TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mr292s mr2 mk2 3SGE-3VZ-FE

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #386758  av john_e
 
Blir nok bra med shortshift! :) Du kan jo muligens male sømmene svart med tekstilmaling også :)

Ser fram til flere bilder av bilen ;)
 #386780  av mr292
 
FÃ¥r vel bare legge ut noen nye bilder da...
Nye Lys i Fremfanger
Nye Lys i Fremfanger
blinklys [640x480].JPG (72.19 kiB) Vist 1656 ganger
byttes til klare lys snarest!
byttes til klare lys snarest!
blinkers [640x480].JPG (74.69 kiB) Vist 1656 ganger
BEHOV FOR LAKKERING!
BEHOV FOR LAKKERING!
fremfanger [640x480].JPG (96.6 kiB) Vist 1656 ganger
Foran huse
Foran huse
mr2n foran huset [640x480].jpg (102.29 kiB) Vist 1656 ganger
Sist redigert av mr292 den 20 mai 2011 11:24, redigert 3 ganger totalt.
 #387391  av mr292
 
I dag har jeg tatt nok en torsdagsøkt. ble så jeg skifta den ene simmeringen på girkassa p.g.a en liten lekkasje/svetting, har vært dær siden jeg kjøpte bilen.
tok også å pussa/lakka bunnpanna ettersom lakken forsvant på den for 14 dager siden, lakka den opp, men resultatet ble litt dårlig. så nå har jeg retta det opp skikkelig etter meg :)
ga også bilen full underspyling og motorvask. samt en utvendig bilvask etterpå. I morgen skal jeg dra til hjembygda mi og finne frem sommerhjulene. bilen er nok møkkete når jeg er framme grunnet oppussing av veien dit, men får se om jeg ikke tar noen bilder alikevell.
 #391072  av mr292
 
Hei, lenge siden jeg har oppdatert tråden min nå.

har fått gjort div. småtteri i det siste.
Stereoprosjekt:
har tatt turen til bilradiospesialisten og kjøpte 3 meter høytaller stoff.(i overkant mye), dette skal brukes til å trekke "pynteplate" og "forsterkerboks" og som forsterkerne mine skal ligge i, har også fresa og bora hull til ledninger og vifter i denne boksen, men det ble brått avslutta da jeg ble sendt til legevakta med rift i øye, som førte til en infeksjon, og en uke senere fant de fortsatt rester på øyet og fresa/borra i hornhinnami :roll: . så har bare vært sykmeldt og ikke hatt tilgang til verksted de siste 14 dagene. (men sykemeldingen er heldigvis over nå)
Boksen er enda ikke trekkt i stoff, men dette tenkte jeg og få gjort i løpet av helga, pynteplate som boksen skal henge i er enda ikke anskaffet/laget.
penger har også kommet inn i det siste da jeg nå har 3 jobber + stipend :D som student. så til uka tror jeg det blir "storhandel" av resten av stereo (2 subber og polk audio mm 6,5" + div ledninger) 2-din hovedenhet utsetter jeg til senere (prioriterer fanger/vinge/lakk før dette).

- Tror jeg har glemt å nevne at toppdekselpakninga jeg kjøpte ble byttet 7. april, så da ble bilen for første gang i mitt eie lekkasjefri.
Shortshift og blinklys til fanger har jeg nå venta utrolig lenge på, det ble bestillt 2. April (BS-bildeler, crap)

- Har også bytta til Led pærer i instrumentpanelet (23. April), og dette utgjorde STOR! forskjell. (da over halvparten av de gamle glødepærene var død), ble lite svake punkter :)

- 11.Mai røk dynamoreima(noe jeg har venta på), så ny ble montert 12. Mai

- 16/17 Mai ble bilen vasket/polert/vokset først fronten, derretter bakenden, dørene tar jeg iløpet av helga, ettersom det regna hvert 10. minutt på 17.mai da jeg polerte bilen, og hadde ikke tørr plass å stå, (annet enn delvis under verandaen)

- så fort jeg får penger til det skal fremfanger byttes (border front), ene kanalen skal rettes (vært borti en kantstein), og så skal naboen få ta en runde med lakk på kanalene (fra sort til rødt), vinge og fremfanger.

