TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • min 1992 celica cs nr 2318 vurderer salg

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #429934  av mats_24
 
ja, er nok sant det, den raste i benken hos sleeper.. så jeg fikk kjørt 40 mil med bilen før det var ras igjen-=(

MEN nybygd motor står i bilen igjen nå, så jeg gir meg ikke... håper å få dratt til sleeper til neste uke for å bremse på nytt da..

ble litt som å få et hestespark i tryne det at den raste for meg, men det er over nå og ny motivasjon er snart i boks igjen!

lurer litt på å selge når den er ferdig nå..
 #429937  av fdfx3
 
Har du funnet noen årsak til hvorfor den raste?
Bare nysgjerrig da jeg selv snart er ferdig med min nybygde motor.
 #431919  av mats_24
 
har glemt bort denne tråden litt.. jeg bygde motoren i sammen igjen, uten å finne noe feil, kjørte ned til sleeper og bremsa på brennevin, fikk et bra resultat og vi var enige om at denne motoren er nå GOOD! som sleeper sa; denna gikk pent nå! malte som en katt. ikke noen lyder eller noe.. så tok jeg en tur på rudskogen og kjørte 3 runder, så skjer de samme igjen!!!! ikke vet jeg hvorfor eller hva som gjør detta! men nå blir det 5s bygge på meg. blir å dra til sverige til helgen å hente motor for å begynne å bygge... vil da også sette i enda større dyser og bensinpumpe, for å få mere krutt.. nå gidder jeg ikke mere tull! skal ha noe som virker å går FÆLT!
 #432196  av mats_24
 
da står det en 5s motor på gulvet i verksted.. har fått demontert den og vasket over.. er bare å bestille deler og få tilpasset blokka Celica/3sgte så er det vel snart fart i den igjen.. tenger også noen større dyser.. 1400ccm er det noen som har liggende så er det bare å gi beskjed.
 #432222  av God
 
mats_24 skrev:da står det en 5s motor på gulvet i verksted.. har fått demontert den og vasket over.. er bare å bestille deler og få tilpasset blokka Celica/3sgte så er det vel snart fart i den igjen.. tenger også noen større dyser.. 1400ccm er det noen som har liggende så er det bare å gi beskjed.
Oi, 1400ccm var ikke lite! Hvor mye effekt har du i tankene? :P
 #432246  av God
 
mats_24 skrev:jeg er veldig sugen på 500+ hjulhester
Det skal ikke være noe problem med moddet 5s blokk med smidd innmat! Skal du kjøre med to bosch 044 pumper også eller blir det et annet oppsett? Skal du kjøre med originale bensinrør? Jeg vil anbefale å bytte disse ut til AN6, siden det begynner å bli en restriksjon rundt 400whp. Ikke minst så er dem helt sikkert rustne og slitne.
 #432441  av mats_24
 
jeg bytter nok ut bensinrør også, da jeg demonterer alt av understell for sandblåsing og pulverlakk..

blir og gå over understellet og bremser også nå i vinter..

har handlet en del nytt i det siste. 205 bremser med tarox skiver og ebc klosser. alt av foringer, hjullager og endeledd og bærekuler. neste nå er vel et whiteline stag bak. hvor kan jeg få tak i det?
 #432463  av Toddy2
 
Hei,
Jeg kjøpte mitt whiteline stabstag bak hos damon tweeks. Bra pris og meget tilfredsstillende leveringstid.
 #432466  av sleeper
 
mats_24 skrev:da står det en 5s motor på gulvet i verksted.. har fått demontert den og vasket over.. er bare å bestille deler og få tilpasset blokka Celica/3sgte så er det vel snart fart i den igjen.. tenger også noen større dyser.. 1400ccm er det noen som har liggende så er det bare å gi beskjed.

Lite og finne av 1400cc dyser... 1200cc er mulig og finne, og det holder akkurat hvis du har mye bensinpumpe og kan kjøre høyere bensintrykk.
Men beste er nok og finne noen 2000cc..
 #432482  av fdfx3
 
Eller tillegsdyser da altså 8 dyser, har kanskje litt lett for og bli komplisert. er det mulig å få bilen til å gå fint på tomgang uten å drukne i besnin med 2000cc dyser da?

Er det noen som kan forteler meg eksakt hva det er som må gjøres med 5S blokka eller med toppen for å få begge til å passe med hverandre? modifisere kjølekanaler?

Hva slags turbo planlegger du å bruke og når ser du for deg at turboen vil begynne å lade for fult?
 #432506  av sleeper
 
nye type ev14 bosch dysene kan du får til og fungere på tomgang med så store dyser. ( jeg har selv 2150cc, og den går fint på 15afr på tomgang.. ) Men det er helt på grensen og krever en del jobb for og få det 100%
 #432508  av fdfx3
 
sleeper skrev:nye type ev14 bosch dysene kan du får til og fungere på tomgang med så store dyser. ( jeg har selv 2150cc, og den går fint på 15afr på tomgang.. ) Men det er helt på grensen og krever en del jobb for og få det 100%
Haha, jøss ja det vil jeg tro, ikke lange åpningstida da kan jeg tenke meg. :D
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12