegg.

Skulle vært mulig å få testa motoren uten å sette den i bilen igjen, er jo så mye styr med inn og ut :wink:
Sist redigert av Audun F den 01 jun 2010 18:06, redigert 1 gang totalt.
 #342223  av Audun F
 
Klubbzone skrev:Da har jeg begynt med blank bengalakk for å en litt blank finish på en del av delene, bl.a. motorlokket...
Kan noen bekrefte (eller avkrefte) at det går greit med standard bengalack på topplokk og bunnpanne her? Jeg fant et datablad på Bengalack Blank 90 som jeg fikk fortalt var kurrant å bruke hvor det står at "Flammepunkt i grader Celsius - 35"??

Håper jeg ikke har gått på en smell her så jeg må pelle av lakken igjen :(
 #342227  av magnesmurf
 
Skal gå helt greit.

Har malt en noen motorblokker med benga når motorene har blitt plukket fra hverandre og renovert, og det har aldri vært noe problem.
Det detter ikke av, og det tar hvertfall ikke fyr på motoren. Har aldri prøvd på eksos, så skal ikke si bombesikkert at det ikke smelter eller tar fyr ved HØY varme.
 #343273  av Audun F
 
En liten oppdatering fra Munich flyplass... Da var alle delene som jeg har bestillt i US endelig kommet fram til adressen der borte og sendes forhåpentligvis i dag. Så da blir det ny topp, turbo bremser, veiv, tennplugger, clutch og letta svinghjul +++ om ikke så lenge :) Jula kommer tidlig i år :mrgreen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 73