TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nico's Mr2 mk2 prosjekt trÃ¥d

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #393366  av Nico_18
 
På tide å begynne en egen tråd her på ts.

I 2 år har min mr2 mk2 na stått pga kassa raste på ett sommertreff, Grunnen til det, er når bilen først ble stående kunne jeg fikse opp alt ;D

Litt om bilen:

Toyota mr2 mk2 1992 mod 3sge.
Bilen var helt orginal før jeg begynte:

# Hadde veilside fullt bodykit- men solgt grunn vil enten ha orginalt eller border
# Sorte baklamper (klare) - solgt grunn kjøp av nye
# Kw variant 3 coilovere
# streetsuspension justerbare stabstag under forran og bak
# polyforinger under hele bil inkl. motor/girkasse fester
# michimoto aluradiator m/ vifter
# fulloverhalt min "nye" girkasse
# Full overhalt motor med lagre, pakninger + div.
# planet topp og blokk til maksimalt, hona sylindre, porta innsug for å ikke glemme syrebada block før lakkert i en harly davidson lilla pearl farge(bilder kommer)
# pelt bilen helt fra hverandre og fant ikke noe rust, faktisk!!!
# Alle motorfester div motordeler er lakkert i en lilla pearl farge etter å ha sandblåst dem
# Alle stag under bilen er sandblåst og lakkert i sølv matt.( bilder kommer)
# Ny eksos inkl. grenrør ( Mongoose )
# for å si det litt lettere er alle delene på motor nytt=) prisen var noe annet når kvitteringene viser at alt er kjøpt på toyota=P
# ettermontert oil catchtank
#sandblåst og lakkert øvre stab stag bak i motorens farge, alle slanger er nye pluss vakumslanger i blålilla
# glemt å fortelle om ny stage 2 clutch, og mere kommer, vanskelig å komme på i slengen, men ut i uka vil jeg få opp bilder og mer info om hva som er gjort og skal gjøres
Sist redigert av Nico_18 den 14 jun 2011 17:10, redigert 1 gang totalt.
 #393430  av Nico_18
 
Bilde

Bilde viser noen sandblåste og lakkerte stag/ fester med montert nye powerflex foringer, fargen jeg valgte var sølv matt (ikke for mye "bling")


Bilde

Her ser man ett litt mere klart bilde av coilovera jeg valgte med noen av de lakkerte staga og motor i

Bilde

bilde bakifra sånn bilen står nå den dag i dag, mere detaljerte bilder vil komme utover, må bare få rotet meg frem til å finne de eventuelt ta mere:)
 #393493  av Nico_18
 
Bilde

sandblåst og lakkert alle spindla og nav svarte med nye hjullagre og bærekuler, vel og merke er hele gulvet understellsbehandla


Bilde

eksosen montert:) Moongoose, fin lyd=)
Sist redigert av Nico_18 den 14 jun 2011 22:39, redigert 1 gang totalt.
 #393494  av Nico_18
 
EXS skrev:looking good 8)

pøs på med bilder
takktakk:D, bare det å rote meg tid til å legge ut, men masse bilder og info kommer. foresten kjøpt border komplett kitt i dag + lambohengsler, noen som er intressert i hengsla? ;D
 #393495  av Nico_18
 
Bilde

kalippere og klaver sandblåst og lakkert + overhalt =) går for orginalt en stund til

oljekjøler montert med fittings, flyttet oljefilteret til under motorvifta med olje trykk + oljetempføler, ser også en snutt av den nye radiatoren montert;D

Bilde

Bilde

Tidligere i våres måtte mr2'n utpå veien en liten tur etter å ha stått så lenge og mye som var nytt, liten snurt av meg å gitt:

Bilde
Sist redigert av Nico_18 den 14 jun 2011 22:59, redigert 1 gang totalt.
 #393569  av Nico_18
 
Audun F skrev:Dette ser svært så spennende ut!

Den nye radiatoren, stod den merket med "MR2 1990" på boksen? Min ser for stor ut foreløpig, og den skulle visstnok være til en 1990 modell...

Uansett, lykke til videre :)

Ja, gjorde det mener jeg å huske
 #393615  av Daniel HS
 
Spennende... Ser ut som et artig prosjekt.

Grå stag er etter min mening heeelt korrekt ;)
 #393666  av Nico_18
 
Daniel HS skrev:Spennende... Ser ut som et artig prosjekt.

Grå stag er etter min mening heeelt korrekt ;)

hehe, faktisk samme farge som på kalipperen

Bilde

Her ser du bilde av bilen som står på gulvet oppå henger, fraktet fra det gamle verkstede i sandvika til frogner som jeg holder til nå, litt løfte hjep trengte jeg =D

Bilde
Bilde