TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mralps garasje – Corolla KE25 71`mod +mye bilder!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #361725  av predator
 
Mazda mx5 har også samme. Prøv og søk mx5 rota rb, da vil du få en del linker tenker jeg.. Eller gå rett på ebay og søk det samme...
Husker ikke innpress på orginal mazda mx5, men synes og huske det var +37
 #361728  av ArildM
 
Jojo, men jeg tenker at siden han har 4x100 adapter så kan han jo regne seg frem ved å prøve 4x100 felger for å finne ut hva som blir å passe enten du kjører med eller uten spacer (er jo bare å trekke fra inpresset på spaceren om en vil kjøre med 4x110 felg).

aWeX på forumet her har også en fin KE25 tråd du kan søke opp Maths, lurer på om han har noen halvfeite felger også, kanskje det står inpress i tråden :)
 #361730  av Morten
 
mralp skrev:Men 7" bredde tar vel felgen borti fjærbeinet framme? Vet man hva fasiten er? Jeg er en grønnsak på å finne slik info på nettet :(
Mål selv? Er jo beste fasiten du kan få, og er jo ikke akkurat rakettforskning.... :lol:
Er personlig veldig skeptisk til å bruke slike spacer adaptre da de vil føre til at kanten blir mindre/ikke eksisterende og dermed dreper en oldschool felg look'en :roll: Få heller fatt i kule felger med 4x110, eventuelt bygg om boltsirkelen til 4x114.3. :wink:
 #361795  av mralp
 
Takker for tilbakemeldinger! Skal sjekke nærmere i helgen, så får vi se om jeg finner noe som kan komme på plass ganske kjapt :)

Forøvrig; Nytt vognkort kom i posten i dag, så da er den biten i boks. Dro på ”bilstjæling”, og sannelig fikk jeg øye på en KE20 som havnet på hengeren. Masse fine deler blir plukket av i nær framtid, nam nam! :D Fant ikke så mange måter å stroppe den fast på, så ble da en moro løsning til slutt:
ke20_00_IMG_1301.JPG
ke20_00_IMG_1301.JPG (894.88 kiB) Vist 2493 ganger
Beregning! :D
Beregning! :D
ke20_01_IMG_1302.JPG (625.83 kiB) Vist 2493 ganger
Nå regnet det som et uvær, men det samlet seg overraskende ikke en dam v/fotenden:
Innebygget sluk!
Innebygget sluk!
ke20_04_IMG_1306.JPG (631.32 kiB) Vist 2493 ganger
Intakt front, hell yeah! :D
Intakt front, hell yeah! :D
ke20_02_IMG_1304.JPG (858.27 kiB) Vist 2493 ganger
 #361808  av lexusmann
 
Så ikke ut som noe annet enn dele bil, nei...verste hullet i gulvet da, hehe... :lol:
 #361828  av velo
 
ArildM skrev:
aWeX på forumet her har også en fin KE25 tråd du kan søke opp Maths, lurer på om han har noen halvfeite felger også, kanskje det står inpress i tråden :)
Trond (aWeX) har vel bygd om til 4x114,3 trur jeg. Da er det plutselig litt mer å velge i serru.
 #364345  av ArildM
 
Åssn går det her da?
Kompisen min spotta deg her om dagen, arti å høre at kjærra er ute å lufter seg iblant ;)
 #364372  av mralp
 
Bilen går jo som ei klokke, så klart den brukes! Nå er den ganske plukket ned, har begynt forberedelsene til lakkering. Litt deler tatt fra vraket og litt fiksing her og der. Skjermene på delebilen var kjeks, så de utgår, men mye i fronten er tatt av.
Delebil plukkes ned :)
Delebil plukkes ned :)
KE20_ribbet_IMG_1663.JPG (789.4 kiB) Vist 2436 ganger
Mariekjeks?
Mariekjeks?
Ke20_rust_IMG_1668.JPG (479.7 kiB) Vist 2436 ganger
Under arbeid!
Under arbeid!
Ke25_under_arb_IMG_1669.JPG (572.88 kiB) Vist 2436 ganger
 #366078  av mralp
 
