TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mralps garasje – Corolla KE25 71`mod +mye bilder!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #367886  av ArildM
 
Aaah, gull!

Med fare for å gå i det litt mer nostalgiske hjørtet vil jeg presentere noen tapte bilder jeg fant i dag, dette er da hvordan bilen så ut ved overtagelse:
DSC00257.JPG
DSC00257.JPG (48.42 kiB) Vist 5875 ganger
DSC00258.JPG
DSC00258.JPG (60.6 kiB) Vist 5875 ganger
DSC00259.JPG
DSC00259.JPG (58.21 kiB) Vist 5875 ganger
DSC00256.JPG
DSC00256.JPG (48.25 kiB) Vist 5875 ganger
Her ser du altså standen den var i ved overtagelse. Bremser hang, gasspedalen hang, og frontskaden var kosmetisk sett ille, men heldigvis ikke rammemessig ille.
Merk også at panseret er av en annen sort (korrekt tidlig KE2x serie panser, det du har er "latespec" KE2x panser :) ).

Spennende å følge med videre :)
 #367908  av mralp
 
Aiai, ser ut som denne ble reddet i grevens tid gitt! Ikke mange ke25 igjen, og denne kunne raskt havnet på skroten om du ikke hadde tatt den. Kjempedigg med bilder, blir moro å se tilbake på når den er ferdig :D Peiser på med skjermene nå, updates kommer :wink:
 #367909  av mralp
 
Btw, du har ikke sidespeilene lengere? Kommer til å sveise igjen hullet for antenne, og dropper skjermspeil, så får jeg heller evt ombestemme meg senere.
 #367925  av ArildM
 
Glassene på sidespeielene var knust samt at de var strengt tatt ikke i noe bra stand, så jeg tror desverre de gikk på dynga :shock:
Den sto ute til 5000,- på motorbørsen sine nettanonser (like før det systemet ble slått sammen med Autodb?) under en obskur kategori :roll:

Glad jeg fikk den ut av hendene på en ung dame, som hadde brukt den som jobb-bil. Hun hadde ingen anelse om hvilken sjeldenhet dette er, og hadde ikke akkurat lagt noen flid å å stelle så mye med denne. Men den gikk da et par hakk opp i gradene når jeg tok over den, og i fra min renovasjon til showstand når du er ferdig med den tipper jeg :)

Er vel ikke så lenge før du har en 5K motor liggende i garasjen din ferdig renovert med TRD deler? 8)
 #368387  av mralp
 
Re ArildM: Venter litt med det til karosseribiten er ferdig, litt trangt med tid nå med 3 prosjekt på en gang! Første pri er Corolla`n, og sannelig har jeg kommet litt videre siden sist update :D
Delebilen begynner å bli ribbet gitt! Masse deler av, ink skjermene, nam nam!
Delebilen begynner å bli ribbet gitt! Masse deler av, ink skjermene, nam nam!
skjermdemontert.jpg (925.8 kiB) Vist 5833 ganger
Skjermene fra delebilen er pusset ned etc. Det fine med reservebilen var at den aldri har vært lakkert opp eller krasjet/sparklet, så ingen skjulte feil. Litt smårust oppe og nede, men det ordner seg etter hvert. Det meste av rusten er på lett tilgjengelige plasser. Klart bedre alternativ enn å jobbe videre med de ”originale”. Her er bilder av skjermene fra delebilen, ferdig behandlet:
Delebilskjerm nr 1
Delebilskjerm nr 1
skjerm1.jpg (1.04 MiB) Vist 5833 ganger
Delebilskjerm nr 1, rengjort etc under i alle krinkler og kroker
Delebilskjerm nr 1, rengjort etc under i alle krinkler og kroker
skjerm1_inne.jpg (979.2 kiB) Vist 5833 ganger
Delebilskjerm nr 2
Delebilskjerm nr 2
skjerm2.jpg (1.12 MiB) Vist 5833 ganger
Delebilskjerm nr 2, som ny? :)
Delebilskjerm nr 2, som ny? :)
skjerm2_inne.jpg (1 MiB) Vist 5833 ganger
 #369517  av mralp
 
