TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nils's MR2 Hardtop (Langtidsprosjekt)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #401151  av Nils
 
Har prøvd å finne en grei mk2 Hardtop til salgs omtrent siden jeg solgte min forrige mr2 (93 mod). Fant en til slutt i Holland. Helt original 90 modell gti (3SGE) solgt ny i Holland. Bilen har 191000 på telleren, og ut i fra en totalvurdering av interiør osv. tror jeg nok dette stemmer. Hentet bilen selv og kjørte den hjem. 115 mil gikk uten problemer.

Har masse planer for bilen, og kommer til å legge ut oppdateringer samt bilder av dette her på denne tråd. Synes selv det er utrolig artig og inspirerende å lese andres prosjekt tråder her på forumet. Er ikke den som ytrer meg mest her inne, men er mest passiv leser. Forhåpentlig blir det litt mer aktivitet fra meg fra nå av.

SÃ¥ litt om planene for bilen:

Første prioritet er å få registrert bilen.
- Ta litt små rust nederst på førerdør og litt på kanal (evt annet jeg finner)
- Oppgrader bremser til originale revisjon 2
- Bytte alt av foringer, og litt annet diverse.
- 94 baklykter, 92+ frontleppe, vurderer også 94 vingen og diskret styling i forbindelse med fremtidig hellakering.
- Nye felger kommer etter hvert.
- Har også noen tanker om motor, men tar dette senere.
- Interiøret skal også på sikt få seg en oppgradering.

Kommer sikkert på mer etter hvert, men vil ta litt tid dette. Har akkurat bygd hus, og garasje/verksted skal settes opp førstkommende vår/sommer.
Vedlegg
PA270001.JPG
PA270001.JPG (220.26 kiB) Vist 5994 ganger
PA270002.JPG
PA270002.JPG (270.84 kiB) Vist 5994 ganger
PA270003.JPG
PA270003.JPG (212.83 kiB) Vist 5994 ganger
PA270004.JPG
PA270004.JPG (310.33 kiB) Vist 5994 ganger
Sist redigert av Nils den 14 mai 2013 01:57, redigert 1 gang totalt.
 #401152  av DanielJ
 
Dette ser bra ut! Blir spennende å følge med vidre, bare hold oss oppdaterte :wink:
 #401228  av FT86
 
Fin bil!

jeg følger med :)
 #401230  av Nils
 
bl4z33r skrev:jøss en til som har fått tak i en hardtop :D
noen som veit hvor mange hardtoper som er i norge? :D
Du ville jo ikke selge din så. :D Måtte hente en i utlandet i stedet. Tror det finnes et par stykker til.
 #401238  av Nils
 
bl4z33r skrev:hehe, nei mr2n er jeg glad i :D
ossen motor er det i bilen din a? hvor mye må du ut med i engangs avgift og alt det? :D
Er en 3SGE som sitter i den. Engangs avgiften er litt over 30 tusen, kommer totalt på ca 60.000 ferdig regga.
 #401261  av Ocean Walley
 
Nils skrev:
bl4z33r skrev:jøss en til som har fått tak i en hardtop :D
noen som veit hvor mange hardtoper som er i norge? :D
Du ville jo ikke selge din så. :D Måtte hente en i utlandet i stedet. Tror det finnes et par stykker til.
Siden spørmsålet ble slengt ut, så kan jeg jo fortelle at jeg også har en "hard top".
Denne er en engelsk import og aldri betalt engangsavgift på. Kan forhåpentligvis sees på en og anna bane etterhvert ;)
 #401461  av Nils
 
3rlend skrev:Jeg har altid lurt på hvor mye en org. hard top mr2 veier? :?:
Har ikke vært på vekta, men står i hvert fall 1150 kg i vognkortet mitt.
 #401462  av Nils
 
Planen var å bestille mesteparten av deler fra utlandet, men var tilfeldigvis i nærheten av Toyota i dag og svingte innom for å undersøke litt pris på bremsedeler. 15919 kr for alle Caliperne, revisjon 2, inkl alle bremseskjoldene. :shock: Blir nok å bestille fra utlandet ja. Dette var UTEN skiver/klosser.
 #401545  av Andrepedersen
 
Nils skrev:Planen var å bestille mesteparten av deler fra utlandet, men var tilfeldigvis i nærheten av Toyota i dag og svingte innom for å undersøke litt pris på bremsedeler. 15919 kr for alle Caliperne, revisjon 2, inkl alle bremseskjoldene. :shock: Blir nok å bestille fra utlandet ja. Dette var UTEN skiver/klosser.

Toyota Norge er en vits... prisene di har på deler er jo voldtekt.. Eks fensport/twosrus/ebay har MYE billigere deler OEM kvalitet.