TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MK3 supra 2JZ prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #354840  av tojo
 
Mest vanlig er grå( lys grå og "mørk" grå ) i tillegg til blå .

For mer info om farger og fargekoder se: viewtopic.php?f=67&t=13858

For "reprasjon" av slitt skinn kan man kjøpe bla repair kit: http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=repair ... t=0&bkBtn=
 #354877  av thomas_ja27
 
tojo skrev:Mest vanlig er grå( lys grå og "mørk" grå ) i tillegg til blå .

For mer info om farger og fargekoder se: viewtopic.php?f=67&t=13858

For "reprasjon" av slitt skinn kan man kjøpe bla repair kit: http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=repair ... t=0&bkBtn=
så ikke domt ut med de kitta de ha på ebay. skal prøve et slikt:-) takk for tipset.
 #354880  av thomas_ja27
 
ser det er mange som prater om at det er dålig oljefiltreringsystem på mk3.
er det mye jobb å løse dette?
motoren min er nyoverhalt så jeg vil jo helst at den skal vare lengst mulig. ble overhalt på et verksted i trondheim med nye Je stempel, metall toppakning med arp bolter, nye lager på veiv og arp bolter på råder. så så jeg på kvitteringen nå i kveld at de hadde planet og portet toppen.
tenkte å bestille meg boost controller, men hvor mye kjører dere andre i trykk?
 #355857  av thomas_ja27
 
Da har jeg fått meg en Elektronisk boost controller. men syns jeg hørte en aning tenningsbank når jeg justerte trykket opp til 0,8 bar. hvor mye trykk tåler disse normalt før man må gjøre noe med innsprøytningen? håpet kanske jeg skulle få alt på stell til sommertreffet på mo i rana men bynner å bli knapt med tid:-P
 #355873  av Supramk3turbo
 
Kjøp deg en ekstern lamda så du kan følge med litt på AFR verdiene, men skal vel gå greit å kjøre med 0.8 i trykk orginalt... Du får vel fuelcut på 1 bar eller sånn, husker ikke helt.
 #356107  av thomas_ja27
 
Fikk pakke fra japan i går :D
IMG_0056.JPG
IMG_0056.JPG (1.3 MiB) Vist 1666 ganger
Var innom biltilsynet å bestillte nye skilter i samme slengen, gikk bare bra. ser det er enn del som har plagdes med å få firkantskilt.

fant antageligvis årsaken til tenningsbanken. var en stor sprekk i slangen mellom turbo og luftmengdemåler, så det kan jo ha en del å si.
bestillte en ny i silicon på ebay http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0374580845
så det blir vel ikke noe mer kjøring før jeg får den.. får jo tid til litt shaining i motorrommet da :)

bestillte også nye pakninger til tak og dører, og nytt opphengslager til mellomakslingen. pakningene kom på 4200 på toyota.
SÃ¥ neste steg blir vel et grovt eksosanlegg :D
 #356164  av thomas_ja27
 
CelicaGT skrev:Sikker på at du har fått dei små firkanta? Eg fekk store firkanta først, men dei passer ikkje....
hmm det glemte jeg å spørre etter, får se når de kommer:-)
 #356283  av thomas_ja27
 
IMG_0058.JPG
IMG_0058.JPG (1.21 MiB) Vist 1641 ganger
hadde en liten oljelekkarsje på toppdekselet, og en eksoslekkarsje mellom toppen og manifoilen, så fant ut at jeg kunne ta dette nå når bilen står still uansett :?
måtte gjenge opp ett par hull i toppen der gjengene var ranget.
IMG_0060.JPG
IMG_0060.JPG (1.19 MiB) Vist 1641 ganger
invisterte i nye plugger å kabler i samme slengen.
får bare håpe slangen fra usa kommer snart. bynner å klø i gassfoten :)
 #356989  av thomas_ja27
 
da var lyktene på plass
ble litt ombygging av lås, måtte flytte innmaten fra låsecylinderen fra orginal låset over i jdm lyktene, samt lage ny vaier da den gammle ble for kort. flyttet sentrallås motoren slik at luka blir åpnet når den blir kjørt. skal lage en egen trykk bryter inne i bilen slik at jeg slipper å bruke nøkkelen hver gang jeg skal åpne :D
28226_1302755164707_1105302539_30744667_5236228_n.jpg
28226_1302755164707_1105302539_30744667_5236228_n.jpg (45 kiB) Vist 1630 ganger
 #357066  av SanAndre
 
Er det stort firkanta skilt du har fått bak der? Har du måla på det?
 #357133  av thomas_ja27
 
SanAndre skrev:Er det stort firkanta skilt du har fått bak der? Har du måla på det?
ja det er stort firkantet, måtte sneie av det litt i begge ender for å få det til å passe:-p kan ta mål av det men det er jo mindre nå enn det var i utgangspunktet da..
 #357902  av thomas_ja27
 
Er det noen som vet om man mister cruisecontrollen hvis man bygger om til manuell? regner med hastighetsensoren sitter i kassen?
har fått tak i pedalsett. så nå er det bare svinghjul, clutch, kasse og mellomaksel som mangler:-p
 #357963  av Andreazz
 
Nei, det skal gå bra. Men du må vell bytte den korteste delen av speedometerwiren for at den skal passe manuel kassen.

http://www.driftmotion.com har mye bra deler til MK3 Supra. Ting som clutch master og slave osv som du trenger selger de til såpass bra priser at du like greit kan kjøpe nytt hos de. De selger også den delen av speedowiren som du må bytte. Dette er orginale Toyota deler.
 #357975  av thomas_ja27
 
Andreazz skrev:Nei, det skal gå bra. Men du må vell bytte den korteste delen av speedometerwiren for at den skal passe manuel kassen.

http://www.driftmotion.com har mye bra deler til MK3 Supra. Ting som clutch master og slave osv som du trenger selger de til såpass bra priser at du like greit kan kjøpe nytt hos de. De selger også den delen av speedowiren som du må bytte. Dette er orginale Toyota deler.
takk for tipset, jeg regner med det er kassen som kansje blir vanskigst å få tak i. står vel neppe så mange mk3 supraer rundt på høggerne her til lands ihvertfall. men tar sikte på å ta dette som et prosjekt i vinter, får bare skaffe alt som skal til frem til da.
skal du på acr 11-13 juni?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19