TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 na Tougestuk

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #427106  av john_e
 
Zepticon skrev:Hvilket tøy var det du brukte igjen? Sånn jukse Alcantara fra "Stoff og stil"?
Jeg har endelig fått ryddet frem symaskina etter en vinter med 0 mitivasjon :D
Riktig, 108kr/m
Nice, det er bra! :)
 #427120  av john_e
 
Dashen under kniven:
IMG_7426.JPG
IMG_7426.JPG (1.1 MiB) Vist 4975 ganger
Skal trekkes på samme måte som girtunelldekslet.
Skal rydde litt i elektronikken med det samme :)
 #427792  av john_e
 
Fant et par bilder fra dashtrekkinga nå:

Tilpasser stoffet og tegner opp sømmene:
Screen Shot 2013-04-15 at 7.14.21 PM.png
Screen Shot 2013-04-15 at 7.14.21 PM.png (3.3 MiB) Vist 4946 ganger

Preview:
Screen Shot 2013-04-15 at 7.13.38 PM.png
Screen Shot 2013-04-15 at 7.13.38 PM.png (2.69 MiB) Vist 4946 ganger
 #427804  av Zepticon
 
john_e skrev:
Zepticon skrev:Hvilket tøy var det du brukte igjen? Sånn jukse Alcantara fra "Stoff og stil"?
Jeg har endelig fått ryddet frem symaskina etter en vinter med 0 mitivasjon :D
Riktig, 108kr/m
Nice, det er bra! :)
Nå er det mulig jeg har bommet totalt på material og bruk, men skulle trekke om taket med greiene. Kjøpte meg 3 meter med fin grått stoff. Problememt er bare at det er jo så inn i granskauen "stivt" at jeg ikke får tilpasset det til alle fordypningene i taket, typisk der håndtaket på passasjersiden er, og solskjermene.

Er det noen triks her? Varmt vann, varmepistol eller noe slikt?
Ekte Alcantara har vell ikke det ekstra laget med tøy bak og er dermed letter å trekke opp slik.
 #427811  av john_e
 
Zepticon skrev:
john_e skrev:
Zepticon skrev:Hvilket tøy var det du brukte igjen? Sånn jukse Alcantara fra "Stoff og stil"?
Jeg har endelig fått ryddet frem symaskina etter en vinter med 0 mitivasjon :D
Riktig, 108kr/m
Nice, det er bra! :)
Nå er det mulig jeg har bommet totalt på material og bruk, men skulle trekke om taket med greiene. Kjøpte meg 3 meter med fin grått stoff. Problememt er bare at det er jo så inn i granskauen "stivt" at jeg ikke får tilpasset det til alle fordypningene i taket, typisk der håndtaket på passasjersiden er, og solskjermene.

Er det noen triks her? Varmt vann, varmepistol eller noe slikt?
Ekte Alcantara har vell ikke det ekstra laget med tøy bak og er dermed letter å trekke opp slik.
Bruker bare å legge stoffet i de retningene som er tøyelige, på diagonalen i forhold til maskene på baksiden.
Ellers så bruker jeg sterkt lim og makt for å få det på plass :)
 #429916  av john_e
 
Eksamen ferdig om 1 uke, det betyr at jeg drar hjem til Trondheim den 14. juni.
Det betyr 2 sammenhengende måneder med MR2'en 8)
 #429936  av john_e
 
BildeHar hatt denne fargen på hjernen i lang tid nå, den er farlig nært ved å havne på bilen i sommer under lakkering.
Tanker?
 #429939  av ArildM
 
Blir spennende å se hva du finner på :)
Sprek farge, morsomt når folk tør gå andre veier :)

Regner med du joiner et mini meet en gang i sommer? :)
 #429940  av john_e
 
Ja, svart er meget pent på mr2, men ganske vanlig.
Pluss at vaskeriper blir mindre synlig med en sånn mintfarge.

Jeg er helt klart med på det! :)
 #429943  av john_e
 
Light weight ass, selvbygget lyddemper.
Screen Shot 2013-06-06 at 1.26.33 AM.png
Screen Shot 2013-06-06 at 1.26.33 AM.png (390.79 kiB) Vist 4858 ganger
Bedre vektfordeling, bedre lyd, - må bare gjøres ferdig.
Full stainless.
Bandasjeres hele veien.
(Plass til diffuser ble det!)
 #429951  av ArildM
 
Skulle jo nesten ha kjørt uten bakfanger med det stuket der 8)
 #429959  av john_e
 
Ja, må i alle fall modde den originale bakfangeren litt, evt. skaffe en reserve :)
 #429961  av ArildM
 
Bråker det mindre enn før nå da? :)
 #429968  av john_e
 
Ja, det virker som volumet er dempet. Er i alle fall en penere lyd.
Vanskelig å beskrive uten et filmklipp, men den har også en passe rå lyd ved sikkelig pådrag :mrgreen:
 #429981  av ArildM
 
Ble litt i overkant etter min smak når jeg satt på sist gang. Men steike så "bart" og rått alt var i forhold til Smokey 8)
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54