Da er vi kommet litt lengre, plukket ned det meste og starter straks med nedpussing. Har demontert innerskjermer og masse annet snacks fra delebilen. Skal hive ut noe bilder etterhvert som den blir pusset ned, det blir nok litt arbeid :)
Front demontert og pusset ned, lakkert opp sort
Front demontert og pusset ned, lakkert opp sort
front_sort.jpg (789.31 kiB) Vist 2388 ganger
Skjermer og panser tatt av for å lette arbeidet og få pusset+lakkert overalt
Skjermer og panser tatt av for å lette arbeidet og få pusset+lakkert overalt
ribbet_front_.JPG (1013.29 kiB) Vist 2388 ganger
Alt ribbet bak, klar for pussing!
Alt ribbet bak, klar for pussing!
ribbet bak_.JPG (874.64 kiB) Vist 2388 ganger
 #366087  av ArildM
 
Rart å se gamleskuta igjen, men godt å se at du holder på :) Blir nok litt jobb med nepussingen ja, men det er som sagt vanlig billakk på den så det skal ikke være like ille som bengalakk om det er noen trøst 8)

Innerskjermene er vel en av få ting du kan bruke fra delebilen sånn karosserimessig sett i alle fall. Også plastikkdetaljene da :)
Spent på fortsettelsen, denne blir så rå når den blir lakkert :oops: :mrgreen:
 #366437  av mralp
 
Da er jeg i god gang med å pusse. Trodde 20t ville være nok, men neeei. Tipper vi må dobble! Den blå lakken kan man ta patent på med engang. Den er genial i den forstand at den er nesten selvhelbredende og vandalsikker, hehe.

Gikk på med slipemaskin og 150 papir. Det var bare å glemme. Den blå lakken lager små hår på ca 0,5cm, som fyller slipepapiret asap. Kjører man på til det blir litt varmt så smelter den utover og danner en glatt flate på papiret. Løp til butikken og kjøpte alt de hadde av 60 papir, 10t senere var alle 24 slipepapirene som blå såpe, og jeg spølte på videre med ”negerbørsta”. Den gjør underverker, men dæven hvor den støver!

Siden jeg har pusset ned biler før, lot jeg alle vindu osv være i nå i førte omgang, så slipper bilen å se ut som et dass inne! Begynner demonteringen av lister og vindu mandag, og satser på at alt pussearbeid er ferdig til utgangen av neste helg! Kan bli tight, da jeg er avhengig av pent vær, triller den ut hver gang så jeg slipper å støve ned verktøy og utstyr i garasjen :D
Gleder meg ikke til kanalene under dørene... Det blir noe dritt! ;)
Gleder meg ikke til kanalene under dørene... Det blir noe dritt! ;)
pussing_side1.jpg (678.13 kiB) Vist 2354 ganger
Dette går unna! Straks på tide å få ut vinduer/pynetelister/dørhåndtak/låser etc!
Dette går unna! Straks på tide å få ut vinduer/pynetelister/dørhåndtak/låser etc!
pussing_side2.jpg (940.98 kiB) Vist 2354 ganger
Ihvertfall nok vinkler og kroker å følge med på bak, så man ikke sovner under arbeidet ;)
Ihvertfall nok vinkler og kroker å følge med på bak, så man ikke sovner under arbeidet ;)
pussing_bak.jpg (552.71 kiB) Vist 2354 ganger
 #366454  av ArildM
 
Ble det såpass jobb med pussinga ja, hmm :roll:

Godt å bli ferdig da ;) Pusset ned til stålet på alt nå da? Fikk høre at det ikke var anbefalt av en lakkerer, men det er vel bare å bruke grunning beregnet for bart metall da :)
Skjønner at du gruer deg til kanalene, men det er da bedre enn at de fikk ruste opp forrige sesong ;)

- Regner med du går til innkjøp av pakningssett til alle rutene og dørene på Ebay når du er såpass godt i gang?
- Har også auksjon på komplett foringssett både foran og bak om du trenger, Ebay det også :)
- Mulig jeg gjentar meg selv men; Bakdempere til Mr2 Mk1 foran og bakdempere til en eller annen amerikaner på 80tallet bak skal passe rett på og være 5-6 cm kortere enn originalt, har det skrevet ned et eller annet sted om du trenger. Om du planlegger senk :)
- Blir du å kjøpe nye baklyter også eller? Var en del knekt plastikk på de gamle :|

PS: Hilser i fra Tonje og si at hun er gla for at bilen har funnet rett eier :mrgreen:

Gleder meg som fy til å se denne ferdig lakket!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7