TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min første 4x4

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #386190  av mr2storbrua
 
Ble litt usikker om jeg skulle legge denne under prosjekter eller show&shine, men siden den på ingen måte er i utstillingsstand så valgte jeg prosjekter. Dette er altså i utgangspunktet vinterbilen, men den kommer nok til å bli litt brukt i løpet av sommersesongen også. MR2'en har fortsatt førsteprioritet og det er nok den som kommer til å bli brukt mest penger på fremover også, men det må investeres litt i denne også for å få den på skilt. Begynner med en liten introduksjon av bilen. Slik var annonseteksten:
Hei
Vil da selge mitt Landcruiser prosjekt da jeg ikke har tid til den slags lenger.
Bilen er nylig rust sveiset og lakkert (Hjemme lakket med bra resultat)

Bilen trenger og inn til eu kontroll, men når den ble avskiltet for 2 år siden så var den eu godkjent så tror ikke dette skal by på noen store problemer

Er litt småplukk igjen før den er klar for veien, bla: mangler speil og 2 vindusviskere

Ellers virker alt av lys og denslags

Motoren er av typen 2,4 Turbo Diesel som alltid starter og sviver fint.

Bilen er varebil altså 2seter

Ramma er også meget bra på denne bilen, jeg har ikke funnet rust hittil vertfall


Setter prisen til xxxxx!

Kan også byttes i Volkswagen transporter med evt mellomlegg fra min side



Beklager dårlige bilder men bilen står lagret på Låve uten lys inni
Disse bildene lå i annonsen, men den stod bare 2-3 mil unna så da fikk jeg et greit inntrykk:
LandCruiser.jpg
LandCruiser.jpg (27.22 kiB) Vist 3468 ganger
Ramme LC.jpg
Ramme LC.jpg (32.44 kiB) Vist 3468 ganger
Interiør LC.jpg
Interiør LC.jpg (32.09 kiB) Vist 3468 ganger
Som sagt må det gjøres litt for å få den på skilt, har ikke planer om å skilte den før 1.juli for å slippe unna med halv årsavgift.
Disse delene har jeg planer om å skaffe brukt, skrik ut om noen tilfeldigvis har/vet om noe av dette:
  • Sidespeil, begge sider
  • Viskerarmer forann
  • Øvre hengsel til venstre bakdør
  • Frontfanger
  • Dynamo
  • Deksel til rattstammen
  • LÃ¥sesylinder til tanklokkdør
  • Solskjerm, førerside
Ellers har jeg hatt bilen på en uoffisiell EU-kontroll for å få vite hva som må gjøres:
  • Rattstamme løs - Det mangler et par bolter, slik at det er litt slark.
  • Speil - mangler sidespeil
  • Hjulbolt - Mangler en eller to bolter/muttere pÃ¥ hjula.
  • Dekk - Fremdekka er slitt litt for mye
  • Eksos - mangler eksos etter midtre lydpotte
  • Bremserør bak - nesten alle bremserør var nye, men et rør pÃ¥ ca en meter som er lett Ã¥ komme til mÃ¥ byttes
  • HÃ¥ndbremsmekanisme - HÃ¥ndbrekksvaieren henger pÃ¥, mÃ¥ smøres opp
  • Dynamo - Tror ikke dette er en nødvendighet for Ã¥ fÃ¥ den EU-godkjent, mulig han bare skrev den pÃ¥ fordi den er defekt. Kanskje det holder Ã¥ bytte spenningsregulator
  • Bremseklosser foran - helt pÃ¥ grensen, egentlig ikke en mangel etter de nye reglene, men like greit Ã¥ bytte med en gang
  • Viskere - Mangler viskerarmer og selvfølgelig ogsÃ¥ viskerblader (foran)
For tiden konsentrerer jeg meg om å skaffe deler, har kontakt med en som hadde litt forskjellig. Siden det bare stod prøveskilt på bilen var han ikke klar over at det var varebil, så han nevnte ikke noe om fjernet varebilvegg. Jeg sendte mail til BT hvordan reglene på dette var i 86, og det var visstnok samme regler da. Mest sannsynlig omregisterer jeg den til 2-seters personbil...

