TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Celica St185 Rallyprosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #397222  av celica_st185
 
Da var årets Rally Sokndal ferdigkjørt. Var en ulykke på SS1, så denne ble stoppet og strøket. SS2 gikk helt ræva pga. en løp støtdemper på høyre side foran, som førte til at bilen nektet å svinge, uten at det gikk veldi sakte :( Tapte mye tid til konkurrentene her, men det fikk vi kjørt inn igjen på di neste etappene. Lå på andre plass i klassen før siste etappe, med 2 sek opp til første. Kjørte inn til 5. beste tid totalt på den siste prøva, og vant klassen :D

 #397223  av Morten
 
SÃ¥ moro ut. Gratla med klasseseier! :D
 #397229  av ArildM
 
Flott kjøring :D
 #397346  av sleeper
 
Knallbra :D :D :D

Tettstega dogbox til vinteren så får vel m3ène litt konkuranse og?
 #397352  av celica_st185
 
Skulle absolutt hatt tak i en tettstaga kasse ja, men er bare om det er verdt det i den gamle bilen... Kjørte jo fra den eneste M3-en som var med på SS4 & SS6 :wink:

Her er forresten Inboard fra SS5, hopp etter 2:11 :D

 #397357  av 2r-e-rik
 
sleeper skrev:Knallbra :D :D :D

Tettstega dogbox til vinteren så får vel m3ène litt konkuranse og?
det skal vel litt til.. di fleste e30 m3'ene er kostet på rimelig mye.. hørte om en som kjøpte seg ny innsugsmanifold ifra köler i vinter å det kosta hundre tusen..
dessuten så har vel di fleste reiger dempere å bare med det så vinner dem rally..

men nå var vel meste parten av m3'ene på bakke løp i varna, sida det stod om 3 nm medaljer..
 #397369  av celica_st185
 
Ja mange av m3ene var på bakkeløp, og di pleier komme høyt på lista når di først kommer til mål. Påkostet over 100 000 på bare girkasse mange av di, så på fast underlag er en slik bil med rette sjåfør ganske umulig å slå uten skikkelig utstyr. Men Steve Røkland kjørte fra alle M3 med en fremhjulstrekt Clio S1600 i helga på Varna
 #397371  av 2r-e-rik
 
celica_st185 skrev:Ja mange av m3ene var på bakkeløp, og di pleier komme høyt på lista når di først kommer til mål. Påkostet over 100 000 på bare girkasse mange av di, så på fast underlag er en slik bil med rette sjåfør ganske umulig å slå uten skikkelig utstyr. Men Steve Røkland kjørte fra alle M3 med en fremhjulstrekt Clio S1600 i helga på Varna
ja.. men talent er ikke å få kjøpt.. røkland kjørte bra hele helga, å han hadde vist ikke så mye erfaring..
fwd kan være en fordel på varna på grunn av grusen. spesielt når det er vått..
 #398361  av celica_st185
 
Da er det snart avreise til Gatebil :D Hvis noen skal bortover og har litt peiling på mapping, er det ledig plass i passasjersetet noen runder :) Har ikke fått testa bilen en enenste meter etter at jeg fjerna restriktoren på den nye turboen, så blir morro å se hvor høyt trykk jeg kan kjøre før bensinpumpa ikke klarer levere nok :lol:
 #398367  av sleeper
 
celica_st185 skrev:Da er det snart avreise til Gatebil :D Hvis noen skal bortover og har litt peiling på mapping, er det ledig plass i passasjersetet noen runder :) Har ikke fått testa bilen en enenste meter etter at jeg fjerna restriktoren på den nye turboen, så blir morro å se hvor høyt trykk jeg kan kjøre før bensinpumpa ikke klarer levere nok :lol:

Rekker du forbi skien iløpet av morgendagen så kan jeg ta en titt hvis du vil :D
 #398658  av celica_st185
 
MOTORSPORTHUSET skrev:rudskogen????????

Rudskogen ja :-)

Vel hjemme igjen, og takket være greie forummedlemmer fikk jeg kjørt alle dagene :-) Takk til Sleeper, Espen S & Offern for å skaffe tilrette en ny hjulhub :)

Merka utover dagen på fredagen at det bare ble værre og værre lyd fra det venstre forhjulet, og når jeg skrudde av drivakslingen og kikka inni lageret var det ikke tvil hvor lyden kom ifra :lol:

Ringte til Marius (sleeper) som gav meg nummeret til Espen som hadde liggendes ett komplett hjuloppheng som han sendte ned med Christoffer (Offern) på kvelden. Kjørte dragrace på kvelden med kraftig risting i hjulet, og skifta til den nye hubben på lørdags morgen. Funka fint resten av helga, bortsett fra høy vanntemp som gjorde at vi måtte ha kjølerunder innimellom, pluss at det forsvinner endel olje...

Fikk endelig til å kjøre endel sidelengs (med jalladekk), og ble helt hekta :lol: Bare ha i en 2 hakk større turbo til neste år, til så jeg kan ligge hele di lengste svingene igjennom, så blir det nok knall til neste år 8)

Kommer ett par filmer og bilder etterhvert...
Vedlegg
sept2.jpg
sept2.jpg (57.83 kiB) Vist 880 ganger
 #398671  av sleeper
 
Høres kjempebra ut.. Driver og legger planer for og få justert inn bilen min litt bedre for banekjøring neste år og... ( uten og ofre noe på 402m tiden.. ) så håper det blir mer kjøring for meg på skogen til neste år og :wink:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13