TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Celica St185 Rallyprosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #388771  av celica_st185
 
Da var ny turbo montert og har vært og kjørt test nå mandag som var. Bilen går merkbart bedre med den nye turboen, og bilen ser ut til å fungere greit på grus. Har stroppet bilen på hengeren, og er klar til å reise til Rally Sørland til helgen :D

Ett par bilder fra treningen vedlagt
Vedlegg
Nordås.jpg
Nordås.jpg (111.11 kiB) Vist 1938 ganger
Nordås1.jpg
Nordås1.jpg (92.65 kiB) Vist 1938 ganger
Nordås2.jpg
Nordås2.jpg (72.86 kiB) Vist 1937 ganger
Nordås3.jpg
Nordås3.jpg (103.15 kiB) Vist 1937 ganger
 #388786  av ArildM
 
Looking good 8) Godt å høre at alt fungerer slik som det skal :)
 #388871  av lexusmann
 
Så det var du som la ut bildene på facebook celica_st185, hehe....syns det var noe kjent med de..... :wink:
 #389088  av celica_st185
 
Da var vi hjemme igjen etter en fantastisk helg på Rally Sørland :D Alt vel på di 2 første etappene, tok igjen 2 av konkurrentene i klassen vår, han ene som også kjører celica, slet med tekniske problemer og stod i veikanten, mens han andre ble liggendes lenge foran oss, som førte til at vi kjørte nesten i blinde pga. støvskyen bak ham. Kom oss tilslutt forbi og lå godt an. Sastet mer utover på 3. etappe, men klarte og bomme på en 90graders sving hvor det stod mye publikum. Resultatet var 0 brems på pedalen, så vi kjørte di siste 5km med bare håndbrems og tapte en god del tid på dette. Kom oss ned på service og konstaterte knekt bremserør på venstre forhjul, da demperen stod litt for nære brakketten til bremseslangen og tok i når vi bånna demperen i full sving. Ellers så alt helt fint ut. Var rundt i depotet og spurte etter koningsverktøy, og endte tilslutt opp med og ringe til Roger (Motorsporthuset) som holder hus ikke så langt fra der løpet går. Han skaffet alt vi trengte og fikset så vi fikk ordnet bremsene igjen til start på dag 2 :D

Kjørte di 3 første etappene på lørdagen uten fungerede pumpe på intercooleren (jeg hadde glemt å sett på stikket etter en sjekk :oops: ), Gikk greit på di 2 første, men på den 3. ble noen temperaturer for høye, slik at vi måtte kjøre seint ganske mye av denne etappen. Fikk fikset opp i dette på service, og vi ledet nå klassen med 2.1 sek før di 2 siste prøvene.

Forspranget var oppe i 13.7 før den aller siste prøven, som er på 25km med mange farlige plasser. Fikk virkelig opp flyten her, og visste at det stod om seieren, men noen få km før slutten, havnet vi sidelengs inn i en fjellknaus i ca 50kmt og ble stående på tvers i veibanen, måtte kjøre litt tilbake og snu, før vi fortsatte seint videre inn til mål. Fant her ut at utrolig nok var alle dekkene og felgene like hele, men hjulvinklene var veldi feil både bak og fremme, pluss at frontfanger og høyre framskjerm var knust. Fikk dratt skjermen vekk fra framhjulet og kjørte ned til mandal og over mål, men nå nede på en 2.plass

Alt i alt en fantastisk helg og vi er kjempefornøyde med å komme i mål i Norges vanskeligste løp. Bilen funka supert på grumveiene, og det gir en helt spesiell følelse når man får til å treffe skikkelig på svingen og bare kan gasse på sidelengs innover i skogen :D

En av høydarane var når vi passerer ett hopp i en plass mellom 160 og 180 på en ganske smal grusvei med full gass på 4. gir :lol:

Legger ut link etterhvert som jeg får lagt ut film og bilder :-)
Vedlegg
sørland.jpg
sørland.jpg (88.94 kiB) Vist 1885 ganger
sørland2.jpg
sørland2.jpg (82.98 kiB) Vist 1885 ganger
 #389094  av ArildM
 
