TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 3rlends Mr2 Turbo! Promqueen!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #387733  av 3rlend
 
[*]
    Hei :P

    Da har jeg i helga oppfylt en drøm jeg har hatt de siste 3-4 årene :D

    Har investert i en 1993mod. GUL Mk2 Mr2 :)
    Ombygd fra gti til 2.gen turbo, men ikke godkjent.
    Henta bilen i Hønefoss å kjørte hjem til vesterålen, (med et pitstopp i trondheim) laaaang men gøy tur, å bilen funket helt utmerket.

    Teknisk så er det ingenting å sette fingeren på, understell, gir, motor å alt funket perfekt.
    Bilen har rulla 195 nå, usikker på hvor mye motoren har rulla.
    Motoren er også holdt helt dønn orginal. Eneste som er gjort er Apexi Avc-R boost controller.
    Fulgte med ny orginal fanger med 92+ leppa, men den hadde jeg ikke plass til så den står hos onkel på Jessheim, sammen med sommerdekkene :)
    Skal legge ut bilder senere når jeg kommer hjem fra jobb :)

    Å til slutt vil jeg si, fy faen for en gøy bil å kjøre :twisted:
    Sist redigert av 3rlend den 03 nov 2016 03:39, redigert 28 ganger totalt.
     #387739  av 2fast4u
     
    Møtte en slik gul Mr2 i Nord-Trøndelag på Lørdag, kan vel være deg.
    Bilen så meget fin ut.

    Gratulerer med ny bil.

    :wink:
     #387751  av 3rlend
     
    Kjørte fra Trondheim klokken 8 på morgenen så kan sikkert stemme det :)
    takk for det :)

    Å når du sier det så husker jeg at jeg møtte en ganske ny Lexus en eller annen plass, var ikke deg det?
     #387838  av 3rlend
     
    SÃ¥ litt bilder :)

    Bilde
    Pit stopp hos en kompis i Trondheim over natta :)

    Bilde
    Tja, vet ikke vha jeg skal si, loffpotte :P

    Bilde
    som dere ser er "splitten" i fangeren kappet vekk og stygge grøftelys er montert.
    Men forrige eier hadde skaffet ny fanger som er klar til montering, men per dags dato ligger den på Jessheim.
    Har orginale grøftelys også.

    SÃ¥ en liten photoshoot med min og min brors bil, 323 gtx/R. Atledreier har en del kjennskap med han gjennom mazda forumet :)
    Bilde

    Bilde

    Bilde

    Bilde

    Bilde

    Videre planer er ikke mange. Kanskje Greddy frontleppe, sideskjørt og toms bakfanger etterhvert.
    Har meget lyst på 94+ Baklyktene og 99+jdm spoileren, men det får vente :)
    samt Svarte detaljer som blinklys framme, Solfilm på vinduene Ala profesjonelt og ikke slik man får på esso.

    Kommentarer er også fint :)
     #387845  av ArildM
     
    Flott bil :)
    Her har du jo et ganske rent/originalt utgangspunkt så det blir spennende å se hvor du ender opp :)
    Noen felger og litt senk, og kanskje litt diskret styling samt de småtingene du nevner (vinge/lykter)så blir denne helt perfekt :)
     #387880  av 3rlend
     
    ArildM skrev:Flott bil :)
    Her har du jo et ganske rent/originalt utgangspunkt så det blir spennende å se hvor du ender opp :)
    Noen felger og litt senk, og kanskje litt diskret styling samt de småtingene du nevner (vinge/lykter)så blir denne helt perfekt :)
    Bilen er dønn orginal, å har mest lyst å holde den slikt med noen småe mods :)
    Veilside styling/bomex osvosvosv blir bare harry for min smak :P liker at det skal være cleant å skal nesten se ut som det var slik bilen kom fra fabrikk :)

    Har kurante sommerfelger liggende på Jessheim sammen med Frontfangeren, var trangt om plassen på tur nordover :P
    Felgene er Azev-A felger mener jeg, 17" :)
     #387964  av 3rlend
     
    Har idag hatt bilen på bukk å sjekket litt under.
    fant ut at høyre topplager fremme er bare kjeks.. så må nok bestille nytt fra twosrus :roll: men om jeg skal bestille til begge sidene? venstre var det ingenting i veien med.
    noe annet som kan være kjekt å bestille samtidig? sikler litt på poly til hele understellet, ettersom at det bare koster 85 dollar som blir i underkant av 500 kr?
    vet ikke hva mener dere ? :mrgreen:
     #387968  av lasse
     