Gikk over bilens golv inne på fører og passasjersiden, samt en del plasser under. Kjørte på med stålbørsten og pusset rent der understellmassen ikke så ut til å sitte 100%. Tar bilen litt mer nøye under senere i vinter, etter den er lakkert og jeg har bygget ny eksos.
Litt løs masse fjernet
Litt løs masse fjernet
rengjort_golv.jpg (703.62 kiB) Vist 5797 ganger
rengjort, og lagt på ny.
rengjort, og lagt på ny.
behandlet_golv.jpg (741.72 kiB) Vist 5797 ganger
Ellers venter jeg på at lakkerer skal få tid, så jeg får levert bilen. Har mottatt pakningssett for alle dører etc, samt nytt teppe inne. Ingen bilder enda, da jeg ikke pakker det ut for det skal monters (hvilket blir etter den er lakkert).
 #369525  av Morten
 
Strålende arbeid. 8) Hvilken farge skal den bli?
 #369573  av mralp
 
Takker Morten og ArildM; Den blir rød, men litt kvassere rød enn originalt. Jeg har egentlig gitt lakker frie tøyler, da han har lakkert biler for meg før (bla den røde mr2`n jeg hadde, som jeg ble svært fornøyd med).
Gleder meg til å få den lakkert. Føler det ”stanser litt opp” imens, selv om det egentlig er mye å gjøre, bla ifm med å pusse opp motordetaljer etc.
 #370598  av mralp
 
Kjeder litt vettet av meg mens jeg venter på lakkern skal få tid, så begynte å tilpasse panelene. I utgangspunktet hadde jeg pratet med blikkenslager om å få fikset ny plate under støtfanger nede mellom framskjermene, men nå som jeg har god tid blir det vel så jeg retter ut den gamle.
Noen bilder for å holde tråden varm :P
Passer som fot i hanske :P
Passer som fot i hanske :P
IMG_1928.JPG (518.82 kiB) Vist 5710 ganger
Andre siden, litt mer banking så er jeg der :)
Andre siden, litt mer banking så er jeg der :)
IMG_1926.JPG (567.33 kiB) Vist 5710 ganger
straks ferdig haha.jpg
straks ferdig haha.jpg (547.67 kiB) Vist 5710 ganger
 #372705  av mralp
 
Da er bilen omsider levert til lakkering. Kjørt ned til bart metall. Smådeler er syregrunnet og ble lagt med til lakkering (slikt som panserhengsler etc), resten av bilen blir nok helsparklet. Så da er det bare å glede seg til oppbygging etter hvert.

Oppbygging minner meg på at det er på tide å lete etter felger. Hørt litt både med tevo og wheelie, men de har ikke mye å by på i 4x110 og så små dimensjoner. Har sjekket litt rundt på fora, og 15” blir for stort. Ser på rolla-forumene at det kjøres mye 13x5,5, men dette ser litt smalt ut bak. Foran er det nok greit, men bak viser amatørmålinger av undertegnede at 13x7 burde gå uten bredere. Ser en del på fora kjører 13x7,5 og 13x8,5 (uten bredere), men tipper de da har begrenset vandringa. Max uten endringer ser ut til å være: Front 6” +35 / Bak 7” +45. Håper jeg har tenkt rett, slik at ”felgjakten kan starte”.

"Pictures, or it didnt happen" ;
Heldig med været, så da var det bare å kjøre på :)
Heldig med været, så da var det bare å kjøre på :)
KE25_lakkering.JPG (928.67 kiB) Vist 5654 ganger
KE25_lakkering_02.JPG
KE25_lakkering_02.JPG (920.36 kiB) Vist 5654 ganger
Levert til lakker`n, må stå ute over helga så på med pressening!
Levert til lakker`n, må stå ute over helga så på med pressening!
lakkering_03.JPG (813.46 kiB) Vist 5654 ganger
 #372714  av ArildM
 
Er jo bare å kromme opp Mazdafelgene, de sitter jo som et skudd på bilen :D
Få på noen breie bakdekk så blir de konge :wink:
 #372730  av mralp
 
Re Andre: Blir værre med alt småpirket etterpå tenker jeg, ser alltid ting som må fikses på når man begynner å skru ting sammen igjen :wink:

Re Arild: Har faktisk vært inne på tanken, ihvertfall til man kommer over noe som man virkelig faller for. Skal uansett glassblåse noe cromdeler, så hvorfor ikke ta felgene med det samme (er alt for mye "hull" i de til at jeg gidder slipe og pollere). Usikker på hvem jeg skal bruke til forkromming, hørt mye bra om bla centrumfornikling, men hadde vært ok med noen i trondheimsområdet. Vi får se! 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7