TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • et par prosjekter jeg har

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #385487  av David
 
tja, har lagd litt mer rammeverk men venter litt med bilder av det..
motor er plassert sånn ca der jeg vil ha den
Bilde

ellers holder jeg på med noen andre kundebiler som skal være klare til sessongstart
bl.a bursveising i en audi S3:
siden jeg kun står for tilpassing, montering og sveising, da eier allerede hadde gått til innkjøp av ferdigbøyde rør, ble det desverre en liten lysglippe mellom A stolpe og framoverstreverne:
Bilde
0.1mm mellom takplate og hovedbøyle men desverre ingen bilder, hovedbøylen var også ca 3cm for smal så 2cm klaring pr side mellom B stolpe og hovedbøyle per side

burkasse:
Bilde
 #385628  av ArildM
 
Nice 8)
 #385948  av David
 
taket skal av!
Bilde

ke70 cabriolet?
Bilde

sliper og sparkler litt i forma
Bilde

takplata veier ca 10kg i stål
estimert til 3kg i glassfiber, litt avhengig av ønsket tykkelse
7kg vektbesparelse på høyeste punkt mulig
kan støpes på bestilling
 #385949  av 2r-e-rik
 
David skrev:taket skal av!
[img]http://david.toyotatuning.no/ke70/DSC00224.JPG

ke70 cabriolet?
[img]http://david.toyotatuning.no/ke70/DSC00229.JPG

sliper og sparkler litt i forma
[img]http://david.toyotatuning.no/ke70/DSC00230.JPG

takplata veier ca 10kg i stål
estimert til 3kg i glassfiber, litt avhengig av ønsket tykkelse
7kg vektbesparelse på høyeste punkt mulig
kan støpes på bestilling
siden du allerede driver med kompositt materialer, hva er grunnen til at du velger å gå for glassfiber kontra kevlar og carbon?
 #385951  av David
 
2r-e-rik skrev:
David skrev:taket skal av!
[img]http://david.toyotatuning.no/ke70/DSC00224.JPG

ke70 cabriolet?
[img]http://david.toyotatuning.no/ke70/DSC00229.JPG

sliper og sparkler litt i forma
[img]http://david.toyotatuning.no/ke70/DSC00230.JPG

takplata veier ca 10kg i stål
estimert til 3kg i glassfiber, litt avhengig av ønsket tykkelse
7kg vektbesparelse på høyeste punkt mulig
kan støpes på bestilling
siden du allerede driver med kompositt materialer, hva er grunnen til at du velger å gå for glassfiber kontra kevlar og carbon?
kostnad vs vekt

for å utnytte vektbesparelsen/styrken til carbon er man avhengig av en autoclave
vektbesparelse på vanlig vakuumstøping av carbon mot glassfiber er minimal
men hvis man vil ha det for utseende sin skyld så for all del.. støper gjerne carbon på bestilling
 #385953  av 2r-e-rik
 
David skrev: kostnad vs vekt

for å utnytte vektbesparelsen/styrken til carbon er man avhengig av en autoclave
vektbesparelse på vanlig vakuumstøping av carbon mot glassfiber er minimal
men hvis man vil ha det for utseende sin skyld så for all del..
enig med deg der.
men har du vært noe særlig borti kevlar? det er veldig populært i rallycross siden det er rimelig fleksibelt og spretter ut igjenn etter en smell..
David skrev: støper gjerne carbon på bestilling
det er verdt å notere.. du ligger på ca samme priser som HP Composites?
 #385978  av David
 
jeg veit ikke hvilke priser hpc composites har så det kan jeg ikke svare på
men jeg driver ikke bare med laminering så det er småjobber jeg eventuelt tar på meg, ikke samlebånd produksjon.

carbon og kevlar er 2 forskjellige produkter til 2 forskjellige bruksområder
kevlar egner seg godt til frontplater,skliplater osv

kan støpe glassfiber med etylester istedet for polyester
resultatet blir at delen blir mye mykere slik du beskriver at den kan vris og sprettes ut igjen uten permanent skade
 #386145  av kvass_st215
 
du har da en grei samling med slemme biler i garasjen da. Gjennomført så det holder på hver og 1 av dem.. Har en kompis som driver med samme type corolla, han har en 13b wankel i sin, og han fikk masse nye ideer etter jeg viste han tråden din. + jeg måtte tørke opp alt siklet hans fra gulvet etterpå. :lol:
 #386191  av David
 
ja det begynner å hjelpe på..
men ut ifra det jeg har skrivd og lagt ut bilder av til nå ( hvertfall når det gjelder den hvite ke70'n) så blir det mer spennende framover..
men har ikke tenkt å fortelle planene mine før de blir gjennomført.. men jeg har vel satt standarden siden 2007(føler jeg selv ihvertfall) når det gjelder den slags toyota, når jeg kjørte fra X antall gatebil extreme og tilsvarende biler med over 5 ganger så mye effekt som meg selv når jeg hadde 16v'n på 150hk

har sett en video av den ke70'n med rotasjonsmotor for noen år sia, hvis det er den bilen
så ut til å gå bra den! men var ikke fult så imponert over kvaliteten på arbeidet slik jeg så det, kan jo ha blitt bedra nå for alt jeg veit

henta meg en lengde med 50x25x2mm firkantrør til rammevanger foran idag.. begynner vel på det så fort jeg er ferdig med en viss audi!

og til de som er interessert i carbon og slikt så har jeg støpt en takluke til den audi S3'n
trenger et par lag klarlakk før den er klar for montering!!
Bilde
skal legge originale takluka med rammeverket og motor på vekta i mårra så får vi se hva vektreduksjonen blir
 #391461  av Drafter
 
Synes nesten det så litt tøff ut den sladdebrakka med på teipa hjulbue breddere og forskjellige farger på dørene :lol:
Er ikke sikkert visse lakkerere her inne er enig med meg da men :P

Er du oppretter?
 #391465  av Mr_Storbrua
 
liker rat look stil jeg :) kunne blitt tøft det :)