TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mr292s mr2 mk2 3SGE-3VZ-FE

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #348158  av mr292
 
har allrede kjøpt xenon og ballastene er store, men det har vel ikke noe å si om jeg forlenger ledningene fra ballast til pære?

Har hørt mye bra om Ben's før, og tror jeg kommer til å handle der hvis det blir noe av det, men dette må bli langt frem i tid. (Før skinnomtrekking)

Synes også de øverste blinklysene var finest.
 #348213  av mr292
 
Ettersom jeg ikke har noe å gjøre (før kvelden) så tok jeg noen bilder av forsterkerne og kassen til disse nå.

Bilde
Harman Kardon CA-470 og CA-1500

Bilde
Forsterkerkasse, skal bli hull til vifter og svart blank lakk.

Bilde
Slik vil Forsterkerne ligge inne i kassen.

EDIT: reklamerte litt til bilradiosesialisten som takk for en god pris på den ene forsterkeren (demomodell).
 #348216  av stianøverland
 
mr292 skrev:har allrede kjøpt xenon og ballastene er store, men det har vel ikke noe å si om jeg forlenger ledningene fra ballast til pære?

Har hørt mye bra om Ben's før, og tror jeg kommer til å handle der hvis det blir noe av det, men dette må bli langt frem i tid. (Før skinnomtrekking)

Synes også de øverste blinklysene var finest.

du kan risikere å ødelegge balasten. kommer litt an på hvordan ledninger som er brukt der, mtp motstand osv :)

så ut som noen rimelig heftige forsterkere da :)
 #355593  av mr292
 
Da har bilen vært på løftebukk ett par uker. har 2 dager verksted i uka, og noen har delvis gått bort på russeinfo, trafikkaksjonsdag og andre ting. så det går ikke så fort fremover.
Planen var å skifte stempelringene, veivlagrene,regreimssett, vannpumpe og pakninger i motoren.
tror jeg sløyfer vannpumpa, ettersom denne ikke har blitt bestillt enda, å satser på at den holder. hvis ikke så får jeg bare angre meg på at jeg ikke bytta den denne gangen.

Angrer meg for at jeg ikke tok ut motoren, ettersom det kunne spart meg litt tid tenker jeg.
har overhalt toppen med nye ventiltetninger,pussa ventilene og bytta simringer rundt kamakselene.
+ litt rengjøring.
under toppen, ventilene er blitt slipt, var MYE sot og koks her gitt.
under toppen, ventilene er blitt slipt, var MYE sot og koks her gitt.
under toppen.jpg (1.06 MiB) Vist 1901 ganger
toppen.jpg
toppen.jpg (1.13 MiB) Vist 1901 ganger
Har rengjort dysene og skiftet pakningene.
Har rengjort dysene og skiftet pakningene.
dyser.jpg (1014.78 kiB) Vist 1901 ganger
holder nå på å ta ut stempel og skifte stempelringer, sylindrene skal hones skikkelig før disse blir satt inn igjen.
og så skal toppdeksel og innsug lakkes i svart med røde striper.
Sist redigert av mr292 den 17 mar 2011 23:53, redigert 1 gang totalt.
 #360289  av mr292
 
Har vært lite med oppdateringer her nå, motoren og understell ble satt sammen og testet, det viste seg å være en bensinlekkasje under bensintrykksregulatoren på fuelrailen(fikk ikke start= 0 ACR). prøvde å løsne bensinslangen (retur) uten å ta av innsuget men det førte til at nippelen bøyde seg og til slutt knakk.
så nå venter jeg på en "ny" en som "cypher2k" skal ordne til meg :)

ellers har jeg egentlig vanskelig for å få jobbet med bilen ettersom skoleåret er ferdig, bilen står en time unna og jeg har mye og foreta meg for tiden.
(skal kjøpe/leie leilighet/hybel i trondheim før juli :? )
 #377470  av PerX
 
Audun F skrev:
magnesmurf skrev:Link til hvite blinkere: http://www.mr2-ben.co.uk/New-MR2-mk2-Parts-Shop

Fyren holder også til på ebay. Kjøpte mine fra ham. Tror det er det biligste du får tak i med parklys.
Ben er veldig ålreit å handle fra, har også kjøpt mine lyse der. Han selger masse deler til MR2, så mangler du noe har han det helt sikkert :)
ka frakta ble å koste fra han?
 #384231  av mr292
 
