TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nils's MR2 Hardtop (Langtidsprosjekt)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #421221  av Nils
 
Gangen full av diverse deler. Også fått garasjeløfteren jeg bestilte (sakseløfter med 1 meters løftehøyde)
Venter bare på at garasjen skal bli ferdig, klør etter å begynne å skru. :D
Vedlegg
Enkei felgene hentet.
Enkei felgene hentet.
PA240032.JPG (795.71 kiB) Vist 3087 ganger
Eksos, bremsedeler, alu radiator, og masse annet snaks.....
Eksos, bremsedeler, alu radiator, og masse annet snaks.....
PA240033.JPG (877.44 kiB) Vist 3087 ganger
PA240031.JPG
PA240031.JPG (771.6 kiB) Vist 3087 ganger
Sålen til garasjen blir støpt om et par dager. 50m2 dobbel garasje med nedfelt saksløfter i den ene siden.
Sålen til garasjen blir støpt om et par dager. 50m2 dobbel garasje med nedfelt saksløfter i den ene siden.
PA240034.JPG (808.27 kiB) Vist 3087 ganger
 #421247  av Nils
 
Bilde av løfteren jeg har kjøpt. Ikke montert enda. Tror jeg skal få mye glede av denne. Kapasitet 3,2 tonn.
Vedlegg
image.jpg
image.jpg (17.26 kiB) Vist 3064 ganger
 #421249  av Roye
 
Misunner deg den garasjen, men jeg hadde absolutt valgt takksperrer uten bunn og gått for 2søylers løftebukk.
Mekke på saksebukk blir aldri noe godt i forhold til å mekke i ståhøyde. Samt man kommer aldri til noe særlig godt for å få skrudd midt under. 2søyler angrer man aldri på, men saksebukk... Jeg vil heller bruke jekk og støttebukker, da kommer man ihvertfall lett til over alt. ;)
 #421252  av Nils
 
Roye skrev:Misunner deg den garasjen, men jeg hadde absolutt valgt takksperrer uten bunn og gått for 2søylers løftebukk.
Mekke på saksebukk blir aldri noe godt i forhold til å mekke i ståhøyde. Samt man kommer aldri til noe særlig godt for å få skrudd midt under. 2søyler angrer man aldri på, men saksebukk... Jeg vil heller bruke jekk og støttebukker, da kommer man ihvertfall lett til over alt. ;)
Ser poengene dine, og vurderte stor takhøyde med skikkelig 2 søyler. Kom frem til at jeg trengte plassen på loftet mer. Har 38 grader takvinkel, så blir et ganske ålreit lager/bod oppå der.
Skulle også veldig gjerne bygd dobbelt så stor men reguleringsplanen sier maks 50 m2. Blir noen kompromisser desverre.
 #421258  av ArildM
 
Du får jo en bra garasje uansett hvordan du snur og vender på det :D Misunner deg akkurat det :wink:
 #421311  av Nils
 
Sålen til garasjen/verkstedet støpt, men mangler siste finish.(puss)
Vedlegg
image.jpg
image.jpg (198.55 kiB) Vist 3034 ganger
 #421413  av DanielJ
 
Kommer til å bli herlig å ha en skikkelig garage å skru i! Misunnelig på at du har en hardtop og garagen du bygger :roll: :lol:
 #421935  av Nils
 
Liten oppdatering : Garasjen har reist seg og får takbukker i morra. Mr2'n midlertidig plassert litt nede i hjørnet :)
Vedlegg
image.jpg
image.jpg (150.67 kiB) Vist 3002 ganger
 #423906  av Nils
 
Kjede seg på jobb betyr ofte litt ebay shopping. :D Dagens kjøp ble 98 replica vinge i carbon.
Vedlegg
TY-MR-005C_90-98_Carbon_MR2_wing.jpg
TY-MR-005C_90-98_Carbon_MR2_wing.jpg (164.73 kiB) Vist 2970 ganger
 #423909  av Nils
 
3rlend skrev:sweet :D
hva gjør du med de 3000 hullene som blir igjen i karosseriet ? :)
De hullene etter de 2 "skinkene" på orginal vingen blir sveiset igjen i forbindelse med hel-lakkering. Når det gjelder selve bagasjelokket/trunken blir det enten erstattet med et nytt i carbon eller et brukt 98+.
Tenkte forøvrig å beholde selve bladet på vingen og de små piecene på utsiden i carbon finish, og lakkere resten i bilens farge.
 #423964  av 3rlend
 
Da så:)
Btw så er 94+ bakluka brukbar den også. Samme hullene til spoiler på 94+ spoilern som på 98 :)
 #423969  av Nils
 
3rlend skrev:Da så:)
Btw så er 94+ bakluka brukbar den også. Samme hullene til spoiler på 94+ spoilern som på 98 :)
Ok. Kjekt å vite. Ser at feks http://www.rpmgarage.com oftere har 94 bakluker inne enn 98-99.