    3rlend skrev:Har idag hatt bilen på bukk å sjekket litt under.
    fant ut at høyre topplager fremme er bare kjeks.. så må nok bestille nytt fra twosrus :roll: men om jeg skal bestille til begge sidene? venstre var det ingenting i veien med.
    noe annet som kan være kjekt å bestille samtidig? sikler litt på poly til hele understellet, ettersom at det bare koster 85 dollar som blir i underkant av 500 kr?
    vet ikke hva mener dere ? :mrgreen:
    Like greit å ta begge med en gang, hiv inn foringer, bærekuler og endeledd i samme slengen så har du understell i mange år (med forbehold om at demperene er ålreite da...)
    Like greit å ta endel med det samme du har ting nede, bør jo ha en 4-hjulskontroll etterpå uansett hva du bytter under der.
     #387971  av ArildM
     
    Twosrus har vel en sånn komplett suspension overhaul pakke? Får en sammenlagt rabatt om du bestiller en sånn pakke, du kommer garantert til å merke stor forskjell etterpå :)
     #387983  av mr292
     
    3rlend skrev: Åsså møtte jeg en helt ny subaru impreza noe sør for trondheim, fyren inni vinket å ga meg tommel opp osvosv :D lurer på om det er noen her på forumet? :P
    Helt ny subaru impreza har vell magnesmurf her inne. han har også mr2 så er nok stor sjangse for at han hadde vinket om han hadde møtt deg :D begge bilene er blå

    her er prosjekttråden hans:
    viewtopic.php?f=61&t=32640&start=780

    fin bil forresten, har virkelig lyst på tubo selv.
     #388001  av 3rlend
     
    Tenkte på å ta begge to med en gang samt. firhjulskontroll :)
    gikk over alt av stag, foringer å ledd igår å alt var i flott stand :P

    Er begrenset hva jeg har økonomi til :P først bilen nå gikk en god del av lønningen på, så har jeg akkurat flyttet i en egen leilighet osvosv. blir vel til at jeg bestiller tårnlagrene neste mnd.

    Ja jeg tenkte på Magnesmurf med en gang, men så kom jeg på at hans var blå å ikke grå :)
    Turbo vil jeg anbefale 8) Tror jeg hadde blitt meget skuffet om jeg kjøpte en NA, som var planen først :D
     #390410  av 3rlend
     
    Da har onkel endelig fått tid til å sende den andre frontfangeren og sommerfelgene nordover :D
    og typisk er det 17.Mai nå og full pakke, så må sikkert vente lenge før jeg får dem :x
     #390850  av 3rlend
     
    Takk :)
    Sommerfelgene og ny frontfanger (orginal fanger som ikke er ihjelkappet med stikksag) kommer vel idag eller imorgen håper jeg.
    Neste på listen er å bytte tårnlager framme, vann og oljepumpe, hele register sulamitten og topp pakning. Deretter - Ladde rikelig med trykk :D

    Skal legge ut noen bilder senere idag :)
     #391316  av 3rlend
     
    Da har jeg fått lagt om til sommerdekk å startet bytte av frontfanger :)
    Var en liten skuffelse og kjøre med sommerdekkene, merket stor forskjell på draget så jeg kompenserte med 0.1 bar 8)
    Må bare si at dette er første og siste gangen jeg tar av fangeren på den bilen, med mindre jeg må :evil: Var alt annet en den gamle volvoen å skru på :P

    Uansett! virker som en eller annen tidligere eiere har vært sløv med vedlikehold osvosv.
    knekte fester her og der, skruer som må borres ut, harry tilkoblinger her og der osv. Så jeg drar til toyota imorgen å bestiller nye fester til hele fangeren. Gidder virkelig ikke noe jalla opplegg, pluss jeg sitter igjen med bedre samvitighet :)

    Å innerskjermene framme er bare møll av, så lurer på om det er noen her inne som har noen til overs som de vil selge?
    Uansett: Bilder :D

    Bilde
    Se bort ifra måse bæsjen, vasker den av imorgen.

    Bilde
    Felgene :) langt ifra strøkne, men tusen ganger bedre en orginal felgene å vinterdekk!

    Bilde
    fronten akkurat nå :roll: STOR skjemmes av å kjøre slik.

    Bilde
    Høyre innerskjerm, bare møll alt sammen. forrige eier har kompensert med hønsenetting hvor halve skjermen har vært borte.
    Har prøvd å henge den opp i fronten med strips. ikke at det gjør inntrykket noe bedre, men bedre en ingenting.

    Bilde
    Venstre side, noe bedre men kjempe stygg uansett.
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 64