Starter en ny tråd om den gule celicaen ifra denne tråden : viewtopic.php?f=61&t=15365
Den historien slutta med at jeg "parkerte" den opp ned i ett vann på siden av riksvegen utover mot Sokndal i Rogaland. Kjøpte etterpå en rød Celica som vi pussa opp og satte over deler fra den gule jeg krasja.
I fjor høst gikk Rally Sokndal av stabelen, og der var jeg som tilskuer og ble hekta med en gang
Tenkte litt fram og tilbake, og kom fram til at nå hadde den gamle Celicaen stått i ro lenge nok og opptatt plass i garasjen
Begynnte med å kontakte Martin Schance Jr. samt Jensen i NBF om mulighetene for å bygge bil til rallybruk selv. Fikk skriftlig bekreftelse på mail fra Jensen, samt homologeringspapirene til biltypen i posten.
Bestillte hjem selvbyggerbur fra Autosafe i drammen, og Stoler, seler, brannslukkeranlegg, balaclava, hjelm osv gjennom Jr.
Slik så bilen ut da vi begynnte



Ligger flere bilder fra hele byggeperioden her : http://www.facebook.com/home.php#!/albu ... =540676490
Fikk vannvittig mye hjelp av Mads (Faster her på forumet) til blandt annet retting og tigsveising av buret +++++
Fikk lakk sponset av broderen som driver Rasmussen Transport i Egersund. Lakkerte bilen selv hjemme i garasjen med ymse resultat, men er ikke det viktigste når bilen skal brukes til rally
Fargen ble samme som er på Ambulansen

Målet var å rekke Rally stavanger som gikk i vår, men det rakk vi ikke...
Fikk god hjelp av kamerater og skrudde nesten hver dag for å rekke neste asfaltløp som var Hadelandsprinten. Desverre fikk jeg rådebank på motoren dagen før vi skulle avgårde, så da gikk den planen i vasken
Tok da å satte i motor med større turbo ++ for å reise på gatebil rudskogen i Juli og leke litt. Tok med ett sett med nankang på 18" og ett sett rallyslicks på 17" og satte bilen på henger. Panseret forble svart, da det var ett midletidlig lån fra den andre celicaen...
Fikk luket ut endel barnesykdommer og kjørt endel runder med bilen på fredagen og lørdagen.


Lørdagen klarte jeg jo mesterstykket, nemlig å glemme splintene i panserlåsene
Så det fløy av midt på langsletta

Fikk noen til å hente det på banen så vi fikk kjøre resten av dagen.
Så bar det hjem igjen og begynne å gjøre bilen klar for årets store høydepunkt, nettop RALLY SOKNDAL. Dette er norges lengste asfaltrally og har skikkelig morsomme etapper
Skifta tilbake til orginal turbo med restriktor, vannkjølt toppmontert ic, orginalt innsug, radiator osv.
Fikk med Samslått Auto som sponsor før dette løpet, så får billigere reservedeler, samt at di betalte lisensen for kartleseren
Jeg og kartleseren, Raymond Larsen, Kjørte ut på fredagen, jeg i celicaen og han med "gjennomkjøringsbil" og fikk celicaen gjennom teknisk kontroll uten problemer
Fikk utlevert noter og satte igang med gjennomkjøring av løypa. Kjørte bilen hjem igjen og pakket klart verktøy og reservedeler som vi kunne få bruk for.
Lørdags morgen kl. 10.49 kjørte vi over startrampen og begynnte på vårt første rally
Begynnte ganske dårlig, følte bremsene var rare, fikk ulyd i drivakslingen på venstre side foran, samt at kartleseren datt utav notene nesten med en gang
Kom oss hele i mål på SS1 og kjørte videre til neste. Her ble bare ulyden i drivakslingen ennå værre, samt bremsene var enda værre
Ringte til mekaniker på serviceplassen og ba dem legge klar det som trengtes for drivvakslingbytte og bremselufting. Hadde 20miin. på oss, og etter ca 16-17min sto bilen klar til start igjen





Nå gikk det mye bedre utover dagen, Temperaturen på kjølevannet ble så høyt at vi måtte kjøre rolig på ss3 og ss6 men ellers gikk det helt topp. Fikk 16. beste tid på ss5 og avsluttet som Vinnerbil i debutantklassen og nr. 25 toltalt av 51 startende, noe vi var meget fornøyd med etter den trege starten
Kan absolutt anbefale alle som vurderer å kjøre rally å sette igang, mer morro har ihvertfall ikke jeg hatt det i en bil


