TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tom's 3S-GTE- Litt hjelp?

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #367039  av Toms_3S-GTE
 
Hei

Får vel starte med å introdusere meg. Jeg heter Tom, 21 år, er fra Grenland, men bor for øyeblikket i Bergen.
Lørdag 14. August kjøpte jeg meg bilen jeg har vist jeg skulle ha en gang helt fra jeg var 12 år gammel.
En Toyota MR2 Turbo. Etter en 13 timers kjøretur ankom vi Nord-Trøndelag og Steinkjer.
Der fant jeg denne skjønnheten.
Bilde
Bilde
Bilde

Jeg har mange planer for bilen, oppdateringer kommer til å bli postet i denne posten etterhvert som de kommer i posten.

Planene er som følger:

Styling:
-:Border Front Bumper
-:Border Rear Spats
-:Rev 6 Headlights
-:Tom's/Border Side Skirts
-:Vented Wings
-:Border Vented Bonnet
-:98 Rear Wing/ TRD Rear Wing
-:OZ Superleggera

Engine:
-: Forged Pistons
-: Forged Rods
-: Metal Headgasket
-: Full Exhuast
-: De-cat
-: Fuel-cut Defencer
-: Boost controller
-: Suitable Turbo
-: Aftermarket ECU
-: Arp Head bolts
-: Arp Main bolts
-: Aftermarket clutch
-: Fidanza Flywheel
-: Fuel Rail
-: Bigger Injectors
-: In-Tank pump
-: NGK Grade 7 plugs
-: Better Ignition Leads
-: ST205 Chargecooler fra Celica gt4 (evaluerings sak)
-: Intercooler med Blockoff shroud
-: Aftermarket Induction Air Filter
-: Aftermarked exhaust
-: HKS SSQV
-: Oil Cooler
-: Gearbox Oil Cooler (?) (Celica GT4 hadde en)

Suspension:
-:TRD Front Strut Brace
-:TRD Rear Strut Brace
-:Front Sway Bar
-:Rear Sway Bar
-:Tein Flex Coilovers
-:Tein Pillow Ball Upper Strut Mounts Front
-:Tein Pillow Ball Upper Strut Mounts Rear

Brakes:
-:Big Brake kit

Kommer sikkert mer og deler på listen blir sikkert endret ettersom byggingen pågår men planen er ihvertfall klar.

I tilegg må så å si alle viduene, bortsett fra front og bak ruta byttes, etter at det var hærverk på bilen mens den var i forrige eiers eie.

Hvis noen av dere har anbefalinger når det gjelder deler til listen ovenfor, kom gjerne med forslag og begrunn gjerne forslagene deres.
Sist redigert av Toms_3S-GTE den 10 jun 2013 21:26, redigert 33 ganger totalt.
 #367040  av ArildM
 
Du som stakk av med denne ja :)
Gratulerer!

Ta bort scoopet, på med ny styling og få på en annen eksos så blir denne perfekt :D

Lykke til videre, hold oss oppdatert :)
 #367042  av Toms_3S-GTE
 
Du som stakk av med denne ja
Gratulerer!

Ta bort scoopet, på med ny styling og få på en annen eksos så blir denne perfekt

Lykke til videre, hold oss oppdatert
Var nok det ja, takk takk!^^

Snorkelen skal vekk ja, er kun offroad biler som Range Rover som trenger snorkel :P

Oppdateringer kommer nok på løpende bånd når byggingen setter igang ;)
 #367047  av stianøverland
 
jaggu blei det ikke mr2 på deg :)

er jeg som var hos sturla på den festen hans den gangen. med den grønne 2gen :)
 #367059  av Andrepedersen
 
Rå mr2! Har sett på denne lenge! Gratulerer ;)
Eneste minus er front, snorkel og pottene bak, ellers er bilen helrå :)
 #367061  av loft
 
