TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nils's MR2 Hardtop (Langtidsprosjekt)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #401749  av Nils
 
Skulle ta en sjekk av frostveske i dag, nå som vinteren nærmer seg.

Konklusjonen ble at flushing av hele kjølesystemet/ny frostveske står høyt på "things to do" lista mi. Skikkelig uggent oppi der ja.
 #401922  av lasse
 
Nils skrev:Skulle ta en sjekk av frostveske i dag, nå som vinteren nærmer seg.

Konklusjonen ble at flushing av hele kjølesystemet/ny frostveske står høyt på "things to do" lista mi. Skikkelig uggent oppi der ja.

Hjelpes :?
Hørt om folk som har hatt oppi litt oppvaskemiddel i gammel kjølevæske og kjørt motoren et kvarters tid på det, blir visstnok gullende rent, men hvor bra det er for pakninger og sånt er jeg litt usikker på...

Kult prosjekt forresten, ta godt vare på bilen, sjeldne de der ja :D
 #401937  av Mr_Storbrua
 
lasse skrev:
Nils skrev:Skulle ta en sjekk av frostveske i dag, nå som vinteren nærmer seg.

Konklusjonen ble at flushing av hele kjølesystemet/ny frostveske står høyt på "things to do" lista mi. Skikkelig uggent oppi der ja.

Hjelpes :?
Hørt om folk som har hatt oppi litt oppvaskemiddel i gammel kjølevæske og kjørt motoren et kvarters tid på det, blir visstnok gullende rent, men hvor bra det er for pakninger og sånt er jeg litt usikker på...

Kult prosjekt forresten, ta godt vare på bilen, sjeldne de der ja :D
Er vel pakninger å sånt i en oppvaskmaskin, så det burde jo funke det :) Visst ikke så finns der vel egne "midler" til å rense kjølesystemet?
 #403038  av Nils
 
Hadde time på biltilsynet i dag for godkjenning. Alt gikk greit helt til kontrolløren fant uoverenstemmelse mellom tillatt totalvekt oppgitt i typegodkjennings-papirene fra TUV og totalvekt skrevet på dette lille blanke skiltet foran. Henholdsvis 1550 kg (TUV), og 1515kg (skilt). Arghhhh.... Bortsett fra det hadde han ikke noe å sette fingeren på.

Nye TUV papirer kommer i løpet av uka.
 #403472  av Nils
 
Fikk endelig skilter og vognkort i dag :D Venter bare på pakken med de nye skiltrammene fra ts-ogn.no.
 #403514  av mailman1
 
var godt han fant noe å bekymre seg over han der kontrolløren. Disse 35 kiloene kan stå mellom liv og død en dag. :P
 #403549  av Nils
 
mailman1 skrev:var godt han fant noe å bekymre seg over han der kontrolløren. Disse 35 kiloene kan stå mellom liv og død en dag. :P
Virker som de må finne et eller annet uansett ja.
 #406785  av inzane2012
 
her snakker vi sjeldne saker i dette landet vertfall :) Venstre ratta hardtop MR2 er ikke noe du ser ofte på veiene her nei :)
HÃ¥per du steller pent med den, for dette er en bil som fortjener bare gode ting! :)
 #406786  av 3rlend
 
jeg er sjalu!
Skulle ønske jeg hadde en hardtop!
men jeg får heller trøste me med at jeg kan ta av taket på fine sommerdager :P

uansett. jeg har ei gul 92 frontleppe liggende.
bare si ifra om du er interessert :P
 #408788  av Nils
 
Var deilig å ta ut bilen i går for første turen i vårsola, og få slipt litt rust av bremseskivene :D

Har blitt lite med oppgraderinger i vinter, men nå skal garasje opp i sommer så regner med at mye vil skje med bilen til høsten/vinteren.
 #412011  av Nils
 
FÃ¥tt bestilt litt deler i dag. Nye 92+ calipere rundt om, samt EBC skiver og klosser.

Fikk også litt deler forrige uke. Ny toppdekselpakning og nye bolter til dekselet. Hadde en liten oljelekasje derifra.
Får satse på litt skruing til uka tenker jeg.
Bilder kommer.
 #417699  av Nils
 
Ikke skjedd så altfor mye her i det siste, men henta bilen fra verksted i kveld med 2 stk nye kanaler. Godt å få tatt litt rust før det utvikler seg.

Blir nok litt flere oppdateringer her utover høsten/vinteren. Har boden full av deler nå. Bla. 92+ bremser rundt hele, Moongoose eksos, 94+ baklamper, alu.radiator + en del annet snacks...
Garasje under oppføring, så blir litt bedere arbeidsforhold for skruing etter hvert.
 #417961  av Nils
 
Bestillt nye felger i dag. Enkei RPF1. 8+9 x 17 et35. Veldig lette felger, men kanskje litt kjedelig design. Tenker å kle disse med 215/235 40.

Hadde egentlig bestillt et sett Rota Torque, men dette strandet da ingen av leverandørerene jeg var i kontakt med kunne skaffe i ønsket dimensjon/offset.
Vedlegg
images.jpg
images.jpg (4.33 kiB) Vist 4150 ganger