Neste løp håper vi på at blir Rudskogsprinten i oktober, men mulig vi stiller på gatebil neste helg også, får se hva vi får til.
Hvertfall godt å endelig ha gobilen oppe å gå igjen etter krasjen for 3 år siden
Den historien slutta med at jeg "parkerte" den opp ned i ett vann på siden av riksvegen utover mot Sokndal i Rogaland. Kjøpte etterpå en rød Celica som vi pussa opp og satte over deler fra den gule jeg krasja.
I fjor høst gikk Rally Sokndal av stabelen, og der var jeg som tilskuer og ble hekta med en gang


Begynnte med å kontakte Martin Schance Jr. samt Jensen i NBF om mulighetene for å bygge bil til rallybruk selv. Fikk skriftlig bekreftelse på mail fra Jensen, samt homologeringspapirene til biltypen i posten.
Bestillte hjem selvbyggerbur fra Autosafe i drammen, og Stoler, seler, brannslukkeranlegg, balaclava, hjelm osv gjennom Jr.
Slik så bilen ut da vi begynnte



Ligger flere bilder fra hele byggeperioden her : http://www.facebook.com/home.php#!/albu ... =540676490
Fikk vannvittig mye hjelp av Mads (Faster her på forumet) til blandt annet retting og tigsveising av buret +++++
Fikk lakk sponset av broderen som driver Rasmussen Transport i Egersund. Lakkerte bilen selv hjemme i garasjen med ymse resultat, men er ikke det viktigste når bilen skal brukes til rally

Fargen ble samme som er på Ambulansen

Målet var å rekke Rally stavanger som gikk i vår, men det rakk vi ikke...
Fikk god hjelp av kamerater og skrudde nesten hver dag for å rekke neste asfaltløp som var Hadelandsprinten. Desverre fikk jeg rådebank på motoren dagen før vi skulle avgårde, så da gikk den planen i vasken

Tok da å satte i motor med større turbo ++ for å reise på gatebil rudskogen i Juli og leke litt. Tok med ett sett med nankang på 18" og ett sett rallyslicks på 17" og satte bilen på henger. Panseret forble svart, da det var ett midletidlig lån fra den andre celicaen...
Fikk luket ut endel barnesykdommer og kjørt endel runder med bilen på fredagen og lørdagen.
Lørdagen klarte jeg jo mesterstykket, nemlig å glemme splintene i panserlåsene


Fikk noen til å hente det på banen så vi fikk kjøre resten av dagen.
Så bar det hjem igjen og begynne å gjøre bilen klar for årets store høydepunkt, nettop RALLY SOKNDAL. Dette er norges lengste asfaltrally og har skikkelig morsomme etapper

Skifta tilbake til orginal turbo med restriktor, vannkjølt toppmontert ic, orginalt innsug, radiator osv.
Fikk med Samslått Auto som sponsor før dette løpet, så får billigere reservedeler, samt at di betalte lisensen for kartleseren

Jeg og kartleseren, Raymond Larsen, Kjørte ut på fredagen, jeg i celicaen og han med "gjennomkjøringsbil" og fikk celicaen gjennom teknisk kontroll uten problemer

Lørdags morgen kl. 10.49 kjørte vi over startrampen og begynnte på vårt første rally



Begynnte ganske dårlig, følte bremsene var rare, fikk ulyd i drivakslingen på venstre side foran, samt at kartleseren datt utav notene nesten med en gang

Kom oss hele i mål på SS1 og kjørte videre til neste. Her ble bare ulyden i drivakslingen ennå værre, samt bremsene var enda værre


Nå gikk det mye bedre utover dagen, Temperaturen på kjølevannet ble så høyt at vi måtte kjøre rolig på ss3 og ss6 men ellers gikk det helt topp. Fikk 16. beste tid på ss5 og avsluttet som Vinnerbil i debutantklassen og nr. 25 toltalt av 51 startende, noe vi var meget fornøyd med etter den trege starten

Kan absolutt anbefale alle som vurderer å kjøre rally å sette igang, mer morro har ihvertfall ikke jeg hatt det i en bil


Neste løp håper vi på at blir Rudskogsprinten i oktober, men mulig vi stiller på gatebil neste helg også, får se hva vi får til.
Hvertfall godt å endelig ha gobilen oppe å gå igjen etter krasjen for 3 år siden

Sist redigert av celica_st185 den 30 sep 2010 09:30, redigert 1 gang totalt.
HOLD STUMMT
Rallyprosjekt viewtopic.php?f=61&t=36467
Facebook https://www.facebook.com/#!/pages/Team- ... 4134925496
Youtube http://www.youtube.com/user/flodkatt
Celica Gt4 91'
Celica Gt4 90'
Rallyprosjekt viewtopic.php?f=61&t=36467
Facebook https://www.facebook.com/#!/pages/Team- ... 4134925496
Youtube http://www.youtube.com/user/flodkatt
Celica Gt4 91'
Celica Gt4 90'