TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • et par prosjekter jeg har

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #376042  av ArildM
 
Nice, "like a glove" det der ;)
 #376128  av David
 
yess, toight like a toiger!!
men når jeg får på tørrsump panna så får jeg senka den litt.. og med litt flaks da får jeg kaaanskje på originale innsuget! det hadde vært fint for jeg har vel strengt talt verken budsjett eller tid til å lage nytt i år!

men idag har jeg fått pusla litt med sladdevogna
gammal rusten og bulkete dørplate:
Bilde

ny:
Bilde
plateknekka mi er ikke brei nok så måtte dele den opp i 2 biter.. litt mer sveis og større fare for at det slår seg men blir sikkert bra alikevel
 #380546  av ArildM
 
Ser ut som litt av en jobb du har foran deg med all glassfiberreparasjonen (sikkert mye metalljobb bak også). Håper du finner en takstmann som gir deg noe mer vettugt enn den taksten du fikk først :)
 #380749  av c-west
 
Tøff den banebilen, var å så på den når den stod hos Egon i Danmark :)
Mye ambisiøs mekking her stå på! :)
 #381582  av mannen
 
David skrev: bytta til 4age 16v 150hk
Bilde
150hk ? er det ikke 124 eller ca 135 originalt i disse. Hva gjorde du med denne da du hadde den ? Har du noen tips til enkle trimtips som ikke koster skjorta ?
 #381721  av ArildM
 
Står en del her om hva som kan gjøre med 4AGE motoren http://www.billzilla.org/4agmods.htm#115hp
150hk får du strengt tatt ikke uten å koste litt på den, nytter ikke bare med filter og eksos :)
 #382111  av David
 
den motorn var porta, høyere kompresjon, kvassere kammer, chippa ECU, grenrør, luftfilter og blå tennpluggkabler
motorn der er forøvrig til salgs, nyoverhalt med 0km for en billig penge. kontakt på PM eller tlf 95406173 hvis interesse.

det som står på billzilla.org er fint lesestoff for en uten eller med lite peiling på motortrimming,
men i hovedsak handler det om å få mest mulig luft inn i motorn(porting,innsugskam,luftfilter.)
størst mulig "eksplosjon" på best mulig tidspunkt(høyere kompresjon,blå tennpluggkabler og chip.)
og eksos ut med minst mulig restriksjoner(eksoskam,porting, grenrør,eksos.)

å trimme en 4age du allerede har til 150hk koster mer enn å kjøpe motorn jeg har til salgs!


VURDERER også å selge noe deler fra den hvite fordi jeg har en tanke om å kanskje vurdere en annen motor i den..
20v blacktop topp: porta, støpt epoxy, planslipt, større ventiler, kvasse kammer, ventilfjører, osv, toppen er god for 250suge hk på e85 under 10 000rpm! prisklasse høy.
bunndel som matcher toppen kan leveres på bestilling.

nyoverhalt quaife T50 dogbox med rettskårne drev, dogleg 1. gir. nyoverhalt, bytta 4 drev, 2 dogringer + alle lager. 0km siden overhaling!!
nypris på denne drevsatsen er ca 50k + mva, frakt + jobben. kom med bud!
utveksling Quaife T50:
First Gear: 2.347:1
Second Gear: 1.733:1
Third Gear: 1.379:1
Fourth Gear: 1.144:1
Fifth Gear: 1.00:1

nyoverhalt TRD T50 syncronisert girkasse, tettstega, den grommeste av de 2 typene, nyoverhalt med noe nye lager,syncringer, 0km siden overhaling
drevsatsen koster ny ca 15k + mva og frakt + jobben. kom med bud!
utveksling TRD T50
First Gear: 2.341:1
Second Gear: 1.607:1
Third Gear: 1.195:1
Fourth Gear: 1.00:1
Fifth Gear: 0.886:1

har også en 2T-G/3T-G hybrid med TTE rally historie, porta,race styringer,større ventiler, trd 304in, trd 288ut, innsug manifold til 45mm webere, anslått effekt til ca 180hk+, 0km siden nyoverhaling som består av nye råde veiv trøstelager, polert og balansert veiv med tilbehør, pris 20k eller bud
 #382114  av mannen
 
ja hadde jeg hatt kunnskapen til og bytte en motor hadde jeg kunne ha kjøpt den... eneste er at jeg ikke har erfaring med slikt og den motoren jeg har skal være ganske bra, den går fint og er portet og bort opp litt. Gjerne litt unødvendig og allerede bytte en godt fungerende motor kun for og få mer pulver. Hvor mye ligger en overhalt 4age motor på da av ren nyskjerrighet...
 #382188  av Drafter
 
Det var iikke du som også hadde den brune KE70 som var på rudskogen, som også lå en stund på finn.?
 #382444  av Drafter
 
David skrev:den rallymotorn går for bud over 10 laken, og det er BILLIG!

brune? nei, men du tenker kanskje på den grunningsrøde med rusten framskjerm, den er ikke min men det er jeg som bygde den.
var den jeg tenkte på, grom den :mrgreen: haddde vært enda tøffere i hel svart.
hva slags bil blir det nå da? siden den gule er "vurdert solgt"
 #382888  av David
 
tja den hakke blitt solgt så blir vel til at jeg (mis)brukern en sessong til

gjort litt på den "hvite" ke70'n

Bilde

verdens laveste ke70?
Bilde

hjulbua må bli litt høyere enn originalt ja..
Bilde

vurderer om jeg skal lage hjulhusa bak på nytt for å få den enda lavere, eller om jeg skal gå for mindre dekk (14")