Legger ved litt bilder som jeg tok i dag:
Vedlegg
SANY0345.JPG
SANY0345.JPG (613.58 kiB) Vist 3468 ganger
SANY0346.JPG
SANY0346.JPG (631.85 kiB) Vist 3468 ganger
SANY0347.JPG
SANY0347.JPG (632.64 kiB) Vist 3468 ganger
SANY0348.JPG
SANY0348.JPG (659.45 kiB) Vist 3468 ganger
SANY0349.JPG
SANY0349.JPG (638.75 kiB) Vist 3468 ganger
SANY0350.JPG
SANY0350.JPG (612.6 kiB) Vist 3468 ganger
SANY0351.JPG
SANY0351.JPG (620.2 kiB) Vist 3468 ganger
SANY0358.JPG
SANY0358.JPG (642.4 kiB) Vist 3468 ganger
SANY0359.JPG
SANY0359.JPG (634.99 kiB) Vist 3468 ganger
SANY0360.JPG
SANY0360.JPG (619.48 kiB) Vist 3468 ganger
 #386200  av EXS
 
tøff bil... står på ønskelista mi også 8)

skal du gjøre noe med det kosmetiske? kanskje hive inn en 2jz :P
 #386283  av mr2storbrua
 
Er mye som kan gjøres, men drøyer det nok hvertfall til etter vinteren som kommer for å se ann hvor bra grunnarbeid som er gjort og om det er noe poeng i å koste på denne noe. Kommer jeg over noe billig så kan det derimot hende jeg slår til, men det er ikke vanskelig å bruke penger på MR2'en heller :wink: Først skal denne EU-godkjennes og skiltes, så tar jeg det derfra...
 #386748  av ad92
 
Svogeren min har en slik delebil stående, kan høre med han om det er av interesse? :)
 #386761  av mr2storbrua
 
Sender deg en PM til uka jeg, må få snakka med en annen som hadde litt forskjellige deler først, men har vært mye opptatt denne uka så har ikke hatt tid enda. Satser på å få snakka med han i morra eller mandag. Takk for tipset :)
 #386766  av Drafter
 
Vet ikke helt om jeg hadde kjørt opp på den fjellklippa ned til veien men :P
Godt ikke politiet ser det da !

Tøff bil, du må senke.. :lol:
 #386768  av mr2storbrua
 
Må jo parkere en plass den ikke står i veien :wink: Og den står bokstavelig talt ikke i veien der :lol:

Har egentlig ikke tenkt på om det er ulovlig, har aldri fått noe klage på det hvertfall... Så lenge det er innmark er det lovlig, er det utmark er det ulovlig...
 #386769  av Drafter
 
mr2storbrua skrev:Må jo parkere en plass den ikke står i veien :wink: Og den står bokstavelig talt ikke i veien der :lol:

Har egentlig ikke tenkt på om det er ulovlig, har aldri fått noe klage på det hvertfall... Så lenge det er innmark er det lovlig, er det utmark er det ulovlig...
Så hele arendal er jo utmark så alt er lovlig der ? :mrgreen:

Jaaaaa,jeg vet hvor du bor.
Jeg har mine kontakter og kilder 8)
 #386816  av ArildM
 
Man har da vel lov å parkere en bil hvor i f man vil? :roll:
 #386817  av Drafter
 
ArildM skrev:Man har da vel lov å parkere en bil hvor i f man vil? :roll:
Ikke på motorveien eller i kollektiv.
 #386824  av Mr_Storbrua
 
Drafter skrev:
mr2storbrua skrev:Må jo parkere en plass den ikke står i veien :wink: Og den står bokstavelig talt ikke i veien der :lol:

Har egentlig ikke tenkt på om det er ulovlig, har aldri fått noe klage på det hvertfall... Så lenge det er innmark er det lovlig, er det utmark er det ulovlig...
Så hele arendal er jo utmark så alt er lovlig der ? :mrgreen:

Jaaaaa,jeg vet hvor du bor.
Jeg har mine kontakter og kilder 8)
Om du leser en gang til, så står det at utmark er ulovlig...
 #386846  av Drafter
 
mr2storbrua skrev:Det skal ikke så veldig mye til for å skjønne at jeg bor i Arendal heller...
<<--------------------------------