TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 3rlends Mr2 Turbo! Promqueen!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #442952  av 3rlend
 
Siden studentlivet tar knekken på meg så må jeg heller spaaaare for å anskaffe ny motor :(
dette stinker.

uansett. jeg klarer ikke å bestemme meg for 2GRFE som bare høres voldsomt ut og sikkert er meget holdbar i forhold til mange bar i turbotrykk. dog. den har litt for lite effekt out of the box, og den kommer nok aldri til å bli godkjent.

valg 2 er ATS sin 2.3 stroker. liten dæsj penger for full overhalt , smidd og balansert bunndel. sprutet som jeg har passer rett over på dette.
i år har bilen vært i norge i 10 år, så nå kan den jo godkjennes med turbo. noe som hadde vært fint :)

men ellers så har bilen stått på hushjørnet heele tiden siden jeg tok ut motor :)

Investerte i Tein Flex med swift fjærer, fordi jeg fikk dem for en meget god pris. har ikke senket noe mtp det er fritt for motor.
men bilen ble noen hakk stivere. en dag må jo dette testes ut.
Bilde

Vasket en død bil.
Bilde

Fikk disse fra Ellingsen, som jeg altid haar hastt lyst på!
Bilde

Bilde

til sist.
bare å gjøre det beste ut av bilen der den står, har en nevø som kommer til å sette pris på det :D
Bilde
 #442953  av Scoop
 
Surt å ikke få brukt den.. Kjenner til følelsen nå :P. Men de hadde fått juling :O
 #442988  av ArildM
 
Ble bra :) Kjøpte meg slike øyne jeg også :D
 #443025  av 3rlend
 
iverzen skrev:Om bilen har vert registrert i norge i 10 år, er det likstilt med og få den godkjent med turbo?
nei, blir sekkert et ork, men slipper vertfall unna avgifter :P
 #443232  av ArildM
 
At bilen er 10 år gammel betyr bare at den er fritatt for avgifter ved effektøkning. Ikke at du automatisk får godkjent hva som helst... Særlig ikke en gammel MR2 som har bytta fra en slapp 156hester til den eneste motoren bilen burde ha vært levert med fra fabrikk :roll: :) Nytter heller ikke at det trilla fult av slike biler ut fra samlebåndet på Toyota med denne motoren :lol:
 #447572  av 3rlend
 
yes sir :)

edit, når jeg leser hva jeg skrev ifjor sommer så er jo jeg like ubesluttsom som ei ku.
gen 4 motoren bir holdt forøvrig orginal, bare basic bolt on og litt trykk.

får håpe den varer ut studenttida mi :P
planen om 2GR er der en gang i fremtiden :P
 #447579  av ArildM
 
Hoho! Dette er veien å gå :D
Holdbar motor så lenge du ikke begynner å mekke på den sjøl 8)
Lennart som har fiksa?

Skal du beholde den originale IC løsninga? Er den vannkjølt?
 #447586  av 3rlend
 
ArildM skrev:Hoho! Dette er veien å gå :D
Holdbar motor så lenge du ikke begynner å mekke på den sjøl 8)
Lennart som har fiksa?

Skal du beholde den originale IC løsninga? Er den vannkjølt?
dette er nok veien å gå ja :)
jeg blir nok å mekke på den selv arild :P må nok skifte register osvosv, og det ledningsnettet blir litt av et prosjekt! fint pappa er elektriker :P

samtidig har jeg lyst å bytte til ct20b turbo :P men kan ikke uttale meg før jeg har prøvd denne :)

er en orginal luftkjølt intercooler, så blir å oppgradere til alu sidemontert.
disse benker 280hk på hjulene med basic bolt ons :)
 #448175  av 3rlend
 
liten update, jeg er blitt utrolig dårlig på å ta bilder underveis kontra hva jeg var en gang i tiden :p

her er da motoren kommet ut av eska :p
Bilde

COP tenning :D
Bilde

renska vekk caldina dynamo da den kræsjer med ic rørgang, og AC pumpe siden jeg ikke har AC :)
Bilde

vannuttaket må enten sveises om eller få tak i et fra gen 3. blir nok å få tak i orginalt fra gen 3 motoren :)
Bilde

topfeed 550cc dyser orginalt, så har vel nok bensin til mitt bruk i første omgang.
Bilde

dette her hadde jo vært SÅÅ mye bedre da :p
Bilde

flytta over motorfeste fra gen 2 og reimhjul fra gen 2.
Bilde

bort med den svinghjulssaken på autolatgir :p
Bilde

løftekrok fra gen 2 liner ikke opp.
Bilde

selvfølgelig greide jeg å dra rundt en bolt. plagdes mye med å få denne av. endte med å sveise ei ny mutter på :p
Bilde

varmeskjold av. manifold og turbo støpt sammen, dette er jo kjedelig om jeg skulle ønske å bytte turbo.
Bilde

hadde en visjon om å bruke en 3" dp jeg hadde liggende fra gen 2, bare å sveise på ny flens. det blir vel heller ikke aktuelt :p
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde




dynamobrakett og dynamo fra gen 2. skal ta av dynamoen å vaske den :p
Bilde


kjeda meg så lakka girkassen opp i ny sølvgrå farge :p
Bilde
Bilde
Bilde


så langt er jeg kommet :p
så lurer jeg på om det er noen her som er veldig flink på ledningsnett? jeg trenger noe hjelp (fullstendig overtakelse av oppgave :p ) når det kommer til ledningsnettet. jeg vil spy av å se på det :p
 #448185  av ArildM
 
Se der ja :) Minner litt om 20v i AW11, det meste passer, men mye småtjon som må byttes over, og littegrann småfikse løsninger så funker det knall :wink:
Funker ikke CT15en greit til å begynne med? Evt har vel ATS en litt sprita opp variant, eller andre løsninger på sikt :wink:

Ledningsnettet er jeg glad jeg satte bort, så en gang på det mellom 4AGE 16v og 20v, spydde litt inni meg og sende alt bort i ei diger eske til USA, kom tilbake i ei nett lita eske, strigla og dønn strøkent.

Skjønner det koster litt ekstra, men det er verdt det til slutt, bare å spare litt til :wink:
 #448320  av iverzen
 
ArildM skrev:Se der ja :) Minner litt om 20v i AW11, det meste passer, men mye småtjon som må byttes over, og littegrann småfikse løsninger så funker det knall :wink:
Funker ikke CT15en greit til å begynne med? Evt har vel ATS en litt sprita opp variant, eller andre løsninger på sikt :wink:

Ledningsnettet er jeg glad jeg satte bort, så en gang på det mellom 4AGE 16v og 20v, spydde litt inni meg og sende alt bort i ei diger eske til USA, kom tilbake i ei nett lita eske, strigla og dønn strøkent.

Skjønner det koster litt ekstra, men det er verdt det til slutt, bare å spare litt til :wink:
Tommy Andreassen i Stjørdal lager og fikser ledningsnett. Han utfører utsøkt jobb til en grei pris.
  • 1
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64