TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mr292s mr2 mk2 3SGE-3VZ-FE

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #384443  av john_e
 
mr292 skrev:hehe, trenger fortsatt blanke blinklys til forskjermer, men skal høre om folka på jobben har noen liggende før jeg evt. bestiller noen. lurer på hvordan jeg skal få bilen tilbake til trondheim nå :P dynamoen streika da jeg dro til hjembygda i helga, du har ikke en ekstra?
Har ikke en ekstra som fungerer nei, skjedde samme til meg for litt under ett år siden :)
 #384448  av john_e
 
mr292 skrev:oki, får bare kjøre kollektivt i starten av uka da, eventuellt kjøre til ferga. stoppe, skifte batteri, kjøre til trondheim. lade batterier :P
Slå av lysene og stereoen -> peis på med full gass i retning Trondheim ;)
Klarte 5 mil på den måten da jeg måtte bryte underveis på vei til Sverige. Kom akkurat inn under carporten hjemme da den stoppa :)
 #384451  av john_e
 
mr292 skrev:haha, fin beregning. skal nok plukke så mange sikringer som mulig før jeg drar. og ha ett batteri i reserve som jeg kan bytte underveis (på ferga). vil uansett ha bilen tilbake til trondheim slik at dynamoen kan byttes snarest.
Skal gå bra å få den tilbake da ja.

Så forresten bilen såvidt da den sto nedsnødd utenfor hell bil tidligere (november?) Var i alle fall da jeg var der å henta deler til overhalinga ganske ofte :)
Legg ut noen bilder av mr2'en snart da ;)
 #384472  av mr292
 
skal gjøre det :P, i hvertfalll så fort sommerfelgene kommer på.
stakkar bil, var mye snø på den en periode da ja, hadde tenningsproblemer etter overhalinga. men det ordna seg når jeg fikk anskaffet fordeler og riktig ledningsrekkefølge på signalkablene.
 #384817  av mr292
 
Kommer til å sette opp en litt mer oversiktlig liste i første post med ting som er fullført/skal fullføres. har denne uka fikla med dynamoen som streika i helga, så nå kjører jeg uten dynamoen. mer update om denne kommer i morgen kveld.

forresten, full gass og uten lys/stereo funka fint for meg :)
7,2 mil klarte jeg på ett batteri, med 3 oppstarter.


EDIT: har oppdatert første posten nå, fant på mye arbeid til meg selv ^^ men mye er bare småtteri da.
 #385062  av mr292
 
Prøvde å sette inn dynamoen i dag(etter å ha skiftet børster), men det var bare til skuffelse. bilen lader ikke, så jeg er fortsatt på leting etter ny dynamo.
Tok også ned bunnpanna, vaska den (litt for godt slik at lakken ble vaska bort, lakka den på nytt), rengjorde/fjerna gammelt pakningsstoff og satte den inn med nytt pakningsstoff.
1 lekkasje mindre :)
 #385570  av mr292
 
jepp, tok ikke lange tiden. denne torsdagen er planen å sette inn ny dynamo, samt skifte simmeringer på girkassa (om jeg gidder / får tid)
skal også sette inn nye blinklys i fanger (crystal clear) som kom før helga, (og kansje nye blinklys på skjermer om jeg skaffer før torsdag)
samt også skifte til led belysning i instrument panel (om tiden strekker til)
 #385867  av mr292
 
Update:
Torsdag var dagen dynamoen skulle komme, men p.g.a forsinket frakt så jeg ikke noe til den. ble bare til at jeg monterte blinklys i fanger da.
blinklysene gjorde seg veldig på bilen, og som vanlig er jeg dårlig med bilder, men jeg skal prøve å få inn noen bilder etter hvert. (som jeg finner laderen til kameraet.)
Ettersom ledningen inn til pæreholderne ikke stemte med den som fulgte med nyholderne (og ettersom den gamle brukte andre pærer) ble det til at jeg måtte sette inn noen ledningsstumper som "overgang".
Fredag ankom dynamoen, denne ble satt inn så den saken er jeg nå ferdig med =)
senere dro til hjembygda mi fant der jeg fant en pakke med en girkule fra USA til meg. derfor har jeg nå brukt litt tid på å montere denne (måtte kappe av den nederste biten på min gamle girkule, lime den fast til ett "rør" som akkurat går inn i girkula, og akkurat utenfor girstanga. denne patenten ble brukt til å holde girskinnet opp i kula.

Har også bestillt noen deler i dag:
Toppdekselpakning (toyota)
Crystal clear blinklys til forskjermer.
2x orange led (til blinklys)
6x hvit led pærer (4 til instrumentpanel, 2 til skiltlys)
 #385877  av magnesmurf
 
Håper de led pærene du har bestilt er av den typen som også lyser til siden. Ikke bare forover. Ellers kommer du til å få skikkelig punktbelysning i dashen..
 #385946  av john_e
 
magnesmurf skrev:Håper de led pærene du har bestilt er av den typen som også lyser til siden. Ikke bare forover. Ellers kommer du til å få skikkelig punktbelysning i dashen..
Bruker leds som lyser framover på min uten spesiellt merkbar punktbelysning, men de er flatlinset, ikke konveks.
 #386732  av mr292
 
JIPPI! da har jeg funnet laderen til kameraet mitt :) så kommer jeg til å legge ut mer bilder etterhvert, rekker bare dette nå før jeg drar på russerevy/fest.
Den nye girkula er litt i overkant høy, så shortshift ble kjøpt inn samme dag som girkula ble montert. girskinnet er heller ikke festet skikkelig, og kommer nok ikke til å bli det før jeg får den nye girstanga på plass.
Den nye Girkula
Den nye Girkula
trd girkule [640x480].JPG (82.51 kiB) Vist 2326 ganger
er fornøyd med girkula, var en stor forbedring. selv om det ikke ser ut som det er en kvalitetskule sømmene er ikke helt synkroniserte så det ser noe slurvete ut. Så for de som vil ha lignende girkule anbefaler jeg heller DENNE som har svarte sømmer(blir mere diskret) og 5-trinns girmønster innstemplet i toppen (det har ikke min).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10