Flott MR2, men i helsikke for ett eksosanlegg...er de alle på eller er noen av de "fake"?
 #367069  av Toms_3S-GTE
 
jaggu blei det ikke mr2 på deg

er jeg som var hos sturla på den festen hans den gangen. med den grønne 2gen :D
Jaggu blei det det gitt, jeg sa jeg SKULLE ha meg en, gjorde jeg ikke :lol:
Så bilen din utenfor jobben din når jeg var i hjemlandet ogordnet finansiering til bilen.
Den er ikke akkuratt vond å se på den bilen din ;)
Rå mr2! Har sett på denne lenge! Gratulerer
Eneste minus er front, snorkel og pottene bak, ellers er bilen helrå
Takk takk :D
Er endel som skal byttes på den ja, det så du kanskje på listen ovenfor.
Snorkel skal vekk ja, sånt hører bare hjemme på offroadere som Range Rover osv. :lol:
Eksosen MÅ vekk, 130 dbm på 1 meters avstand! Standard er vel 74 dbm eller noe rundt det området.
Gratulerer med bil:)

Men er den villeste eksosen jeg har sett noensinne :)
Takk takk! Ja jeg fikk litt sjokk første gang jeg så den jeg og. Men den skal byttes ut rimlig kjapt for å si det sånn ;)

Flott MR2, men i helsikke for ett eksosanlegg...er de alle på eller er noen av de "fake"?
Takk takk!
Alle er på og alle er funksjonelle, høres til og med ikke så verst ut inne i bilen, men høres helst sinnsvakt ut for bilen bak meg ved pådrag :lol:
 #367071  av inzane2012
 
jeg vil aktisk anbefale deg å beholde sidekjørta og bakfangeren, men hive på borderfront :)
er lite vits å gå til innkjøp av BDR spats og ny orginalbakfanger, det blir i mine øyne bare å kaste penger ut vinduet, penger du kunne brukt på andre ting...
 #367073  av Toms_3S-GTE
 
jeg vil aktisk anbefale deg å beholde sidekjørta og bakfangeren, men hive på borderfront
er lite vits å gå til innkjøp av BDR spats og ny orginalbakfanger, det blir i mine øyne bare å kaste penger ut vinduet, penger du kunne brukt på andre ting...
en orginal bakfanger kan man få for 200-350,- + frakt fra England så det er ikke så galt ;)
 #367075  av inzane2012
 
Toms_3S-GTE skrev:
jeg vil aktisk anbefale deg å beholde sidekjørta og bakfangeren, men hive på borderfront
er lite vits å gå til innkjøp av BDR spats og ny orginalbakfanger, det blir i mine øyne bare å kaste penger ut vinduet, penger du kunne brukt på andre ting...
en orginal bakfanger kan man få for 200-350,- + frakt fra England så det er ikke så galt ;)
godt mulig det :) men jeg personlig ville bare endra fronten på den bilen der, og sideskjørtene som står på er vel Tom's om jeg ikke tar helt feil, så di slipper du vertfall å bytte ;)
 #367076  av Toms_3S-GTE
 
godt mulig det :) men jeg personlig ville bare endra fronten på den bilen der, og sideskjørtene som står på er vel Tom's om jeg ikke tar helt feil, så di slipper du vertfall å bytte ;)
Stemmer det;) er bare litt usikker på hva som ser best ut. Har hatt lyst på bilen i endel år, så jeg vil jo at den skal se så bra ut som mulig nå når jeg endelig har fått den ;)
 #367083  av inzane2012
 
Toms_3S-GTE skrev:
godt mulig det :) men jeg personlig ville bare endra fronten på den bilen der, og sideskjørtene som står på er vel Tom's om jeg ikke tar helt feil, så di slipper du vertfall å bytte ;)
Stemmer det;) er bare litt usikker på hva som ser best ut. Har hatt lyst på bilen i endel år, så jeg vil jo at den skal se så bra ut som mulig nå når jeg endelig har fått den ;)
joda, skjønner jo det :) og siden det er din bil så kan ingen komme å nekte deg å gjøre det du vil med den, hehe :)
men igjen, personling så syns jeg di skjørtene som står på nå og den bakfangeren som står på ville se bedre ut enn full BDR styling ;) men om du velger å gå for orginal bakfanger og BDR spats, så er jeg muligens interessert i bakfangeren du har nå ;)
 #367084  av Toms_3S-GTE
 
joda, skjønner jo det og siden det er din bil så kan ingen komme å nekte deg å gjøre det du vil med den, hehe
men igjen, personling så syns jeg di skjørtene som står på nå og den bakfangeren som står på ville se bedre ut enn full BDR styling men om du velger å gå for orginal bakfanger og BDR spats, så er jeg muligens interessert i bakfangeren du har nå :wink:
Kjekt å vite, da har du dibs på den om jeg liker orginal fanger, med border spats bedre ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 27