- senkefjører og Rev 6 vinge er også på ønskelista.

noen av disse tingene vurderer jeg å "låne" litt penger fra juni lønna, slik at bilen blir fin til 12 juni(lokalt bilutstilling) og helga derretter (ACR :D)


synes nå jeg har fått røpet en del fremtidige ønsker/planer. så når planen om "budsjettbil" er helt ruinert og bilen er strøken må jeg vell starte å spare til 3sgte :P

førsteposten er også oppdatert.
Dette ble ett langt inlegg, men her har dere slutten :P
 #391105  av mr292
 
Da har jeg vært ute å snakka med naboen og det ble til at jeg ikke skal kjøpe bilstereo neste uke likevell p.g.a pengemangel.
naboen skal ta med seg mr2'n til jobben, lakke vinge/sidestykker, framfanger (borderfront må skaffes iløpet av uka :shock: ), kanaler (ene kanalen må også rettes), samt lista rundt bakvinduet (som må sparkles p.g.a "skade" (tykt lag med lakk har flaket av :? )
så da blir bilen fin til jeg skal på lokal utstilling om ett par uker :mrgreen:
 #391119  av ArildM
 
Sounds good 8)
 #391141  av mr292
 
sist update glemte jeg å nevne at i går kveld tok jeg å fjerna emblemene ("toyota gti 2.0", ikke den chromme toyota logoen).

har også snakket med Audun F her inne, så borderfront blir det:) ett sett 94+ baklykter ble det også så jeg kjøpte til en grei pris :)

kommer til å dra fra hjembygda på søndag. da med foreldrene mines bil, og jeg kommer til å glede meg noe syykt hele uka til jeg kommer hjem for å treffe en delvis nylakka bil.
 #391430  av mr292
 
I går forlot jeg bilen slik at lakkerern kunne ta den fra idag, legger ut litt bilder av div feil og mangler som skal utbedres, bildene er klikkbare for å se de i original størrelse.
Bilde
Baken Før fjerning av emblemer, vingen har fått sykdommen "hvite prikker"(vanskelig og se p.g.a regn)

Bilde
Bakdel slik den står nå

Bilde
Her var det limt en plastbit over det gamle antennehullet, skal sveises/sparkles.

Bilde
Her holder den værste rusten hus, kantsteinen ved innkjørslen angrep meg for en par uker siden, kanaler og skvettlapper vil bli rød.


Bilde
Ser ut som noen har skrapet opp lista med kniv, alle lag med lakk har falt av langs kanten her, må sparkles.

Bilde
Fartss(t)riper langs dørsiden, dette må utbedres.

Bilde
bilen har vært kollisjonsskadet og dette er resultatet av å lakkere en ubehandlet plastfanger uten noe sliping/grunning.


Bilde
mer stygghet :?


Bilde
:x

Bilde
nederste del skal slipes, få noen lag med fyller og grunnes, deretter blir den rød :)


Så har jeg en del spørsmål.
skal jeg fjerne toyota logoen på bakenden?
skal bytte til 94+ lys som er på vei, bør jeg gå for rød eller sort midtplate?
 #391489  av magnesmurf
 
Hvis alt annet på bilen skal bli rødt bør du gå for rød midtplate. Hvis du beholder sorte lister bør du gå for sort midtplate :wink:
 #391492  av ad92
 
Baken blir KJEDELIG med rød midtplate på rød bil spørr du meg :) synes midtplaten skal være svart nesten uansett farge, men smaken er som baken... synest ikke det ser så helværst ut på min jeg men :) toyota merke i svart ser også smakelig ut når du har svart midtplate :)
25165_359928246356_614016356_5294192_6453798_n.jpg
25165_359928246356_614016356_5294192_6453798_n.jpg (26.78 kiB) Vist 1572 ganger
 #391506  av magnesmurf
 
Ha en rød og en svart liggende, så bytter du etter humør og smak den dagen :lol:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10