Herlig :D
HÃ¥per det blir seier etter hvert 8)
 #392237  av celica_st185
 
Da var vi å kjørte trening i helga som var, i forbindelse med Sokndalsdagene. Det var her åpent for publikum som hadde lyst og lufte seg en tur. Hadde 2 påsittere med i bilen og begge var godt fornøyd :)

Dagen endte litt kjedelig med at gaffelen til utløserlageret løsnet fra kulen den vipper mot, så må nok av med girkassen igjen og sjekke status...

Legger ved en liten film fra 2 av gjennomkjøringene, var en kort men ganske morsom løype med ett lite hopp helt i slutten.

Beklager "dirrelyden", skal ordne til neste gang...



Og en film inboard fra en kamerat som også var og kjørte, hadde "litt flaks"



Ligger også ett par filmer fra rally sørland på youtubekontoen min, +diverse annet. SS8 fikk jeg akkurat med smellen før minnebrikka ble full :lol:
 #392244  av pirkka
 
Dette går veldig bra :D tekniske problem er ikke uvanlig i rally men trist hvis må bryte.Får lyst kjöpe bil selv har siklet Corolla GT 1600 AE86 er noen til salgs i Finland men prisene er höye :(
 #392248  av pirkka
 
Blir kjört mye Corolla Gt og Starlet med samme motor til og med Jari Matti Latvala har Corolla GT :D
 #394721  av celica_st185
 
Da tar vi en liten avstikker fra rallykjøringen, har fjernet restriktoren og senket bilen så lav jeg får den. Må bort å prøe nye rudskogen på gatebiltreffet neste helg :) Har en plan om å kjøre litt i Gt-serien neste år i tilleg til Rallykjøringen, så må teste hvordan bilen fungerer på bane også. Så får jeg i tilleg testa oppsett før vi skal kjøre Rally Grimstad på asfalt den 30. Juli

http://www.rallygrimstad.no/default.aspx?id=70&menu=1
 #394722  av pirkka
 
Du har sikker andreplass på din klasse 4WD Gr.A/Gr.N. A+B+C du kjører vel fra den evo3 :D
 #395248  av celica_st185
 
Da er Gatebiltreffet ferdig, og selv om jeg brukte endel tid på å skru, har jeg hvertfall fått kjørt mange runder på den nye banen :D Syntes den var kjempebra, men trenger en noe større turbo til neste gang... Fikk ut rompa og full sladd på 2. gir i slakteren, men må sette i hydraulisk håndbrekk før neste gang, så det blir litt lettere å få den brei. Greide å knekke en drivakling, men hadde heldigvis med ny :) Ellers fikk jeg oljelekkasje fra oljefilterflytteren, så den er nå fjernet. Måtte også skifte fordelerlokk på søndagen pga. fusking. Tusen hjertelig takk til han som fikk sendt den ned så jeg fikk kjørt litt på søndagen og :)
Offern var med å skrudde noe på fredagen når oljefilterflytteren gikk lekk, og fikk sitte på noen runder. Takk for hjelpen :)
 #395266  av Offern
 
Veit ikke om jeg ville kalle det hjelping, mere påtrenging kanskje! Men tusen masse takk for turen. Var kjempe artig og ga meg en ny giv i begge prosjekta mine ;)
 #396880  av celica_st185
 
Da har vi vært en tur i dynapacken til Haaland Tuning på Nærbø. Toppeffekten ligger på 278.7 @ 4750 og 448.8nm @ 4250 målt på nav. Effektkurven svinger fort nedover igjen, så hvis jeg skal ha full utnyttelse av effektregisteret, skulle jeg hatt en mye mer tettstaga girkasse. Men det får bli senere, nå er det Rally Sokndal til helga, Norges råeste asfaltrally :D Har igjen noe småplukk, så er vi klar til gjennomkjøring og teknisk på fredag, og løp på lørdagen.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13