Lenge siden update nå.
motoren er ferdig overhalt for en god stund siden.
nye tennplugger og ny (brukt) fordeler er på plass.
sleit registerreima veldig fort da den ble dratt inn mot registeret p.g.a manglende skive bak strammeren (dumme meg), ny registerreim er på plass.
Den nye reima ble slitt litt i starten da det var et lite kast på registeret en plass. mulig skiva mi er feil, eller så har ett av hjulene fått for stor belastning på indre siden da forrige registerreim ble veldig tynnslitt. reima slites ikke nå, men er litt tynnere enn normalt. kjører uten øvre registerdeksel for å kontrollere av og til.
hadde også vannlekasje som nå er utbedret. grunnet oppmorknet slange.

ting jeg kommer på jeg har gjort i det siste:
- 6000k 35w xenon i grøftlys
- 6000k led pærer i parklys
- montert torshov innvendig radioantenne.
- fixet/overhalt låsesylinder på førerdør.
- Festet vinge ordentlig, da den løsna fra bakluka på ene siden.
- lagt opp høytalerledninger fra passasjerdør og frem til reservehjulsbrønnen (til fremtidig stereoprosjekt).
- tatt en utvendig lakkrens (i dag, regner med å gi den en polering og voksing til helga, hvis fritiden er til stede).
- skifte handbrems wirene.


negative ting som skal utbedres:
- bytte oljenivåføler (da litt av plasten på den flytende delen knakk etter ett møte med verkstedgulvet)
- utbedre oljelekkasje bunnpanne (dårlig pakningsstoff)
- bytte simmeringer på girkasse (liten svetting)
- justere tenning (litt tungstartet) (utføres senest torsdag neste uke) - Utført

fremtidige planer:
- hvite (crystal clear) blinkers på fanger og skjermer. (bestilles i dag, monteres første fredag etter ankomst)
- ny girkule (slitasje) noen som har tips? gjerne med røde detaljer. ikke helt rund kule! - bestillt
- fullføre stereoprosjekt (mangler høytalere og subber). ØNSKES KJØPT:2x rockford 10" slim sub i kasse, polk mm serie 6,5" komponent høytalere.
- Lakkere bremsekalippere.
- KANSJE skifte ryggpute på førerstol og trekke om til skinn interiør med det samme. (noen som har stol eller pute til salgs? )
- KANSJE få opplakkert vinge med sidestykker, samt fremfanger.

PerX skrev:
Audun F skrev:
magnesmurf skrev:Link til hvite blinkere: http://www.mr2-ben.co.uk/New-MR2-mk2-Parts-Shop

Fyren holder også til på ebay. Kjøpte mine fra ham. Tror det er det biligste du får tak i med parklys.
Ben er veldig ålreit å handle fra, har også kjøpt mine lyse der. Han selger masse deler til MR2, så mangler du noe har han det helt sikkert :)
ka frakta ble å koste fra han?
Beklager sent svar, ut ifra nettsiden så koster lyktene (med vanlige pærer) og frakt ca 360 kr tilsammen. slett ikke ille, har enda ikke bestillt, men SKAL gjøre det i morgen. (ettersom bankkortet mitt ligger igjen i garderobeskapet mitt på jobben)

må se om jeg ikke får tatt noen bilder til helga. litt trist at det eneste helbildet mitt av bilen er fra salgsannonsen til forrige eier egentlig.
Sist redigert av mr292 den 19 mar 2011 20:02, redigert 2 ganger totalt.
 #384413  av mr292
 
Da er ny girkule bestillt, valget falt for denne:
Vedlegg
- Trd  avlang girkule med røde sømmer, usikker på om det er inrisset girmønster på den eller ikke(ser ikke sånn ut), men det urgjør ikke store forskjellen.
- Trd avlang girkule med røde sømmer, usikker på om det er inrisset girmønster på den eller ikke(ser ikke sånn ut), men det urgjør ikke store forskjellen.
DSC02495_resize.jpg (50.38 kiB) Vist 1770 ganger
 #384441  av john_e
 
mr292 skrev:nå er crystal clear blinklysene endelig bestillt :)
Bra, er virkelig verdt å ha! :)
Mista ene mitt langs grøfta :(
 #384442  av mr292
 
hehe, trenger fortsatt blanke blinklys til forskjermer, men skal høre om folka på jobben har noen liggende før jeg evt. bestiller noen. lurer på hvordan jeg skal få bilen tilbake til trondheim nå :P dynamoen streika da jeg dro til hjembygda i helga, du har ikke en ekstra?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10