TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Petters MR2 Mk2(Straks igang for fullt)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #369460  av MRPETTER
 
Starter like godt en ny tråd for bilen min, da det er først nå det begynner å skje saker :D
Og fordi planene for prosjektet har endret seg drastisk siden jeg startet og planlegge dette prosjektet: )
Men det startet egentlig her: viewtopic.php?f=61&t=32485
Startet prosjektet for ca 2 uker siden, men har eid mr2en i 2 år nå: )
Har samlet opp deler de siste årene, og nå er endelig tiden inne for å bygge en mr2 fra h***ette :twisted:
Hadde egentlig ikke tenkt og starte med prosjektet før senere i år, men siden satans vegvesen dro med skiltene mine så bestemte jeg meg for og ikke sette de på igjen nå, og heller bygge bil :D
Så håper jeg får noen som følger med her: ) og hadde vært morsomt med litt besøk av andre entusiaster etterhvert som bilen tar form:)
Bilen er originalt en 1991 SW20 Gti targa

Tar gjerne imot forslag til forbedringer/endringer :)

Planer for bilen:

Utvendig/styling:
- Toms bakfanger
- Toms sideskjørt
- Border front
- Rev6 frontlys
- Combat/98+ vinge
- M3 speil
- Fjerne blinklys
- Fjerne lister
- Fjerne emblemer
- Blanke blinklys
- 94+ midtplate
- Blanke baklys
+++

Motor:


Innvendig:
- Blå sparco seter
- Sparco ratt
- Sparco pedaler
- Trekke opp interiør i sort "semsk" skinn
+++

Annet:
- Blir selvsagt også store bremser, men usikker på merke enda :?
- Ultralite gt-II felger
- K-sport coilovers
- Polyforinger rundt om
- Sterkere stag og akslinger
+++

Oppdaterer listen ovenfor ettersom jeg får mer deler/bytter deler: )
Her er noen bilder av bilen før den ble prosjekt bil:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Sist redigert av MRPETTER den 14 mai 2012 12:31, redigert 12 ganger totalt.
 #369498  av hmsilset
 
Spennende :) Klarer ikke forestille meg mr2 i gunmetal, men tror det vil kle den :D Skal følge med litt her!
 #369506  av MRPETTER
 
Har begynt og plukke bilen fra hverandre: )
Fikk av det meste ganske enkelt(Frontfangeren ville ikke av like lett) :)
Så vi måtte borre av frontfangeren, og da fikk jeg spon i øyet så jeg må til legen og skrape det av :evil:
Men alt i alt så har det gått greit og demontere så langt: )
Og jeg gleder meg til og fortsette, men må ta en par dager fri pga. øyet :(

Har funnet ganske mye rust på bilen som jeg ikke visste om, og som har utviklet seg ganske mye :/
Så det neste på lista nå er og bli ferdig med å plukke bilen fra hverandre, og deretter rengjøre alt skikkelig og sveise bort all rusta:)

Noen bilder:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Sist redigert av MRPETTER den 01 mar 2011 22:29, redigert 1 gang totalt.
 #369513  av inzane2012
 
oioioi, såg ikke bra ut med all den rusta, godt du oppdaga det nå og får gjort noe med det :)


måtte bare le litt når jeg såg hvilke felger som stod på bilen din :) stod akkurat samma felgene på bilen min når jeg kjøpte den, og har sett er par andre mr2 med samme felgane, og tenker det samma hver gang; di passe så ufattelig dårlig på en mr2 :) såg en bmw 5serie med sånne felger, og der passa di ganske bra, men aldri på en mr2 :)
 #369515  av MRPETTER
 
inzane2012 skrev:oioioi, såg ikke bra ut med all den rusta, godt du oppdaga det nå og får gjort noe med det :)


måtte bare le litt når jeg såg hvilke felger som stod på bilen din :) stod akkurat samma felgene på bilen min når jeg kjøpte den, og har sett er par andre mr2 med samme felgane, og tenker det samma hver gang; di passe så ufattelig dårlig på en mr2 :) såg en bmw 5serie med sånne felger, og der passa di ganske bra, men aldri på en mr2 :)
Hehe, helt enig der: ) fikk med de felgene da jeg kjøpte bilen, og kan ikke fatte at noen vil ha de på en mr2: )
 #369520  av inzane2012
 
MRPETTER skrev:
inzane2012 skrev:oioioi, såg ikke bra ut med all den rusta, godt du oppdaga det nå og får gjort noe med det :)


måtte bare le litt når jeg såg hvilke felger som stod på bilen din :) stod akkurat samma felgene på bilen min når jeg kjøpte den, og har sett er par andre mr2 med samme felgane, og tenker det samma hver gang; di passe så ufattelig dårlig på en mr2 :) såg en bmw 5serie med sånne felger, og der passa di ganske bra, men aldri på en mr2 :)
Hehe, helt enig der: ) fikk med de felgene da jeg kjøpte bilen, og kan ikke fatte at noen vil ha de på en mr2: )
merkelig det der, du fikk med dine, jeg fikk med mine... lure på om det har vert en kompisgjeng som har hatt mr2 og fant ut at alle samme skulle ha di samme felgene, så fant di dei felgene som passa MINST på en mr2 :)
 #369527  av MRPETTER
 
inzane2012 skrev:
MRPETTER skrev:
inzane2012 skrev:oioioi, såg ikke bra ut med all den rusta, godt du oppdaga det nå og får gjort noe med det :)


måtte bare le litt når jeg såg hvilke felger som stod på bilen din :) stod akkurat samma felgene på bilen min når jeg kjøpte den, og har sett er par andre mr2 med samme felgane, og tenker det samma hver gang; di passe så ufattelig dårlig på en mr2 :) såg en bmw 5serie med sånne felger, og der passa di ganske bra, men aldri på en mr2 :)
Hehe, helt enig der: ) fikk med de felgene da jeg kjøpte bilen, og kan ikke fatte at noen vil ha de på en mr2: )
merkelig det der, du fikk med dine, jeg fikk med mine... lure på om det har vert en kompisgjeng som har hatt mr2 og fant ut at alle samme skulle ha di samme felgene, så fant di dei felgene som passa MINST på en mr2 :)
Hahaha, bra teori :D
 #369566  av MRPETTER
 
Har søkt sponsor på motorbygging idag: )
Og er spent på svar: )

Søker også etter noen som kan være interesert i å lakke bilen for en rimelig sum: )
Det blir selvfølgelig også betalt med dekaler på bilen, da den vil bli brukt på alt av gatebil treff og lignende så vil dette være god reklame: )
Send p.m. eller sms(93200049) om du er interesert, eller vet om noen: )
 #370276  av MRPETTER
 
Det har blitt litt endringer i fargeplanene, siden det er flere her på forumet som har valgt en gråfarge så velger jeg å gå bort fra det: )

Vil holde fargen hemmelig enda, men kan røpe at det er en "mopar high-performance farge" : )

Ellers driver jeg på med å plukke bilen mer og mer fra hverandre, og fjerne alt av lydisolering o.l.

Tro jeg fjernet 10kg "Betongplater" fra gulvet(under teppet) igår :-S
 #370288  av inzane2012
 
MRPETTER skrev:Vil holde fargen hemmelig enda, men kan røpe at det er en "mopar high-performance farge" : )
da tipper jeg det blir en form for rødfarge, evt orange/gult, siden disse fargene vitner mest som racing/"high performance" hos Mopar :)


eller, kanskje noe blått, en av di vertfall :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18